Lillero og Formel BLillero og Formel B

Michelin-kokke slår sig ned på Lillero

formel B + Lillero = Lille B

Et nyt, gastronomisk samarbejde ser dagens lys, når folkene bag den velrenommerede, Michelin-restaurant formel B overtager madoplevelsen hos Lillero, der ligger på Høve Strand i Odsherred.

Det betyder, at når Lillero den 18. maj slår teltdugene op for sæson 2022, åbner formel B´s ejere, Kristian Arpe-Møller og Rune Amgild Jochumsen, samtidig restauranten Lille B og den tilhørende strandbar. Lillero’s såvel som lokale gæster kan forvente uforglemmelige oplevelser.

”Målet er at lave god, enkel og uhøjtidelig mad, hvor alle kan være med, og retterne bliver serveret family style, så selskabet kan deles om at nyde måltidet. Det vil bogstavelig talt blive en helt nede på jorden-oplevelse i en superhyggelig setting.Og så gør det jo ikke noget, at det er Michelin-kokke, der er i køkkenet, lyder det fra Kristian Arpe-Møller.”

Kvaliteten bliver der selvfølgelig ikke gået på kompromis med, og den skiftende menu vil tage udgangspunkt i både bæredygtighed og lokale råvarer.

”Maden skal fremstå rent og uden så meget berøring og udenomssnak, forklarer Kristian Arpe-Møller og uddyber:

For mig handler essensen af god mad om kærligheden til gode råvarer. Det gælder uanset, om du laver Michelin-mad eller meget mere simpel hverdagsmad. Odsherred er heldigvis en kilde til nogle af landets bedste ingredienser, og vores menu vil blive forankret i fisk og skaldyr fra lokale leverandører og grøntsager fra gårdene og markerne omkring os. ”

Han har selv sommerhus bare få hundrede meter fra Lillero, og også Rune Amgild Jochumsen har et personligt forhold til området. Netop kærligheden og den personlige relation til Odsherred, har haft stor betydning, da de to erfarne restauratører, der udover formel B bl.a. også ejer Restaurant Palægade, traf beslutningen om at åbne et køkken – stort set i det fri.

”Samarbejdet er et projekt, det mere er skabt af begejstring for Lillero og muligheden for at lave et køkken på det mest fantastiske sted, end lysten til at åbne endnu en restaurant. Men udover at vi selvfølgelig synes, at Lillero er et helt unikt sted og har gjort det rigtig godt, var det ikke svært for begge parter ikke at syntes dette var en god idé.

Det er en drøm at starte et køkken i sådanne omgivelser, siger Kristian Arpe-Møller, der planlægger at have to rutinerede kokke fra formel B til at stå for den daglige drift.”

”Et samarbejde mellem os og ejerne af Formel B er den perfekte kombination af god kvalitet, bæredygtighed og kærlighed til naturen. At Lille B åbner hos os med Kristian og Rune som ejere er det helt rigtige krydderi (kald det umami) til vores fine sted i den prægtige natur på Høve Strand.

Tror vi roligt kan sige at Lillero med denne kombination virkelig er “one of a kind”... Det bliver magisk, vi glæder os! Lau Sass, ejer og stifter af Lillero”

Forberedelserne til åbningen er allerede i fuld gang og hele holdet bag det nye samarbejde ser frem til at byde velkommen til en smagfuld sommersæson.

For yderligere information eller interview – kontakt venligst Lau Sass på 2624 9580

www.lillero.dk

Information om Lillero og Formel B

Lillero og Formel B

Om formel B:

Igennem snart to årtier har formel B udviklet sig til et betydeligt anker i den danske restaurationsbranche, og siden 2004 er restaurantens succes og evner hvert år blevet cementeret med at blive tildelt en af de eftertragtede stjerner i Michelin guiden.

www.formelfamily.dk

Om Lillero:

Lillero åbnede i foråret 2020 et lille Hotel på stranden i form af 8 luksustelte med varme, gode senge og havudsigt. Dertil var der en udendørs restaurant- og bar del samt en hyggelig kaffebar som alle var eftertragtede af Lillero’s gæster, de lokale samt sommerhusgæsterne. Alle er velkomne.

Sæson to bød på 11 telte og en større restaurant i stort luksustelt med varme og dertilhørende opgradering på menuen. Sæson tre byder på 13 telte og en generel opgradering hele vejen rundt af mad, interiør i telte, aktiviteter på pladsen etc.

www.lillero.dk

www.lillero.dk/press-room/