Midsona Danmark A/S

Midsona ændrer navn på velkendt varemærke af respekt for inuit-befolkninger

Varemærket ESKIMO-3 har været solgt i Danmark rigtigt mange år og er et veletableret varemærke inden for kosttilskud. Sortimentet består af fiskeolie fra certificeret bæredygtigt fiskeri og har et højt Omega-3 indhold.

Det har aldrig været intentionen at støde inuit-befolkninger i Grønland, Alaska og Canada. Tværtimod har navnet oprindeligt været tiltænkt som en hyldest til den traditionelle grønlandske kost. Midsona erkender at navnet ESKIMO-3 ikke er hensigtsmæssig, og har derfor igangsat en proces for at finde frem til et nyt navn til varemærket. Det er en krævende proces at skifte varemærke, men Midsona har høj prioritet i, at gøre processen så kort og effektiv som muligt. Målet er, at kunne producere produkterne under et nyt navn fra årsskiftet.

Peter Overgaard, CEO Midsona Danmark
Email: peter.overgaard@midsona.dk

Information om Midsona Danmark A/S

Midsona Danmark A/S
Klostermarken 20
9550 Mariager

Midsona er en af ​​de førende udbydere af sundhed og livsstil i Norden. Vi brænder for vores mission - at hjælpe mennesker med at leve et sundere liv. Vi tilbyder produkter og mærker inden for sunde fødevarer, plejeprodukter, urtemedicin, kosttilskud og mere - alt sammen med fokus på dit velbefindende og dit helbred. Vi har et stort udvalg af økologiske produkter og også specielle produkter til dig, der er følsomme over for f.eks. Laktose eller gluten. Du kan finde vores produkter og mærker overalt - hos købmanden, større supermarkeder, på apoteker, i helsekostbutikker eller i online butikker.

Følg pressemeddelelser fra Midsona Danmark A/S

Flere pressemeddelelser fra Midsona Danmark A/S

Tilbagekaldelse af Änglamark hørfrø 400 g med nedenstående bedst før dato.19.5.2021 13:58:17 CEST | Pressemeddelelse

Økologisk hørfrø tilbagekaldes grundet for højt indhold af pesticidet ethylenoxid. På basis af DTU Fødevareinstituttets generelle vurdering af ethylenoxid, kan en sundhedsmæssig risiko ikke udelukkes. Produktet er solgt følgende steder: Kvickly, Super Brugsen, Daglig brugsen, Fakta, Coop 365 Grønland og Færøerne. Kunder vil blive refunderet Har du købt dette produkt kan du smide det ud eller returnere det til supermarkedet og få pengene tilbage. Nedenstående produkt og bedst før dato er berørt: Article ID 1098188 Article navn Änglamark Hørfrø 400 g EAN 7340011320715 Bedst før dato 25-01-2022 Midsona beklager og undskylder den ulejlighed som det måtte give. For yderligere information kontakt vores kundeservice via mail: kontakt@midsona.dk

URTEKRAM GÅR TIL ANGREB PÅ MADSPILD I KØKKENSKABENE26.2.2019 15:41:39 CET | Pressemeddelelse

Hos Urtekram banker vores hjerter for økologi og bæredygtighed – og derfor står madspild også højt på vores agenda. Heldigvis er der de seneste år sket meget og flere og flere har i dag fokus på, at varerne i køleskabet ender på middagsbordet frem for i skraldespanden. Men hvad med alt den mad, vi har stående i køkkenskabene? I dag mærkes alle fødevarer med enten en udløbsdato eller en bedst før dato, men mange kolonialvarer kan faktisk holde sig langt længere end bedst før datoen signalerer. Der skal dog et vist mod eller fødevarekendskab til, før en forbruger vælger at bruge en vare, der har overskredet bedst før datoen. Det problem vil vi hos Urtekram gerne være med til at gøre noget ved. Vi er derfor gået i gang med at vurdere alle vores Urtekram varer med henblik på at udvælge produkter, der stadig er spiselige efter bedst før datoen. Det gælder bl.a. for bønner, linser, ris, pasta, krydderier og andre tørre fødevarer. For disse produkter går vi i gang med at ændre teksten fra ”be

URTEKRAM body care produkter skifter til plantebaserede emballager lavet af sukkerrør21.1.2019 06:00:00 CET | Pressemeddelelse

Hos Urtekram har økologi været en hjertesag siden 1972, hvor virksomheden blev stiftet. Hensynet til miljøet har altid vejet højt, og derfor skifter Urtekram nu til plantebaserede emballager. I løbet af 2019 vil mere end 85 % af Urtekram body care sortiment komme i plantebaserede flasker og tuber. Det betyder mindre brug af konventionel plastik og mere omtanke for miljøet.