Michael Løve ny direktør for Netto International

Dansk Supermarked Group henter erfaren dagligvaredirektør hjem fra udlandet til toppost

Det er en erfaren retailer, de 25.000 Netto-medarbejdere får som øverste chef, når Michael Løve skifter CEO-posten i Storbritanniens største byggemarkedskæde B&Q, en del af Kingfisher-koncernen, ud med topjob i Dansk Supermarked Group. Her bliver han direktør for Netto International og dermed ansvarlig for kædens aktiviteter i Danmark, Tyskland, Polen og Sverige.

Michael Løve er på ingen måde fremmed for dagligvarehandel. Han var øverste chef for alle Coops kæder,  inden udlandet kaldte for to år siden. Før det stod han bag SuperBrugsens turnaround frem til 2014. I Storbritannien har han opereret på et af verdens hårdeste retail-markeder og i B&Q leveret stigende vækst i omsætning og bundlinje fra start til slut. Med sin stærke forståelse af forbrugertrends og kvalitet i omskiftelige markeder er han særligt egnet til at stille sig spidsen for Netto-brandet, mener Dansk Supermarked Groups administrerende direktør Per Bank.

- Michaels track record taler for sig selv. Med den erfaring han har fået de seneste år i UK, er jeg ikke i tvivl om, at han er den rette til at føre vores ambitioner for Netto ud i livet på tværs af landene, siger Per Bank.

- Derudover er han en moderne leder og en helt igennem ordentlig person, drevet af et naturligt vinderinstinkt og båret af sunde værdier, alt sammen helt i tråd med, hvordan Dansk Supermarked Group ønsker at være som virksomhed, siger Per Bank.

Nettos fokus vil de kommende år være en opfriskning af Netto-konceptet i Danmark, øget tempo i ekspansionen i Sverige og Polen samt fastholdelse af en stærk regional position i Tyskland. Selv ser Michael Løve frem til at accelerere den rejse, Danmarks største dagligvarekæde er på. For potentialet er enormt for de fire landes flere end 1300 Netto-butikker, vurderer han.

- Netto er den eneste danske food retailer, der har haft modet til at etablere sig i udlandet og er lykkedes med det. Samtidig er Netto markedsledende i Danmark. Det betyder, at jeg nu får en fantastisk mulighed for at arbejde med et format, som skal ekspandere, revitaliseres og udvikles. Det er værd at vende hjem for, siger Michael Løve.

Forud for ansættelsen i Kingfisher var Michael Løve en del af Coops direktion i Danmark og før dette kædedirektør for SuperBrugsen, COO i Københavns Lufthavne og Logistikdirektør i Coop.

I Dansk Supermarked Group bliver Michael Løve en del af koncernens Executive Committee og får titel af Executive Vice President, Netto International. Han forventes at tiltræde den 1. september.

CV - Michael Løve

• 2017–: Executive Vice President, Netto International

• 2015–2017: Administrerende direktør, B & Q (Kingfisher) Storbritannien og  Irland

• 2014–2015: COO, Coop Danmark

• 2011–2014: Kædedirektør, SuperBrugsen, Coop Danmark

• 2009–2011, COO, Københavns Lufthavne

• 2003–2009, Forskellige stillinger i Coop Danmark, herunder Logistikdirektør

Uddannelse

• Cand.Polyt, Danmarks Tekniske Universitet (DTU)

Netto-butikker i tal
Netto Danmark: 456
Netto Tyskland: 347
Netto Polen: 362
Netto Sverige: 159

Group Communication, Dansk Supermarked Group.

Telefon: 8778 5002
E-mail: press@dsg.dk