Middelfart Sparekasse har landets mest tilfredse kunder for fjerde år i træk

Middelfart Sparekasse ligger med en samlet score på 8,9 ud af 10 mulige point også i 2017 i toppen af Analyse Danmarks årlige undersøgelse "Bankanalysen".

Middelfart Sparekasse topper for fjerde år i træk Analyse Danmarks undersøgelse af kundernes tilfredshed med de danske pengeinstitutter.

Med en score på 8,9 point ud af 10 mulige topper Middelfart Sparekasse den årlige kundetilfredshedsundersøgelse fra Analyse Danmark. I ”Bankanalysen 2016” var der tale om en delt førsteplads, men i år er Middelfart Sparekasse alene på førstepladsen, da scoren er gået fra 8,6 i 2016 til 8,9 i 2017.

- Vores vision er at være ”bedst til kunder”. Derfor er det glædeligt, når kunderne giver os så høje karakterer. Selv om der er meget fokus på digitalisering og selvbetjening i branchen, så viser ”Bankanalysen 2017”, at kvaliteten af rådgivningen, kommunikationen med rådgiveren og imødekommenheden i filialen er nogle af de faktorer, der betyder allermest for kundernes tilfredshed med banken. Det siger mig, at vores gyldne middelvej, hvor vi på den ene side tilbyder tidssvarende digitale løsninger og på den anden vægter den personlige kontakt, fortsat er vejen frem, siger Martin Baltser, adm. direktør i Middelfart Sparekasse.

Kunderne anbefaler sparekassen

Det er en velkendt sandhed, at den bedste og billigste markedsføring er tilfredse kunders anbefaling. Derfor er det af stor værdi for sparekassen, at 61 procent af de adspurgte kunder vil anbefale sparekassen til andre. Også der topper Middelfart Sparekasse undersøgelsen.

- Vi bruger ikke store summer på traditionel markedsføring. Vi støtter i stedet store og små begivenheder i de lokalsamfund, vi er til stede i. Jeg tror, at kundernes oplevelse af os som et nærværende og troværdigt pengeinstitut, der er synligt i lokalsamfundet, er hovedårsagen til, at så mange nye kunder vælger os til, siger Martin Baltser.

Om Bankanalysen

6.602 bankkunder har deltaget i ”Bankanalysen 2017”. Den indeholder kundernes vurdering af deres primære pengeinstitut på en lang række forskellige områder.

Undersøgelsen er gennemført blandt respondenter i en stikprøve udtrukket fra Analyse Danmarks internetpanel, DK-Panelet. Disse respondenter er blevet suppleret med respondenter, der er blevet udtrukket via en underleverandørs internetpanel. Spørgeskemaet er udsendt via e-mail, hvori der er et unikt link til det elektroniske spørgeskema.

Middelfart Sparekasse er en garantsparekasse med cirka 16.500 garanter. Fra at have været en lille fynsk sparekasse er Sparekassen i dag et regionalt pengeinstitut med over 300 medarbejdere og 70.000 kunder fordelt på 18 afdelinger på Fyn, i Trekantområdet, Østjylland og Esbjerg. Sparekassen er økonomisk robust – halvårsregnskabet for 2017 viser et overskud før skat på 74,2 mio. kr. på koncernniveau, og egenkapitalen er på over en mia. kr.

Middelfart Sparekasses visoner "Bedst til kunder. Sparekassen er flere år i træk - og i flere forskellige undersøgelser - kåret som pengeinstituttet med de mest tilfredse kunder.

Sparekassen er fire gange - senest i 2016 - kåret til Danmarks bedste arbejdsplads af Great Place to Work.