Moesgaard Museum

Michael Holm indtræder i bestyrelsen for Moesgaard Museum

Michael Holm indtræder i Moesgaards bestyrelse. Fotograf Mikkel Berg Pedersen

Moesgaard Museum får et nyt medlem i museets bestyrelse. Michael Holm, der er grundlægger og administrerende direktør i it-firmaet Systematic, indtræder i bestyrelsen for museet.

"Moesgaard Museum står overfor at skulle digitalisere både den kulturelle oplevelse ud mod museets brugere, men også i forhold til mange funktioner og opgaver internt. Samtidig nyder Moesgaard stor anerkendelse i udlandet og har stort internationalt potentiale. Derfor er det virkelig glædeligt, at vi får en kapacitet som Michael Holm i vores bestyrelse, der i de kommende år skal drive den strategi, som Moesgaard tiltrådte ved årsskiftet," siger formand for Moesgaards bestyrelse, Anne-Marie Dohm.

Michael Holm, der også er medlem af bestyrelserne i blandt andet Salling Fondene, DI Digital og Jyllands Postens Fond, afløser Johannes Flensted-Jensen, der tidligere har været formand for bestyrelsen.

”Moesgaard Museums fascinerende forvandling gennem de seneste år har givet Østjylland et internationalt anerkendt vartegn, som med spektakulære udstillinger tiltrækker opmærksomhed fra både ind- og udland. Jeg er begejstret for den eksperimenterende tilgang til undervisning og formidling, hvor historien bliver levende ved hjælp af både digitalisering og fortidens fund. Det er en fornøjelse at få mulighed for at bidrage til den fortsatte udvikling af Moesgaard Museum”, siger Michael Holm.

Moesgaard Museum er en selvejende institution, som omfatter Moesgaard Museum i Højbjerg ved Aarhus, Vikingemuseet i Aarhus og Odder og Samsø Museer. Museets specialer er arkæologi og etnografi og museet har et tæt samarbejde med Aarhus Universitet.

De elleve medlemmer af Moesgaards bestyrelse udpeges bl.a. af Aarhus Kommune, Aarhus Universitet, Erhverv Aarhus, region Midtjylland, Jysk Arkæologisk Selskab og foreningen Moesgaards Venner.

Medlemmer af Moesgaard Museums bestyrelse

Anne-Marie Dohm (formand)

Johnny Nørgaard Laursen (næstformand)

Dan Boyter

Marie Kaldahl Nielsen

Håkon Piene Glørstad

Flemming Knudsen

Rasmus Birch Iversen

Kirsten Jensen

Jørn Senger

Christian Have

Michael Holm

Michael Holm indtræder i Moesgaards bestyrelse. Fotograf Mikkel Berg Pedersen

Information om Moesgaard Museum

Moesgaard Museum
Moesgård Allé 15
8270 Højbjerg

87394000https://www.moesgaardmuseum.dk/

Moesgaard Museum er et kulturhistorisk museum, der viser arkæologiske og etnografiske udstillinger i international klasse. Museet forsker i og formidler menneskelivets mangfoldighed i et tæt samarbejde med Aarhus Universitet. Moesgaard Museum omfatter afdelingen i Højbjerg ved Aarhus, Vikingemuseet i Aarhus, Odder og Samsø museer.

Følg pressemeddelelser fra Moesgaard Museum

Flere pressemeddelelser fra Moesgaard Museum