Mest værdi for pengene: Lidl i toppen blandt landets dagligvarebutikker i ny brancheundersøgelse

Analyseinstituttet Loyalty Group har netop offentliggjort BrancheIndex 2021 for dagligvarekæder, som afdækker danskernes tilfredshed og loyalitet over for dagligvarekæderne.
Lidl løber endnu engang med sejren i kategorierne ”Værdi for pengene” og ”Tillid” og scorer samtidigt også højt indenfor blandt andet produktkvalitet. I den samlede imagemåling placerer dagligvarekæden sig på en samlet andenplads ud af elleve dagligvarekæder.
En anerkendelse, som i høj grad kan tilskrives Lidls store fokus på pris og kvalitet, lyder det fra Lidls adm. direktør, Jens Stratmann:
”Vi placerer os endnu engang i toppen, og jeg er stolt over, at Lidls kunder vurderer vores priser som mest konkurrencedygtige og samtidig har tillid til, at vores varer stemmer overens med deres forventninger. Vi arbejder benhårdt på løbende at forbedre vores standarder på både kvalitet og udvalg i sortiment – uden at gå på kompromis med vores lave Lidl-priser. Så det er både et skulderklap til Lidl og vores dygtige medarbejdere, at vi indtager en samlet andenplads i undersøgelsen.”
Flere friske varer i sortiment
Trods en flot placering og flere vundne kategorier – hvor Lidl også for sjette år i træk markerer sig som vinder af produktkvalitet-kategorien ”Frugt og grønt” – er ambitionerne dog fortsat høje hos Jens Stratmann, som siden d. 1. juni 2021 har stået i spidsen for Lidl Danmark.
”Lidl vil være danskernes førstevalg ved at skabe den gode og nemme indkøbsoplevelse for kunderne med produkter af den bedste kvalitet til den bedste pris. At vi vinder de to kategorier understøtter derfor også fint den retning, vi gerne vil udvikle os i. Vi kommer løbende til at udvide vores faste sortiment, hvor der fremover bliver sat yderligere fokus på danske, økologiske, bæredygtige og veganske varer. Vi satser derfor også på at vinde endnu flere kategorier over de næste år.”
* Lidl har vundet følgende områder i Loyalty Groups BrancheIndex 2021
- Produktkvalitet: ”Frugt og grønt”.
- Værdi for pengene: ”Min primære dagligvarekæde har konkurrencedygtige priser set i forhold til andre dagligvarekæder”, ”Min primære dagligvarekæde har gode tilbud”.
- Tillid: ”Min primære dagligvarekædes varer er som regel ikke for gamle” ”Jeg oplever at kvaliteten på mine primære dagligvarekædes varer stemmer overnes med mine forventninger”, ”I min primære dagligvarekæde er prisen på min bon som regel rigtig”.
* Udvalgte områder som Lidl gennem årene har vundet i Loyalty Groups BrancheIndex:
- Produktkvalitet: ”Min dagligvarekæde har produkter af høj kvalitet indenfor produktkategorien Frugt og grønt” er vundet i årene 2016, 2017, 2018, 2019, 2020 og 2021.
- Værdi for pengene: ”Min dagligvarekæde har gode tilbud” er vundet i årene 2016, 2017, 2018, 2019, 2020 og 2021.
- Tillid: ”Min dagligvarekædes varer er aldrig/som regel ikke for gamle” er vundet i årene 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020 og 2021.
- Tillid: ”Jeg oplever, at kvaliteten på min dagligvarekædes varer stemmer overens med mine forventninger” er vundet i årene 2015, 2016, 2017, 2018. 2019, 2020 og 2021.
* Udvalg af testvindende produkter:
- Danmarks bedste supermarkeds-bagere (Testvinder i BT. Undersøgelse foretaget af YouGov)
- Milbona – Bio creamy yoghurt mild (Testvinder i Politiken 2021)
- Crownfield Cornflakes (Testvinder hos Madensverden.dk 2021)
- Hampstead London Dry Gin (Testvinder i BT 2021)
- Freeway Cola (Testvinder i BT 2021)
- Freeway Cola Zero (Testvinder i BT 2021)
- Karlens, India Pale Ale (Testvinder i BT 2021)
- Lidl Perlenbacher hvedeøl (Testvinder i BT 2021)
- Gelatelli Dark Chocolate (Testvinder i BT 2021)
- Milbona, Chocomilk Lidl. BT (Testvinder i BT 2021).
