Middelfart Sparekasse er fortsat i top på kundetilfredshed

For fjerde år i træk har sparekassen de mest tilfredse privatkunder i landets største undersøgelse af kundetilfredshed i pengeinstitutter

Med en overordet score på 86 af 100 mulige point kan Middelfart Sparekasse også i 2017 glæde sig over at have landets mest tilfredse kunder. Det er resultatet af undersøgelsen ”Finanssektorens Kundebenchmark”, hvor næsten 52.000 kunder fra 36 banker og sparekasser har vurderet deres pengeinstitut.

- Når vi har en vision, der hedder ”Bedst til kunder”, er det naturligvis et opløftende resultat, siger Martin Baltser, adm. direktør i Middelfart Sparekasse.

Det er Finanssektorens Uddannelsescenter, der står bag undersøgelsen. Det er fjerde år, den gennemføres, og for første gang har kunderne skullet forholde sig til, om de har tillid til, at deres rådgiver vil dem det bedste. Også på dette spørgsmål placerer Middelfart Sparekasse sig helt i top i undersøgelsen.

- Det betyder utroligt meget for os. Tilliden mellem kunden og rådgiveren er utroligt vigtigt for os. Vi tror på værdien af det personlige møde, og det er altid vores ambition, at vores kunder ønsker at være kunder hos os i mange år. Vores rådgivere skal ikke sælge produkter. De skal finde løsninger, som gavner både kunden og sparekassen, siger Martin Baltser.

Undersøgelsen er foretaget i det tidlige efterår. Sparekassen inviterede kunderne til at deltage via netbanken, nyhedsbreve og link på hjemmesiden. Det er Finanssektorens Uddannelsescenter og Dataminds, der står bag undersøgelsen.