Michael Løve ny direktør for Netto International
Det er en erfaren retailer, de 25.000 Netto-medarbejdere får som øverste chef, når Michael Løve skifter CEO-posten i Storbritanniens største byggemarkedskæde B&Q, en del af Kingfisher-koncernen, ud med topjob i Dansk Supermarked Group. Her bliver han direktør for Netto International og dermed ansvarlig for kædens aktiviteter i Danmark, Tyskland, Polen og Sverige.
Michael Løve er på ingen måde fremmed for dagligvarehandel. Han var øverste chef for alle Coops kæder, inden udlandet kaldte for to år siden. Før det stod han bag SuperBrugsens turnaround frem til 2014. I Storbritannien har han opereret på et af verdens hårdeste retail-markeder og i B&Q leveret stigende vækst i omsætning og bundlinje fra start til slut. Med sin stærke forståelse af forbrugertrends og kvalitet i omskiftelige markeder er han særligt egnet til at stille sig spidsen for Netto-brandet, mener Dansk Supermarked Groups administrerende direktør Per Bank.
- Michaels track record taler for sig selv. Med den erfaring han har fået de seneste år i UK, er jeg ikke i tvivl om, at han er den rette til at føre vores ambitioner for Netto ud i livet på tværs af landene, siger Per Bank.
- Derudover er han en moderne leder og en helt igennem ordentlig person, drevet af et naturligt vinderinstinkt og båret af sunde værdier, alt sammen helt i tråd med, hvordan Dansk Supermarked Group ønsker at være som virksomhed, siger Per Bank.
Nettos fokus vil de kommende år være en opfriskning af Netto-konceptet i Danmark, øget tempo i ekspansionen i Sverige og Polen samt fastholdelse af en stærk regional position i Tyskland. Selv ser Michael Løve frem til at accelerere den rejse, Danmarks største dagligvarekæde er på. For potentialet er enormt for de fire landes flere end 1300 Netto-butikker, vurderer han.
- Netto er den eneste danske food retailer, der har haft modet til at etablere sig i udlandet og er lykkedes med det. Samtidig er Netto markedsledende i Danmark. Det betyder, at jeg nu får en fantastisk mulighed for at arbejde med et format, som skal ekspandere, revitaliseres og udvikles. Det er værd at vende hjem for, siger Michael Løve.
Forud for ansættelsen i Kingfisher var Michael Løve en del af Coops direktion i Danmark og før dette kædedirektør for SuperBrugsen, COO i Københavns Lufthavne og Logistikdirektør i Coop.
I Dansk Supermarked Group bliver Michael Løve en del af koncernens Executive Committee og får titel af Executive Vice President, Netto International. Han forventes at tiltræde den 1. september.
CV - Michael Løve
- 2017–: Executive Vice President, Netto International
- 2015–2017: Administrerende direktør, B & Q (Kingfisher) Storbritannien og Irland
- 2014–2015: COO, Coop Danmark
- 2011–2014: Kædedirektør, SuperBrugsen, Coop Danmark
- 2009–2011, COO, Københavns Lufthavne
- 2003–2009, Forskellige stillinger i Coop Danmark, herunder Logistikdirektør
Uddannelse
- Cand.Polyt, Danmarks Tekniske Universitet (DTU)
Netto-butikker i tal
Netto Danmark: 456
Netto Tyskland: 347
Netto Polen: 362
Netto Sverige: 159
Kontakter
Group Communication, Dansk Supermarked Group.
Telefon: 8778 5002
E-mail: press@dsg.dk
Billeder
Information om Salling Group
Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 60.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 10 millioner kunder.
Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1,9 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.
Følg pressemeddelelser fra Salling Group
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Salling Group
Hæder til Salling Group og ØGO i anerkendt bæredygtighedsundersøgelse8.3.2024 14:10:00 CET | Pressemeddelelse
Salling Group er bedst i sin kategori, mens Nettos varemærke ØGO stryger ind i en samlet top fire i årets Sustainable Brand Index Award™.
Salling Group sætter kurs mod grønnere varetransport4.3.2024 13:52:37 CET | Pressemeddelelse
Transport af varer til Netto, føtex og Bilka skal senest med udgangen af 2040 ske uden fossile brændstoffer. Det vil årligt reducere CO2e-udledningen med knap 50.000 ton, og allerede nu beder Salling Group vognmændene sætte mål for reduktioner.
Nyt samarbejde skal forebygge stroke i danskernes hverdag28.2.2024 08:20:00 CET | Pressemeddelelse
Alt for mange danskere rammes hvert år af stroke, og derfor vil Hjernesagen sammen med Salling Group og Salling Fondene over de kommende år bringe hjernesundhed og forebyggelse af stroke længst muligt ud til danskerne. Det sker ved at tilbyde nem og gratis blodtryksmåling i butikker landet over som del af et nyt, flerårigt strategisk samarbejde med ambition om at løfte danskernes generelle sundhedsniveau.
Salling Group lancerer omfattende mental sundhedsprogram19.2.2024 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
Hver tredje kvinde og hver femte mand i alderen 16-24 år har dårligt mentalt helbred og op mod halvdelen af de erhvervsaktive har søvnbesvær. Med 44.000 kollegaer i Danmark påvirker det også hverdagen i Salling Group, som derfor nu lancerer en indsats, der skal understøtte den mentale sundhed. Virksomheden indgår samtidig i et nyt historiske partnerskab.
Salling Group tager stort skridt mod mere bæredygtig IT-drift med SAP og Microsoft18.1.2024 08:00:00 CET | Pressemeddelelse
Salling Group, SAP og Microsoft indgår aftale om langt mere energieffektiv og CO2-besparende it-drift for landets største dagligvarekoncern.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum