Middag midt i Brugsen

Madfællesskab kommer til København: Kunder inviteres til gourmetmiddag midt i Dagli´Brugsen Islev Torv

Tirsdag den 4. april kl. 17.30 forvandles Dagli' Brugsen ved Islev Torv i København til det første madfællesskab inde i en dagligvarebutik.

Det sker som led i Coops projekt ”Vores Madfællesskab”, der skal stimulere danskernes lyst til at spise sammen lokalt.

”Foreløbig har vi testet det i en håndfuld butikker, alle i mindre byer og lokalsamfund og med stor succes. Det er meget glædeligt, at der også er interesse for madfællesskaber i større byer,” siger formatdirektør Jesper K. Andersen, Dagli´Brugsen.

På Islev Torv er uddeler Claus Vestergaard gået sammen med to lokale mad entusiaster, som har taget initiativet til arrangementet, der kan rumme 35 deltagere, i de utraditionelle rammer.

For mens de øvrige arrangementer typisk foregår i det lokale forsamlingshus, så foregår dette inde i selve butikken.

Den vil samtidig være åbent for almindelige handlende.

Madentusiasterne står for arrangementet med madlavning. Råvarerne leverer Dagli´Brugsen til indkøbspris, og det er også her man kan købe billet til arrangementet.

"Det går ud på at skabe et sammenhold omkring Islev Torv, hvor folk kan mødes over god mad i deres dagligdag. Vi vil selvfølgelig også vise, at vi kan noget andet og mere end discountbutikkerne, som er vore konkurrenter," siger Claus Vestergaard.

Hvis det bliver en succes, er det hensigten, at det skal være en tilbagevendende begivenhed på Islev Torv.

Også andre steder i København er der planer på vej for Madfællesskaber.

Yderligere information:

Formatdirektør Jesper K. Andersen, 5159 3605

Uddeler Claus Vestergaard, 4424 5410

Coop butikker skærer 60 procent af lysregningen20.10.2017 10:27pressemeddelelse

De første resultater af Coops energispare-program, Energi 2020, viser meget lovende resultater. Udskiftning af belysning til LED har i de første butikker medført et fald i lysregningen på 60 procent. ”Ændring i belysning og køleoptimering medfører en kontant besparelse for den første SuperBrugsen på 80.000 kr. om året. Næste fokus er nu at finde yderligere besparelser via vores energimålere,” sigerenergichef Peter Kjærgaard Svendsen, Coop. Han står i spidsen for Energi2020 programmet, der har som mål at reducere energiforbruget med 20 procent i 2020 i forhold til 2014. Første bølge af løsninger er netop nu startet i butikkerne og består af: Fuld konvertering til LED belysning Ny regulering af alle centralt styrede køleanlæg Energimålere på alt relevant forbrug Energicertificering af Coop. ”Vi sætter helt nye standarder for så vidt angår renovering af belysningsanlæg til LED. Både hvad angår energieffektivitet men også omkring lyskvalitet og sundhedsfaktor (flimmer). Vi er meget stolte