Milliardpotentiale: Hvem besøger virksomheders hjemmesider?

Del

Dansk Industri vurderer, at der er uforløst eksportpotentiale i danske virksomheder på mere end 50 milliarder. Og spørger man regeringen, er der især potentiale inden for Big data og IT.

Hvis folk vidste, hvad for noget data, der findes om dem på internettet, vil de få et chok og en drejeskivetelefon. Data bliver gemt. Data bliver brugt. Så hvorfor ikke udnytte data og ikke mavefornemmelser eller gæt til at træffe de rigtige beslutninger?
Når man samtidigt tager i betragtning, at Dansk Industri vurderer, at der er et uforløst eksportpotentiale på sammenlagt 52 mia. kroner, heraf 25 mia. inden for EU, 16 mia. til udviklede lande udenfor og 11 mia. til emerging market.
Så er det klart, at der er et potentiale for at bruge data til at finde nye kunder. 

Data, data, data
Det er svært at gennemskue, hvem der er potentielle kunder, og hvad de er på udkig efter, og det gør online marketing og lead generation til nogle af den sværeste opgave for en virksomhed. Og der mangler knowhow:
I en nylig undersøgelse af Erhvervsministeriet skønnes det, at Danmark vil mangle godt og vel 19.000 IT-specialister i år 2030, og det får alvorlige konsekvenser for virksomhedernes omsætning, konkurrenceevne og produktivitet.
Men 2,7 mio. danskere er i job nu. Det er det højeste antal nogensinde – og ledigheden er tilsvarende lav. Så hvor skal de manglende IT-ansatte komme fra, må man spørge sig selv. Svaret er, at den viden, nye ansatte kan levere, i høj udstrækning skal genereres af data.

Fra Google til salg
Hver dag søges der over 3,5 milliarder gange på Googles søgemaskine. Dagligt søger flere millioner virksomheder på Google, når de foretager market research, sammenligner priser på produkter, serviceydelser og leverandører - og selvfølgelig når de skal købe.
Webanalyse firmaet Fastbase er blandt de største på verdensplan målt på trafik og giver virksomheder mulighed for at finde frem til dem, der søger på dem og er interesseret i dem, deres produkter eller services:
"Vi fortæller, hvad virksomhederne præcist søger efter, hvornår de har søgt, og hvor de kommer fra samt information om deres branche, website, telefon, en kontaktperson og e-mail. Derudover fortæller vi også om den pågældende virksomhed allerede har besøgt dit website, eller om det er en helt ny potentiel kunde", siger Rasmus Refer, direktør, Fastbase Inc. 

Fastbase bruger en avanceret algoritme samt en database over registrerede websites og virksomheder til at identificere de mange besøgende på en webside på baggrund af Google Analytics tilgængelige data. Google Analytics brugere kan tilmelde sig gratis på https://googleanalytics.fastbase.com/signin

Stort potentiale
Ifølge brancheorganisationen, IT-Branchen, er det nødvendigt at anvende IT-teknologi som driver af vækst og innovation, hvis Danmark skal bevare sin konkurrenceevne.
Og potentialet er enormt. For forestil dig, at du sidder i en eksportvirksomhed og kan se, at der er en udenlandsk entreprenørvirksomhed, der bliver ved med at besøge din hjemmeside, så kan det være, at du skal kontakte dem.
Data og forståelse af data kan udgøre det egentlige grundlag for den nødvendige innovation som er forudsætning for fortsat og øget vækst. Men data kan også gøre det klart, at du skal søgemaskineoptimere din hjemmeside, hvis du opdager, at de selskaber, der finder dig på Google, ikke er potentielle kunder. 

Det nye InMarket software er netop lanceret i Denmark. https://inmarketleads.fastbase.com

Nøgleord

Information om Fastbase A/S

Fastbase A/S
Gamle Carlsberg Vej 16
2500 Valby, Denmark

+45 20 30 06 06

Følg pressemeddelelser fra Fastbase A/S

Skriv dig op her og modtag pressemeddelelser på mail. Indtast din mail, klik på abonner og følg instruktionerne i den udsendte mail.

Flere pressemeddelelser fra Fastbase A/S

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter, og finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum