Sparekassen Sjælland

Michael Kvium skaber stort værk i Holbæk

Mandag morgen gik Michael Kvium ombord på en lift midt på Ahlgade i Holbæk. Sammen med sine to assistenter Peter Birk og Rune Christensen vil Kvium i de kommende dage male et nyt værk ”Retningsbestemt mur” på gavlen til Sparekassen Sjællands filial midt på Holbæks hovedstrøg.

Michael Kvium har ikke tidligere udført udendørs gavlmalerier. Værket måler 12,5 gange 4,5 meter.

”Værket standser nærmest de gående med sine farver og en person – eller gøgler – der peger ud på virkeligheden”, siger Michael Kvium om gavlmaleriet der arbejdes på i de kommende dage og forventes færdigt på torsdag alt afhængig af vind og vejr. Solen strålede dog i dag, da Michael Kvium gik i gang.

Værket finansieres af Sparekassen Sjælland, Holbæk Fonden og Statens kunstfond, og projektet udføres i tæt samarbejde med Holbæk Kommune.

”Vi er stolte over, at det er lykkes at få så markant og eftertragtet en kunstner til at skabe et værk i Holbæk, og placeringen af Michael Kviums værk betyder at rigtig mange mennesker vil møde det. Det er et helt unikt maleri, der vil skabe debat og beundring både i Holbæk og uden for kommunegrænsen”, siger Lars Petersson, administrerende direktør for Sparekassen Sjælland.

Presse- og direktionsrådgiver Jan Løve, 40 10 76 44, jal@spks.dk.

Information om Sparekassen Sjælland

Sparekassen Sjælland
Isefjords Alle 5
4300 Holbæk

59 48 11 11https://www.spks.dk/

Sparekassen Sjælland er landets ældste sparekasse - grundlagt i 1825.

Sparekassens vision er at medvirke til at gøre Sjælland til et bedre sted at leve, arbejde og drive virksomhed.

Med 31 privatfilialer og to erhvervscentre på Sjælland er Sparekassen Sjælland et stærkt lokalt alternativ, der tager medansvar i lokalområderne.

Sparekassen Sjælland og Sparekassen Fyn udgør sammen Sparekassen Sjælland-Fyn-Koncernen.

Følg pressemeddelelser fra Sparekassen Sjælland

Flere pressemeddelelser fra Sparekassen Sjælland

Sparekassen Sjælland åbner Hot-Spot i Hundested11.10.2016 16:42:58 CEST | Pressemeddelelse

Lokalsamfundet i Hundested står uden pengeinstitut, men det gør Sparekassen Sjælland nu noget ved, når landets ældste sparekasse til december i år åbner en ny lokal afdeling - et såkaldt sparekasse Hot-Spot - på Jernbanegade 2. Vi ser frem til at være en aktiv del af fællesskabet og lokalsamfundet i Hundested, og vi har derfor ansat to lokalt forankrede rådgivere med års erfaring for udviklingen og levevilkårene i Hundested. Vores etablering i Hundested er også et udtryk for vores ønske og strategi om at være hele Sjællands sparekasse også i de mindre lokalsamfund”, siger administrerende direktør i Sparekassen Sjælland Lars Petersson. Hvad er et sparekasse Hot-Spot? Sparekassens Hot-Spot i Jernbanegade 2 i Hundested kommer til at indeholde en særlig lobby, hvor alle med betalingskort kan lukke sig ind døgnet rundt. Lobbyen er blandt andet udstyret med automatiske betjeningsmuligheder, der for eksempel kan imødekomme detailhandelens behov for møntruller og optælling og indbetaling af mø