Middelfart Sparekasse er i top på kundetilfredshed

Middelfart Sparekasse er også i 2019 i top på kundetilfredshed i Analyse Danmarks årlige undersøgelse, Bankanalysen.
Danske bankkunder sætter også i 2019 pris på en personlig rådgiver, der kender dem og deres økonomi, så de har en betroet samarbejdspartner, når der skal træffes store økonomiske beslutninger.

Siden 2015 har Middelfart Sparekasse ligget i top tre i Analyse Danmarks årlige undersøgelse af kundetilfredsheden blandt danske bankkunder, Bankanalysen. Den stime fortsætter i 2019. Med en score på 6,1 på en skala fra et til syv er kunderne i Middelfart Sparekasse ifølge analysen de mest tilfredse kunder. I en anden del af analysen, hvor der vægtes et gennemsnit af en række spørgsmål, er sparekassen nummer to med et gennemsnit på 8,5 ud af 10 mulige point. Kun overgået af Arbejdernes Landsbank med en score på 8,6.

- Analysen bekræfter i det store hele, at vi har den rigtige tilgang til kundeservice. Kunderne forventer en god net- og mobilbank, hvor de kan klare de fleste opgaver selv. Men de sætter også pris på en personlig rådgiver, som kender dem og deres økonomi – og er til at få fat på – når der skal træffes store beslutninger som boligkøb, omlægning af lån eller noget tredje, siger Martin Baltser, adm. direktør i Middelfart Sparekasse.

Fokus på etik

Kundernes tilfredshed med sparekassen ses af flere underliggende parametre i undersøgelsen. Blandt andet har Middelfart Sparekasse den laveste andel af kunder, der overvejer at skifte pengeinstitut, og 93 procent mener, at sparekassen opfylder deres forventninger til et pengeinstitut.

Sparekassens kunder har også et stort fokus på etisk ansvarlighed, og undersøgelsen viser, at Middelfart Sparekasse også her lever op til kundernes forventninger.

- Vi har tidligere i år lanceret en ny strategi, hvor ambitionen er at være ”til fælles bedste”. Det betyder kort sagt, at vi skal pleje andre interesser end kun vores egne. Det gælder både i rådgivningen af vores kunder og i forhold til at bakke op om lokale fællesskaber. For eksempel har vi sat os som mål i strategien, at vi gerne vil have flere foreningskunder. Det er ikke en selvfølge, at et pengeinstitut tager imod en forening med åbne arme. Det gør vi. Det er bare ét lille bidrag, vi kan yde til de mange frivillige, som gør en stor indsats i de byer, hvor vi har afdeling, siger Martin Baltser.

5.151 personer har deltaget i Bankanalysen 2019.