- Pålægsslagteren Hønsesalat 200gram. BT (Testvinder i BT 2021)
Om Loyalty Groups BrancheIndex 2021
Loyalty Group hjælper virksomheder med at øge indtjeningen gennem et øget fokus på kundeloyalitet. Loyalty Group har mere end 20 års erfaring med at analysere og udvikle kundeloyalitet i stort set alle typer af brancher.
Loyalty Groups årlige brancheundersøgelse for dagligvarebutikker, BrancheIndex,afdækker danskernes loyalitet og tilfredshed over for deres dagligvarekæde. Undersøgelsens spørgsmål afsøger kundernes loyalitet, tilfredshed og holdninger til deres dagligvarer.
Undersøgelsens deltagere har over perioden august 2021 besvaret et online spørgeskema. I alt har 3712 danske dagligvarekunder besvaret undersøgelsen.
Kontakter
Thomas SejersenPresseansvarlig - Lidl
Tlf:76 35 00 10presse@lidl.dkBilleder
Information om Lidl Danmark
I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som ansvarlig dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem et tillidsfuldt samarbejde med vores partnere garanterer vi et velgennemtænkt vareudbud til den bedste pris.Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores 163 danske butikker. Vi arbejder hver dag som aktiv samfundsaktør på at skabe målbar værdi, der rækker ud over Lidls egen forretning.
Du er altid velkommen til at skrive til os på presse@lidl.dk.
Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Vigtig kundeinformation vedr. Carribean Style drikkeklar kokosnød med sugerør1.7.2025 15:47:19 CEST | Pressemeddelelse
Lidl Danmark tilbagekalder af forsigtighedsprincip: Carribean Style drikkeklar kokosnød med sugerør, da det pga. indtagelse med sugerør ikke er synligt, om produktet kan være ramt af råd, også selvom nøddens skal er intakt.
Lidl-kampagne imponerer: Stor vækst i salget af økologisk frugt og grønt1.7.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Salget af økologiske frugter og grøntsager er steget med 21 % i kædens butikker på landsplan i forbindelse med Lidl Danmarks ugentlige øko-kampagner, der kører en gang om måneden i Lidl-Plus-appen. Indkøbsdirektør i Lidl, Peer Sandtner, er glad for, at kunderne har taget tilbuddene til sig, for det skal være nemmere at tage sunde og økologiske valg, siger han.
Lidls tøjkollektioner har før ramt plet – nu lander ny Lidl-Trek-kollektion i butikkerne20.6.2025 14:33:43 CEST | Pressemeddelelse
Dagligvarekæden Lidl har lanceret en ny Lidl-Trek-kollektion i alle danske butikker inspireret af et af verdens bedste cykelhold. Kollektionen henvender sig til både hverdagscyklister og sportsentusiaster og lander midt i en sommer præget af Mads Pedersens etapesejre i flere af forårets løb samt weekendens afholdelse af Copenhagen Sprint, hvor Lidl er Official Fresh Food Partner.
Lidls nye butik i Hillerød er åbnet, og den er helt uden tobak og nikotin12.6.2025 18:44:54 CEST | Pressemeddelelse
Torsdag morgen blev snoren klippet til Lidls nye butik på Frederiksværksgade i Hillerød. Dermed har byen fået sin første tobaks- og nikotinfrie dagligvarebutik, og kunderne strømmede til fra morgenstunden for at besøge den nye butik.
Ny Chief Customer Officer i Lidl: “Vi skal gøre Lidls kunder til fans”4.6.2025 10:04:50 CEST | Pressemeddelelse
Lidl udvider direktionen med ansættelsen af Mette Schacht Færch som ny Chief Customer Officer (CCO). Mette Schacht Færch kommer fra en stilling som Global Vice President, Categories, Marketing & Consumer Experience i Danish Crown, hvor hun har spillet en central rolle i at styrke og modernisere koncernens image. Nu skal hun styrke Lidls brand og sætte yderligere fokus på dagligvarekædens markante sundhedsinitiativer.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum