Turbine Forlaget A/S

Mina Stone laver mad med kærlighed

”Det vigtigste er at forstå, at oplevelsen af god mad er summen af de enkelte dele, og at intet bør stå i vejen for dig. Det er intentionen, du bringer til bordet, som i sidste ende gør hele forskellen mellem et middelmådigt måltid og et mindeværdigt.” – Mina Stone.

I KÆRLIGHED, OLIVENOLIE & CITRONER inviterer den velrenommerede kok Mina Stone indenfor i en verden af mad, appetitvækkende billeder og hjertevarme fortællinger. Bogen er fyldt med spændende og smagfulde retter, der kan laves og nydes af såvel habile kokke som glade amatører. Med KÆRLIGHED, OLIVENOLIE & CITRONER dokumenterer Mina Stone forskelige spor i sit liv og udtrykker sin person og de traditioner, hun bærer med sig. Bogen er en samling af det vigtigste, den succesfulde kok har lært af kvinderne i sin familie; nemlig, at mad skal laves med kærlighed, løssluppenhed og et totalt fravær af frygt. For det betyder ikke noget, om du har de rigtige ingredienser eller det rette køkkenudstyr; du kan bare bruge noget andet i stedet. Sådan er filosofien hos Mina Stone, der i KÆRLIGHED, OLIVENOLIE & CITRONER deler opskrifter på meze, salater, fisk, kød, bønner og linser, ris, pasta, grøntsager, desserter og morgenmad – med andre ord, noget for enhver smag. Bagerst i bogen er desuden et opskriftregister.

Mina Stone er forfatter til Cooking for Artists og en succesfuld kok. I årevis tilberedte hun lækre frokoster på Urs Fischers Brooklyn-baserede kunstgalleri, ligesom hun lavede museumsmiddage i New Yorks kunstverden. I 2019 åbnede hun sin egen restaurant, Mina’s, der har lokaler på MoMas PS1 i Long Island City, Queens. KÆRLIGHED, OLIVENOLIE & CITRONER er hendes første kogebog på dansk.

Kærlighed, olivenolie & citroner
Forfatter: Mina Stone

Oversat af: Anne Skov Thomsen
Forlag: Turbine

Sidetal: 244
Vejl. pris: 299,95 kr.
Udgivelsesdato: 10. oktober 2022

For yderligere information kontakt Pernille Hahn Hauberg, PR og kommunikation, pernille@turbine.dk

Information om Turbine Forlaget A/S

Turbine Forlaget A/S
Balticagade 10 B, 2. sal

86 12 79 16https://turbine.dk/

Forlaget Turbine blev grundlagt i 2004.

Vores profil er bred, og grundtanken er, at vi ikke lader os begrænse af hverken genre, stil eller format – vores fokus er kvaliteten i den enkelte udgivelse.

Følg pressemeddelelser fra Turbine Forlaget A/S

Flere pressemeddelelser fra Turbine Forlaget A/S

Harry Styles er en nulevende modelegende14.3.2024 10:13:33 CET | Pressemeddelelse

I 2010 trådte en ung Harry Styles ind på X-factor scenen i England for at aflægge audition. Allerede den gang stod det klart, at han kan inspirere og fascinere med mere end sin stemme. Med neglelak, fjerboa, pailletter, jakkesæt og buksedragter har han gennem alle årene været en inspiration for dem, der gerne vil lege med stilen. I Stilikoner: Harry Styles fortæller Lauren Cochrane historien om en sand modelegende.

Historien bag ikoniske malerier af den danske flåde22.2.2024 14:27:22 CET | Pressemeddelelse

Marinehistorikerne Søren Nørby og Jakob Seerup bruger 50 udvalgte malerier til at fortælle om specifikke historiske begivenheder og flådens virke i coffeetable-bogen Historien bag billedet. Danmarks historie er uløseligt forbundet med havet. Gennem århundreder har flåden kæmpet for fædrelandet, sikret handlen og fiskeriet eller blot vist flaget, når Danmark og de danske konger skulle repræsenteres.