Michael Larsen stiller eksistentielle spørgsmål i sin nye thriller

Med DEN DER FALDER udfordrer Michael Larsen endnu engang genrekonventionerne for krimi- og spændingsromaner. Han serverer mere end makabre mord og psykopatiske mordere og indbyder til refleksion over tilværelsens grundlæggende mysterium.
Foto: ©Maria Fonfara

DEN DER FALDER er en intens tour de force, hvor både læsere og romanens hovedpersoner tvinges til refleksion: Kan vi stole på den virkelighed, vi ser for os? Vil vi acceptere urimelige usandsynligheder? Eller er der en forklaring på tingenes tilstand, vi blot ikke har fundet endnu?

Romanens hovedperson Julie Viver er ramt af søvnlammelser og hjemsøges i drømme af en mystisk kraft. Da hun søger hjælp, er det ved at koste hende livet. Hun stikker af fra den søvnklinik, hun er indlagt på, kun for at blive vidne til en grusom forbrydelse, der bestyrker hendes tro på, at nogen – eller noget – er efter hende. Hun søger hjælp hos den fallerede og dekadente forfatter Magnus Storm, og sammen må de flygte i al hast. De har fjorten dage til at finde ud af, hvad der foregår. Længere tid kan et menneske ikke klare sig uden søvn. Og Julie kan ikke længere sove. Hun tør ikke …

Det bliver en flugt fra ukendte forfølgere og samtidig en jagt på forklaringer, der skridt for skridt ryster Julie Viver og Magnus Storm i deres opfattelse af virkeligheden. Intet er åbenbart, som det giver sig ud for, og svaret på deres spørgsmål er tilsyneladende uløseligt forbundet med menneskehedens mest grundlæggende og store spørgsmål gennem tiderne.

Michael Larsen har med DEN DER FALDER komponeret et spektakulært plot, der sender sine læsere direkte ind i et univers, som kan minde om film som the Matrix eller Inception. Usandsynlige hændelser, der dog sker; et univers, hvor tid og rum kan bøjes, og en verden fuld af gåder.

Titel: Den der falder
Forfatter: Michael Larsen
Forlag: TURBINE
Udkommer d. 18. marts 2020

Foto: ©Maria Fonfara
Bogens forside

Harry Styles er en nulevende modelegende14.3.2024 10:13:33 CET | Pressemeddelelse

I 2010 trådte en ung Harry Styles ind på X-factor scenen i England for at aflægge audition. Allerede den gang stod det klart, at han kan inspirere og fascinere med mere end sin stemme. Med neglelak, fjerboa, pailletter, jakkesæt og buksedragter har han gennem alle årene været en inspiration for dem, der gerne vil lege med stilen. I Stilikoner: Harry Styles fortæller Lauren Cochrane historien om en sand modelegende.