Middag midt i Brugsen

Madfællesskab kommer til København: Kunder inviteres til gourmetmiddag midt i Dagli´Brugsen Islev Torv

Tirsdag den 4. april kl. 17.30 forvandles Dagli' Brugsen ved Islev Torv i København til det første madfællesskab inde i en dagligvarebutik.

Det sker som led i Coops projekt ”Vores Madfællesskab”, der skal stimulere danskernes lyst til at spise sammen lokalt.

”Foreløbig har vi testet det i en håndfuld butikker, alle i mindre byer og lokalsamfund og med stor succes. Det er meget glædeligt, at der også er interesse for madfællesskaber i større byer,” siger formatdirektør Jesper K. Andersen, Dagli´Brugsen.

På Islev Torv er uddeler Claus Vestergaard gået sammen med to lokale mad entusiaster, som har taget initiativet til arrangementet, der kan rumme 35 deltagere, i de utraditionelle rammer.

For mens de øvrige arrangementer typisk foregår i det lokale forsamlingshus, så foregår dette inde i selve butikken.

Den vil samtidig være åbent for almindelige handlende.

Madentusiasterne står for arrangementet med madlavning. Råvarerne leverer Dagli´Brugsen til indkøbspris, og det er også her man kan købe billet til arrangementet.

"Det går ud på at skabe et sammenhold omkring Islev Torv, hvor folk kan mødes over god mad i deres dagligdag. Vi vil selvfølgelig også vise, at vi kan noget andet og mere end discountbutikkerne, som er vore konkurrenter," siger Claus Vestergaard.

Hvis det bliver en succes, er det hensigten, at det skal være en tilbagevendende begivenhed på Islev Torv.

Også andre steder i København er der planer på vej for Madfællesskaber.

Yderligere information:

Formatdirektør Jesper K. Andersen, 5159 3605

Uddeler Claus Vestergaard, 4424 5410

Coop siger farvel til dåser20.7.2018 09:24pressemeddelelse

Tomater og de fleste andre former for konserves skal fremover ikke længere være emballeret i metal-dåser i Kvickly, SuperBrugsen, Dagli´Brugsen, Fakta og Irma. Som led i Coops nye emballagestrategi skifter Coop dåserne i sine egne varemærker, Änglamark og Coop, ud med såkaldte bricks, der primært består af fibre (pap/papir). De første varer er allerede i butikkerne nu. Og i løbet af de kommende 12 måneder vil de fleste emballager være skiftet ud til de nye, langt mere bæredygtige udgaver. ”Med et årligt salg på mere end 12 millioner dåser, vil det formentlig være det emballage-skifte i dansk dagligvarehandel, der har størst betydning for miljøet i mange år,” siger CSR-direktør i Coop, Signe D. Frese. Den store miljømæssige fordel er, at man skifter fossile materialer, der ikke er fornybare, ud med fibre, der let fornys. Dertil kommer, at der betydelige klimamæssige besparelser, når varerne skal distribueres fra emballageproducent til fødevareproducent, fra producent til lagre, og fra l