Miljøbevidst ejerleder fra tekstilvirksomhed vinder Temaprisen 2021 på Sjælland

Ulrich Mosegaard har netop modtaget prisen som Årets Regionale Temaprisvinder på Sjælland ved Årets Ejerleder 2021. Han får prisen for sit strategiske arbejde med bæredygtighed og fokus på miljøet gennem de seneste 10 år. Ejerlederen fik overrakt prisen af PwC, Nykredit og Dansk Erhverv ved kåringen hos PwC i Ringsted.

Ulrich Mosegaard er Temaprisvinder på Sjælland ved Årets Ejerleder 2021

I forbindelse med kåringen af Årets Ejerleder 2021 overrækkes for femte gang en temapris, som går til den ejerleder, der har udvist et stærkt fokus på årets tema, bæredygtighed, og derigennem bidrager til en mere bæredygtig fremtid både miljømæssigt, socialt og ledelsesmæssigt. Prisen går i år til tekstilvirksomheden Borch Textile Group A/S og ejerlederen Ulrich Mosegaard.

”Temaprisen går til Ulrich, som ambitiøst sætter en bæredygtig retning for Borch Textile Group med fokus på, at alle virksomhedens tekstilproduktioner foregår ansvarligt. Ulrich stiller store krav til sine underleverandører og vægter social og miljømæssig ansvarlighed særligt højt,” siger Lars Vagner, director i PwC i Ringsted, og fortsætter:

“Ulrich værdsætter gennemsigtighed og sætter en stor ære i at tage et grønt ansvar. Borch Textile Group tager hensyn til miljøet under deres produktioner og er også licenseret til EU-Blomsten. Det vidner om en ejerleder, som tager et grønt ansvar og forstår vigtigheden af at arbejde bæredygtigt.”

Samfundsansvar
Borch Textile Group har fokus på CSR, bæredygtighed og stiller krav til, at underleverandørerne tager et socialt ansvar i forhold til arbejdsforhold, børnearbejde og co2-udledning. Derudover foregår Borch Textile Groups tekstilproduktion tæt på, hvor selve bomuldsproduktionen foregår for at mindske virksomhedens klimaaftryk.

”Ulrich Mosegaard er en ansvarsfuld ejerleder, som har arbejdet med bæredygtighed og social ansvarlighed gennem flere år. Udover EU-Blomsten er Borch Textile Group miljøcertificeret med ISO 14001 og arbejder med tre af FN’s Verdensmål, hvor der er lavet konkrete målsætninger og handlingsplaner til hvert mål, som en del af virksomhedens strategiplan,”siger Lene Qvist, Nykredits regionsdirektør på Sjælland.

Hos Dansk Erhverv er adm. direktør Brian Mikkelsen enig i, at den rette vinder af Temaprisen 2021 i region Sjælland er Ulrich Mosegaard:

Som ejerleder prioriterer Ulrich Mosegaard etik, ærlighed og gennemsigtighed. Det er vigtigt for ham, at Borch Textile Group holder, hvad den lover og hviler på nogle sunde, ansvarsfulde værdier. Ulrich Mosegaard bidrager med social ansvarlighed og en grøn retning, og det fortjener anerkendelse,” udtaler Brian Mikkelsen.

Vinder af Årets Ejerleder i region Sjælland 2021

Vinderen af Årets Ejerleder 2021 i region Sjælland blev Morten Karlshøj og Jes Søgaard Hansen fra Altana A/S. De to ejerledere vinder prisen som Årets Ejerleder 2021 i region Sjælland for på begrænset tid at have stiftet og udviklet en virksomhed, hvor der er klare linjer i forhold til retning, kvalitet, detalje, design og arkitektur, og hvor alle materialer og konstruktioner produceres i Danmark.

Kontakt

For yderligere information kontakt PR Manager Malene Billund fra PwC på mobil 5133 2378 eller pressekonsulent Rikke Gredsted Seidenfaden fra Nykredit på mobil 4455 1449 eller pressekonsulent Jesper Ingemann fra Dansk Erhverv på 2265 0941.

Fakta om Årets Ejerleder 2021
Det er PwC, Nykredit, Dansk Erhverv og Finans, der står bag Årets Ejerleder, som afholdes for 18. gang. Årets tema er bæredygtighed.

De syv regionale vindere går videre til landskåringen, som finder sted den 18. november 2021 hos PwC, Strandvejen 44, 2900 Hellerup.

Juryen består af repræsentanter fra Dansk Erhverv, Nykredit, PwC, Årets Ejerleder 2019 og to erhvervsprofiler.

Tidligere temaprisvindere

2020 (særår uden vinder pga COVID-19), Anders Aagaard Jensen fra Relevant Holding ApS (2019), Dorte Thomsen og Lene Betina Hansen fra SOS Vikar A/S (2018), Per Smedegaard fra Kjærgaard A/S (2017), Charlotte Gueniau fra RICE A/S (2016).

Ulrich Mosegaard er Temaprisvinder på Sjælland ved Årets Ejerleder 2021

Tilliden i markedet for ejendomshandler er tilbage på niveauet fra før COVID-192.12.2021 06:00:00 CET | Pressemeddelelse

Markant flere europæiske ejendomsledere mener, at erhvervstilliden vil stige i det kommende år, og tilliden i markedet for ejendomshandler er samtidig tilbage på niveauet fra før COVID-19. For andet år i træk indtager København en 18. plads på listen over Europas foretrukne byer til ejendomsinvesteringer i 2022. Det viser en ny rapport udgivet af PwC og Urban Land Institute (ULI).

Kommunalpolitikerne mangler kendskab til erhvervslivets udfordringer15.11.2021 06:00:00 CET | Pressemeddelelse

2 ud af 3 erhvervsledere oplever, at kommunalpolitikerne generelt mangler forståelse for og kendskab til erhvervslivets største udfordringer. Til gengæld vurderer de, at kommunalpolitikerne på valg har fokus på den grønne omstilling og ligestilling. Det viser PwC’s pulsmåling af ‘Kommunalvalget 2021’, hvor ca. 350 erhvervsledere bla. giver deres bud på, hvad kommunalpolitikerne på valg bør prioritere og fokusere på de næste fire år.