Middag midt i Brugsen

Madfællesskab kommer til København: Kunder inviteres til gourmetmiddag midt i Dagli´Brugsen Islev Torv

Tirsdag den 4. april kl. 17.30 forvandles Dagli' Brugsen ved Islev Torv i København til det første madfællesskab inde i en dagligvarebutik.

Det sker som led i Coops projekt ”Vores Madfællesskab”, der skal stimulere danskernes lyst til at spise sammen lokalt.

”Foreløbig har vi testet det i en håndfuld butikker, alle i mindre byer og lokalsamfund og med stor succes. Det er meget glædeligt, at der også er interesse for madfællesskaber i større byer,” siger formatdirektør Jesper K. Andersen, Dagli´Brugsen.

På Islev Torv er uddeler Claus Vestergaard gået sammen med to lokale mad entusiaster, som har taget initiativet til arrangementet, der kan rumme 35 deltagere, i de utraditionelle rammer.

For mens de øvrige arrangementer typisk foregår i det lokale forsamlingshus, så foregår dette inde i selve butikken.

Den vil samtidig være åbent for almindelige handlende.

Madentusiasterne står for arrangementet med madlavning. Råvarerne leverer Dagli´Brugsen til indkøbspris, og det er også her man kan købe billet til arrangementet.

"Det går ud på at skabe et sammenhold omkring Islev Torv, hvor folk kan mødes over god mad i deres dagligdag. Vi vil selvfølgelig også vise, at vi kan noget andet og mere end discountbutikkerne, som er vore konkurrenter," siger Claus Vestergaard.

Hvis det bliver en succes, er det hensigten, at det skal være en tilbagevendende begivenhed på Islev Torv.

Også andre steder i København er der planer på vej for Madfællesskaber.

Yderligere information:

Formatdirektør Jesper K. Andersen, 5159 3605

Uddeler Claus Vestergaard, 4424 5410

Coop tilslutter sig global kampagne for bedre arbejdsmiljø18.10.2018 09:17pressemeddelelse

Som den første danske dagligvarevirksomhed har Coop tilsluttet sig Vision Zero, der er en international kampagne for forebyggelse af ulykker og nedslidning. ”Det er glædeligt, at Coop Danmark, bakker op om Vision Zero,” siger Hans-Horst Konkolewsky, Generalsekretær for ISSA, der står bag kampagnen. Med i kampagnen er fra Danmark blandt andre Novo Nordisk og Lego. ”Tankegangen bag Vision Zero er rigtig, og passer godt til Coop, fordi vi har en stærk ansvarlighedsprofil i forvejen. Vi er ca. 40.000 ansatte fordelt på ca. 1.100 adresser. Vores 40.000 kolleger skal kunne forvente, at det er trygt og sikkert at gå på arbejde”, siger Peter Høgsted, administrerende direktør i Coop. ”Ideen i Vision Zero er, at vi skal arbejde på en konstant reduktion af ulykker og nedslidning. Samtidig er der fokus på sundhed”, fortæller Thomas Hermann, der er arbejdsmiljøchef i Coop. Forskellen på denne kampagne og andre er at Coop Danmark står på mål for: Lederskab og engagement fra topledelse og gennem hele

Friends-børnetøj åbner egen butik i Hvalsø9.10.2018 08:00pressemeddelelse

For første gang får Coops baby- og børnetøjsmærke, Friends, sin egen butik. Torsdag 11. oktober åbner den første Friends-butik. Det sker i det nye center Søtorvet i Hvalsø. Den er godt 150 kvm., og indeholder det fulde sortiment af Friends baby- og børnetøj, suppleret med legetøj og Änglamark til samme målgruppe, de 0-10 årige. Igennem ca. 40 år har Friends været Coops eget mærke inden for baby- og børnetøj, kendetegnet ved meget høj kvalitet, omfattende test og særlige, skærpede krav til indhold af kemi. Hidtil er varerne kun blevet solgt i Kvickly, SuperBrugsen og på Coop.dk Shopping. ”Friends er et af Danmarks tre kendteste mærker inden for børnetøj. Derfor synes vi, at det er spændende og prøve om mærket kan klare sig på egen hånd, altså i sin helt egen butik,” siger kategorichef Anne Marie Hartmann, Coop. Det er direktør Kim Kanstrup, Hvalsø Brugsforening, der både står bag det nye center, Søtorvet, og ideen om at åbne en selvstændig Friends butik i Hvalsø. ”Hvalsø er et smørhul f

Kvickly og APOTEKEREN A.m.b.a. indgår aftale om samarbejde8.10.2018 08:00pressemeddelelse

Der vil åbne apoteker-butikker i en række Kvickly-varehuse over hele Danmark i de kommende år. Det er resultatet af en rammeaftale mellem APOTEKEREN A.m.b.a. og Coop, som netop er indgået. Aftalen er den første af sin art mellem en apotekskæde og en dagligvarekæde. Det bliver særlige afdelinger i Kvicklys forområde, hvor apotekerne etablerer og selv driver dem, som selvstændige filialer, og med eget, faguddannet personale. De vil typisk få et areal på 80-100 kvm. De første afdelinger forventes at åbne inden for de kommende seks måneder, nogle formentlig allerede først i det nye år. Kædedirektør Allan Kristoffersen, Kvickly: ”I Kvickly er vi glade for aftalen. Det gør hverdagen lidt lettere for vores kunder, når de kan klare deres apoteks-indkøb samtidig med, at de køber dagligvarer. Og på denne måde udnytter vi vores areal på en måde, der gør vores varehuse mere attraktive at handle i.” Bestyrelsesformand, apoteker Per Wijngaard APOTEKEREN A.m.b.a.: ”Vi føler med denne aftale, at ønske