Mia løber for et godt formål og håber på en Big Four

Mia Mørkeby Johnsen fra Glostrup blev dybt berørt af en teaterforestilling, og nu samler hun penge ind ved Telenor CPH Marathon, mens hun selv håber at gennemføre en Big Four.

Mia Mørkeby samler ind til Børnecancerfonden i forbindelse med Telenor CPH Marathon. (Foto: Gitte Vognsen)

"Forestillingen 'jeg Løber', som handler om løber og journalist Anders Legarth, hvis datter dør af kræft, gjorde et stort indtryk på mig. Det er min søster, som har omsat den oprindelig blog til teater, og det har været med til at inspirere mig til at samle ind til Børnecancerfonden ved Telenor Copenhagen Marathon. Det gør jeg, da jeg løber for Fundracers. Det betyder, at jeg har oprettet en privat indsamling, hvor folk kan støtte min indsamling. Pengene går så ubeskåret til Børnecancerfonden," siger Mia Mørkeby Johnsen, der er triatlet i ALOT.

Mia er med andre ord en rutineret maratonløber og triatlet, som den 19. maj løber Copenhagen Marathon for ottende gang. En oplevelse hun ser frem til, og som også bliver speciel. Det er nemlig ikke tilfældigt, at det er Telenor Copenhagen Marathon, som danner rammen for Mias indsamling, da Telenor Copenhagen Marathon stiller gratis startnumre til rådighed for Fundracers.

"Jeg gjorde det samme ved Telenor Copenhagen Marathon i 2018, hvor jeg fik indsamlet 8000 kroner, og jeg håber, at jeg i år kan indsamle minimum 10.000 kroner, og for mig er Telenor Copenhagen Marathon det perfekte sted at gøre det. Jeg elsker den udvikling, løbet har været igennem, hvor hele byen er omdannet til en løbefest, og især stemningen på Nørrebro og Frederiksberg glæder jeg mig til," siger Mia Mørkeby.

Planen er en Big Four

42-årige Mia Mørkeby løber sit 14 maraton, når hun den 19. maj 2019 står på startstregen ved Telenor CPH Marathon. Her tager hun de første mange skridt i den bedrift, som gerne skal resultere i en Big Four, når hun til september gennemfører CPH Half. En Big Four inkluderer Telenor CPH Marathon, KMD Ironman 70.3 Elsinore, KMD Ironman Copenhagen og Copenhagen Half Marathon, som alle skal gennemføres inden for et kalenderår.

For Mia Mørkeby Johnsen er det en naturlig del af livet, at hun i 2019 laver en Big Four.

"Jeg laver alligevel en halv og en hel Ironman, samt løber et maraton og en halvmaraton i løbet af et kalenderår, så jeg synes, det var oplagt at lave en Big Four," siger hun.

De første kilometer i den store bedrift tilbagelægges altså ved Telenor Copenhagen Marathon, og du kan følge Mia og hendes indsamling via de to links nedenfor.

Du kan støtte Mias indsamling her

Du kan læse mere om Mia og hendes projekter her