Middelfart Sparekasse er landets næstbedste arbejdsplads

Middelfart Sparekasse hører fortsat til blandt de bedste arbejdspladser i Danmark. Det blev til en andenplads, da Great Place to Work tirsdag aften kårede landets bedste arbejdspladser. Sparekassen fik desuden en særpris for sit arbejde med CSR.

Også i 2017 er Middelfart Sparekasse blandt landets bedste arbejdspladser. I sparekassen er arbejdsglæde vitalt for at kunne leve op til visionen "Bedst til kunder". Derfor arbejdes der målrettet med at være en god arbejdsplads.

I 100 meter løb er det de små marginaler, der afgør, hvem der bliver nummer et og nummer to. Det samme gør sig gældende, når der skal findes en vinder i konkurrencen om at blive Danmarks bedste arbejdsplads. Middelfart Sparekasse fik tirsdag aften en andenplads i konkurrencen Danmarks Bedste Arbejdspladser, som den verdensomspændende organisation Great Place to Work står bag. En flot placering, men dog et skridt ned af podiet i forhold til sidste års førsteplads.

- Vi havde naturligvis gerne gentaget førstepladsen, men vi glæder os over, at vi faktisk scorer bedre i den trivselsmåling, der ligger til grund for konkurrencen, i år end sidste år. Så vi er blevet en bedre arbejdsplads, og det er alt andet lige det vigtigste. At andre så gør det endnu bedre, må vi bare anerkende og ønske dem tillykke med, siger Martin Baltser, adm. direktør i Middelfart Sparekasse.

Kunder og medarbejdere vil de kommende dage pyntede afdelinger med budskabet om, at sparekassen er en af landets bedste arbejdspladser.

- Vi havde på forhånd besluttet, at vi uanset placeringen ville fejre det gode resultat i målingen, og det gør vi selvfølgelig, fortæller Martin Baltser.

Særpris for CSR

De godt 300 kolleger i sparekassens 18 afdelinger kan samtidig fejre, at der blev taget en anden pris med hjem fra Cirkusbygningen tirsdag aften, når nu det ikke blev til en førsteplads i den samlede konkurrence. Great Place to Work tildelte Middelfart Sparekasse en særpris for sparekassens arbejde med CSR – ”samfundsansvar” i sparekassens ordbog.

- Det er en pris, vi er utroligt stolte af. Da sparekassen blev grundlagt i 1853 var udgangspunktet, at den skulle være ”til fælles bedste”. Det arbejder vi ud fra den dag i dag. Sparekassen har brug for stærke, levende lokalsamfund, og lokalsamfundene har brug for en stærk medspiller, som kan være med til at skabe liv i lokalområdet. Det er det, samfundsansvar handler om for os: At gøre en positiv forskel i de områder, hvor vi har afdelinger. Derfor er vi meget glade for, at Great Place to Work har set og anerkender vores arbejde med samfundsansvar, siger Martin Baltser.

Om Danmarks Bedste Arbejdspladser

• Danmarks Bedste Arbejdspladser kåres af Great Place to Work
  • 134 virksomheder har deltaget i konkurrencen i år
  • Den består af et spørgeskema, som alle medarbejdere besvarer samt en ”kulturprofil”, der fortæller om virksomhedens holdninger og politikker på en lang række områder
  • Middelfart Sparekasse har deltaget siden 2002. Fire gange er sparekassen blevet Danmarks bedste arbejdsplads, senest i 2016. I 2015 og 2017 blev sparekassen nummer to
  • Tidligere på året blev sparekassen tillige kåret som Europas tredjebedste arbejdsplads.

Middelfart Sparekasse er en garantsparekasse med cirka 16.500 garanter. Fra at have været en lille fynsk sparekasse er Sparekassen i dag et regionalt pengeinstitut med over 300 medarbejdere og 70.000 kunder fordelt på 18 afdelinger på Fyn, i Trekantområdet, Østjylland og Esbjerg. Sparekassen er økonomisk robust – halvårsregnskabet for 2017 viser et overskud før skat på 74,2 mio. kr. på koncernniveau, og egenkapitalen er på over en mia. kr.

Middelfart Sparekasses visoner "Bedst til kunder. Sparekassen er flere år i træk - og i flere forskellige undersøgelser - kåret som pengeinstituttet med de mest tilfredse kunder.

Sparekassen er fire gange - senest i 2016 - kåret til Danmarks bedste arbejdsplads af Great Place to Work.