Middag midt i Brugsen

29.3.2017 09:21 | Coop Danmark A/S

Madfællesskab kommer til København: Kunder inviteres til gourmetmiddag midt i Dagli´Brugsen Islev Torv

Tirsdag den 4. april kl. 17.30 forvandles Dagli' Brugsen ved Islev Torv i København til det første madfællesskab inde i en dagligvarebutik.

Det sker som led i Coops projekt ”Vores Madfællesskab”, der skal stimulere danskernes lyst til at spise sammen lokalt.

”Foreløbig har vi testet det i en håndfuld butikker, alle i mindre byer og lokalsamfund og med stor succes. Det er meget glædeligt, at der også er interesse for madfællesskaber i større byer,” siger formatdirektør Jesper K. Andersen, Dagli´Brugsen.

På Islev Torv er uddeler Claus Vestergaard gået sammen med to lokale mad entusiaster, som har taget initiativet til arrangementet, der kan rumme 35 deltagere, i de utraditionelle rammer.

For mens de øvrige arrangementer typisk foregår i det lokale forsamlingshus, så foregår dette inde i selve butikken.

Den vil samtidig være åbent for almindelige handlende.

Madentusiasterne står for arrangementet med madlavning. Råvarerne leverer Dagli´Brugsen til indkøbspris, og det er også her man kan købe billet til arrangementet.

"Det går ud på at skabe et sammenhold omkring Islev Torv, hvor folk kan mødes over god mad i deres dagligdag. Vi vil selvfølgelig også vise, at vi kan noget andet og mere end discountbutikkerne, som er vore konkurrenter," siger Claus Vestergaard.

Hvis det bliver en succes, er det hensigten, at det skal være en tilbagevendende begivenhed på Islev Torv.

Også andre steder i København er der planer på vej for Madfællesskaber.

Yderligere information:

Formatdirektør Jesper K. Andersen, 5159 3605

Uddeler Claus Vestergaard, 4424 5410

FDB Møbler åbner i Roskilde20.8.2017 07:00pressemeddelelse

Som den 4. by i Danmark får Roskilde nu sin egen FDB Møbler-butik. Torsdag den 31. august åbner FDB Møbler på Algade 51, hvor Kvickly tidligere lå, og hvor SuperBrugsen netop har åbnet helt ny butik. Dermed bliver det for første gang muligt for kunder i Roskilde-regionen at opleve det fulde udvalg af de klassiske og ikoniske møbler, skabt af nogle af Danmarks største møbelarkitekter. ”Vi glæder os til at komme til Roskilde, hvor vi ved, der er mange design- og kvalitetsbevidste kunder, som er interesseret i FDB Møbler,” siger kategorigruppechef Ole Kiel, FDB Møbler. Leder af butikken bliver Rasmus Winther, der kommer fra et job som non-food chef i Kvickly Prøvestenen i Helsingør, og har været ansvarlig for salget af FDB Møbler igennem dette varehus. De klassiske FDB Møbler blev med stor succes relanceret i 2013 og er igennem tiden tegnet af tegnet af bl.a. Børge Mogensen, der var leder af FDB Møbler fra 1942, Mogens Koch, Jørgen Bækmark og Poul M. Volther. De bliver primært solgt på ww

Irma er i bevægelse – og kun fantasien bestemmer, hvor vi ender16.8.2017 11:37pressemeddelelse

I fremtiden er det ikke kun lækker vin, god kaffe og andre sprøde kvalitetsvarer, der skal i vognen, når indkøbsturen går omkring Irma. Med en ny innovationspulje vil Irma og Irmas medlemsbestyrelse inspirere alle madinteresserede og nysgerrige kunder til at lægge endnu flere foredrag, inspiration, fællesskab, workshops og kendskab til fødevarer i kurven. Og ideerne… ja, de kommer fra medlemmerne selv.

Gastronomisk ildsjæl går sammen med Coop ind i Catering Danmark7.8.2017 10:42pressemeddelelse

Torben Klitbo, der grundlagde restaurant- og fødevarevirksomheden Cofoco, bliver medejer af Catering Danmark, sammen med Coop og familien Færch. Catering Danmark er en af de hurtigst voksende virksomheder inden for levering af måltider, festmad, måltidskasser og frokostordninger. Tidligere i år indgik Coop en aftale med de hidtidige ejere, Færch & Co. Kapital, om at købe halvdelen af selskabet. Nu tager de to ejerselskaber Torben Klitbo med som partner. ”Torbens erfaringer som gastronomisk iværksætter og inspirator taler for sig selv, og han bliver en stærk garant for hele virksomhedens gastronomiske kvalitet”, siger bestyrelsesformand for Catering Danmark Mogens Aaby. ”Som virksomhedens kreative chef vil Torben sikre udvikling af nye produkter og løsninger til både catering- og detailmarkedet, og vi er enormt glade for at få en kapacitet som ham som partner i realiseringen de meget ambitiøse mål, vi har i selskabet,” siger Jens Visholm, bestyrelsesmedlem i Catering Danmark og konc