MI-LINEAGE-LOGISTICS

Lineage Logistics gennemfører opkøb af Claus Sørensens køleopbevaringsafdeling

Lineage Logistics, LLC (”Lineage” eller ”selskabet”), en førende global udbyder af temperaturstyret industriel REIT og logistikløsninger, meddelte i dag, at de har afsluttet opkøbet af køleopbevaringsafdelingen i Claus Sørensen Gruppen, en anerkendt operatør inden for køleopbevaring i Danmark.

Købet blev først annonceret den 15. juni 2021.

Udvidelsen i Danmark er en afgørende del af Lineages vækstplaner i Norden. Opkøbet giver Lineages globale rækkevidde en vigtig forbindelse til Danmark, som er ved at udvikle sig til et førende europæisk midtpunkt inden for den globale køleopbevaringsforsyningskæde, med luftfragt og søfartsinfrastruktur i verdensklasse.

Virksomhedens nuværende tilstedeværelse i Danmark forstærkes igennem Lineages opkøb af Claus Sørensen og tilføjer betydelige volumener på strategiske lokationer nær danske havne og centre for fødevareproduktion.

”Claus Sørensens relationer og tilgang til forretning vil sætte skub i vores vækstplaner i Norden”, siger Harld Peters, Senior Vice President for Europa hos Lineage. ”Vi ser frem til at arbejde sammen med dem for at betjene vores kunder i hele Europa”.

Claus Sørensen, som har hovedkvarter i Esbjerg, har en kapacitet på næsten en million kubikmeter og 200.000 pallepositioner fordelt på ni lagre og mere end 250 teammedlemmer. Med opkøbet og færdiggørelsen af igangværende byggeri i regionen, vil Lineages samlede fodaftryk i Danmark omfatte 17 lokationer og næsten 300.000 pallepositioner.

Claus Sørensen leverer køleopbevaring til kød og fjerkræ, brød, is, færdigretter, frugt og grønt og mejeriprodukter. Ud over opbevaring leverer virksomheden blæsefrysning, kvalitetskontrol, ordresammensætning og pakning, isproduktion, told og distribution til detailhandel og catering. Claus Sørensen kan fryse 1.800 tons produkter om dagen. Claus Sørensen er som et vigtigt led i den danske fødevare- og drikkevareforsyningskæde gået sammen med sine kunder for at forbedre deres forsyningskædeoperationer, opnå maksimal energiudnyttelse og beskytte miljøet.

”Lineage er stærkt engagerede i både innovation og service, hvilket passer perfekt til vores mangeårige forpligtelse til at være vores kunders foretrukne partner”, siger Jesper Toft Mathiasen, CEO hos Claus Sørensen. ”Vi glæder os til at blive en del af en virksomhed, der deler vores værdier, og til at slå os sammen med Lineages team i regionen for at transformere vores kunders forsyningskæde og hjælpe dem med at få deres forretninger til at vokse”.

Lineage Logistics kom ind på det nordiske marked i 2020. Siden da har virksomheden opkøbt Lundsøe Køl & Frys A/S med kølelagerfaciliteter i Nordjylland og Aarhus, Super Frost Sjælland ApS og Coldstar ApS, udover opkøbet af Claus Sørensen.

Om Lineage Logistics: Lineage Logistics er en førende udbyder af temperaturstyret industriel REIT og logistikløsninger. Firmaet har et globalt netværk på over 400 strategisk placerede faciliteter med en samlet kapacitet på over 60 millioner kubikmeter, der spænder over 19 lande fra Nordamerika, Europa og Asien-Stillehavsområdet. Lineages ekspertise indenfor brugsklare løsninger, deres uovertrufne netværk af fast ejendom og udvikling af innovativ teknologi er med til at øge distributionseffektiviteten, fremme bæredygtighed, minimere spild i forsyningskæden og, vigtigst af alt, som visionær partner med Feeding America, være med til at brødføde verden. Som en anerkendelse af firmaets initiativer inden for innovation og bæredygtighed opnåede Lineage at blive nr. 17 på CNBC Disruptor 50-listen i 2021, nr. 1 som bedste datavidenskabsvirksomhed og samlet nr. 23 på Fast Companys liste over verdens mest innovative virksomheder i 2019, udover at være med på Fortunes Change The World-liste i 2020. (www.lineagelogistics.com )

Link:

ClickThru