Middag midt i Brugsen

Madfællesskab kommer til København: Kunder inviteres til gourmetmiddag midt i Dagli´Brugsen Islev Torv

Tirsdag den 4. april kl. 17.30 forvandles Dagli' Brugsen ved Islev Torv i København til det første madfællesskab inde i en dagligvarebutik.

Det sker som led i Coops projekt ”Vores Madfællesskab”, der skal stimulere danskernes lyst til at spise sammen lokalt.

”Foreløbig har vi testet det i en håndfuld butikker, alle i mindre byer og lokalsamfund og med stor succes. Det er meget glædeligt, at der også er interesse for madfællesskaber i større byer,” siger formatdirektør Jesper K. Andersen, Dagli´Brugsen.

På Islev Torv er uddeler Claus Vestergaard gået sammen med to lokale mad entusiaster, som har taget initiativet til arrangementet, der kan rumme 35 deltagere, i de utraditionelle rammer.

For mens de øvrige arrangementer typisk foregår i det lokale forsamlingshus, så foregår dette inde i selve butikken.

Den vil samtidig være åbent for almindelige handlende.

Madentusiasterne står for arrangementet med madlavning. Råvarerne leverer Dagli´Brugsen til indkøbspris, og det er også her man kan købe billet til arrangementet.

"Det går ud på at skabe et sammenhold omkring Islev Torv, hvor folk kan mødes over god mad i deres dagligdag. Vi vil selvfølgelig også vise, at vi kan noget andet og mere end discountbutikkerne, som er vore konkurrenter," siger Claus Vestergaard.

Hvis det bliver en succes, er det hensigten, at det skal være en tilbagevendende begivenhed på Islev Torv.

Også andre steder i København er der planer på vej for Madfællesskaber.

Yderligere information:

Formatdirektør Jesper K. Andersen, 5159 3605

Uddeler Claus Vestergaard, 4424 5410

Nyt medlem af Coop Danmarks bestyrelse11.1.2018 14:00pressemeddelelse

En af Skandinaviens mest erfarne ledere inden for dagligvarehandelen, træder nu ind i bestyrelsen for Coop Danmark A/S og Coop Holding. Det er Karl Wistrand, som har været direktør i to af Sveriges største dagligvarevirksomheder, ICA og Coop Sverige. I ICA sluttede han som finansdirektør, CFO, og siden har han været adm. direktør for Coop Sverige. Han er i dag medlem af direktionen i Swedavia, der driver og udvikler 10 lufthavne i Sverige, herunder Arlanda. ”Med Karl Wistrand får vi dyb erfaring i både drift af detailhandel og finansiel styring ind i Coops bestyrelse, og jeg ser frem til samarbejdet,” siger bestyrelsesformand Lasse Bolander. Der er tale om en udvidelse af bestyrelsen, og alle øvrige medlemmer fortsætter som hidtil.

Coops medlemmer støtter landbruget - mere og hurtigere end forventet27.12.2017 09:19pressemeddelelse

På blot fem dage har Coops medlemmer skudt 81.855 kr. i Danmarks Økologiske Jordbrugsfond via Coop Crowdfunding. Dermed er det første mål for et helt nyt samarbejde med Økologisk Landsforening og Danmarks Naturfredningsforening om at skaffe penge til den nystiftedeDanmarks Økologiske Jordbrugsfond, nået på rekordtid. Formålet med den nye fond er at fastholde og øge det økologiske landbrugsareal i Danmark. Gennem opkøb af gårde og jorde skal Fonden medvirke til, at det opfyldes. ”For første gang er det lykkes at samle landbrugs-, natur- og forbrugerinteresse om et fælles formål. Den forrygende start er meget positiv og lover godt for fremtiden,” siger projektleder Nicolai Jæpelt, Coop Crowdfunding Det er efter opfordring fra lokale formænd for butikker i Coop og brugsforeningerne, at samarbejdet med Danmarks Økologiske Jordbrugsfond er kommet i stand. En af formændene er Bent R. Nielsen, Kvickly Stenløse. ”Det er da fantastisk at alle vi småsparere kan være med til at starte projekter o