Berlingske Media

Mette Maix bliver ny administrerende direktør for Berlingske Media

Den nye administrerende direktør skal med sine stærke kompetencer inden for branding, kundeadfærd og forandringsprocesser fortsætte Berlingske Medias transformation. Sammen med Bjarne Munck vil hun udgøre Berlingske Medias nye direktion.

Berlingske Medias nye administrerende direktør er fundet. Bestyrelsen har ansat Mette Maix, som kommer fra en stilling som direktør for Føtex, hvor hun har stået i spidsen for en ambitiøs udvikling af forretningen og dens brand.

“Efter en god proces med et stærkt kandidatfelt er valget faldet på en stærkt kundeorienteret profil. Mette Maix har arbejdet i en branche, der er i hastig forandring, og har stor erfaring med branding, kundeadfærd og transformation af virksomheder, og hun har i sine tidligere stillinger demonstreret stærke ledelseskompetencer,” siger Berlingske Medias bestyrelsesformand Kim Graven-Nielsen.

Berlingske Media er i gang med en fornyelse af kerneforretningen, Berlingske, BT og Weekendavisen, som skal gøre de tre brands mere relevante for kunderne og positionere dem stærkere i markedet. Det arbejde glæder Mette Maix sig til at lede:

“Jeg er stolt over at bestyrelsen har valgt mig til at stå i spidsen for Danmarks ældste mediehus og dermed for medier der står bag en stor del af den danske nyhedsformidling og bidrager til den demokratiske debat,” siger hun og fortsætter:

“Arbejdet med udvikling af brands i et marked, der ændrer sig rivende hurtigt og hvor det er helt afgørende at forstå kunderne og deres behov, har drevet mit professionelle liv, og derfor glæder jeg mig meget til, sammen med medarbejderne i huset, at tage fat på den videre udvikling af virksomheden og styrke vores mediers position i markedet.”

Siden 30. oktober har Bjarne Munck været fungerende administrerende direktør, mens bestyrelsen ledte efter en ny topchef. Han kommer også fremover til at spille en nøglerolle i Berlingske Media, og tiltræder en nyoprettet stilling som driftsdirektør. Sammen med Mette Maix vil han fremover udgøre virksomhedens direktion.

“Det har været et travlt halvår, hvor Bjarne Munck med stor succes har sat et nyt hold og startet første fase i Berlingske Medias transformation. Jeg er overbevist om, at med det stærke lederskab og operationelle fokus Bjarne har vist, kombineret med Mettes ledelseserfaring og kompetencer, har virksomheden det bedste team til at løse opgaven,” siger Kim Graven-Nielsen.

Mette Maix har første arbejdsdag 8. februar.

Information om Berlingske Media

Berlingske Media