Mere end hver femte dansker i job har adgang til attraktive sponsorbilletter
København, 6. februar 2017
Det er tre gange win: En virksomhed tegner et sponsorat og får værdifuld reklame, sportsklubben eller kulturinstitutionen får penge i kassen, og medarbejderne kan se frem til god underholdning, når der efterfølgende uddeles billetter. For mange ansatte er sponsorbilletter et skattet personalegode, og mere end hver femte dansker i job kan få fingre i dem ifølge en opgørelse fra Deloitte. En god ordning for alle parter, mener skatteekspert.
- For kulturlivet og sportens verden har det selvsagt en enorm betydning for økonomien, at man kan tiltrække sponsorater fra erhvervslivet. Muligheden for at give gratis billetter er derfor en vigtig del af salgstalen. Det er en ordning, hvor alle vinder, siger Niels Sonne, der er ekspert i personalegoder hos Deloitte.
Udover at være attraktive i sig selv er sponsorbilletter også fritaget for skat.
- Sponsorbilletter er absolut et af de mere lukrative goder rent skattemæssigt, da der ikke skal betales skat af værdien. Som virksomhed kan man altså frit sende medarbejdere til både koncerter, fodboldkampe og andre arrangementer, uden at de efterfølgende risikerer et skattesmæk, siger Niels Sonne.
Det er dog afgørende, at der reelt er tale om et sponsorat med en betydelig reklameværdi for virksomheden, og at sponsorbilletterne modtages som en tillægsydelse til sponsoratet, pointerer Niels Sonne:
- Billetternes værdi må kun udgøre en mindre del af selve sponsoratet, så man kan betragte dem som en tillægsydelse. Hovedformålet er stadig, at virksomheden gerne vil støtte fx sport og kultur. Billetterne er noget, man får oveni.
Ud over virksomhedens ansatte anvendes sponsorbilletterne ofte også til kundearrangementer, fortæller Niels Sonne:
- Det er jo helt almindeligt, at virksomheder inviterer kunder til forskellige sponsorarrangementer. Også dette kan ske uden nogen skattemæssige konsekvenser for deltagerne. Som kunde kan man altså roligt sige ja tak, hvis man bliver inviteret, siger Niels Sonne.
Fakta:
Så mange danske medarbejdere har adgang til sponsorbilletter til kultur- og sportsarrangementer gennem deres job:
74 pct. har ikke adgang til det
22 pct. har adgang til det, herunder:
- 7 pct. har muligheden, men har ikke anvendt det
- 3. pct. anvender det, men betaler selv, hvad det koster
- 3. pct. anvender det, men betaler delvist selv, hvad det koster
- 9 pct. anvender det og får det gratis
4 pct. ved ikke/ønsker ikke at oplyse
Tallene er baseret på i alt 2086 interview med repræsentativt udvalgte danskere i arbejde. Dataindsamlingen er gennemført af Epinion på vegne af Deloitte.
Nøgleord
Kontakter
Niels Sonne
Tlf. +45 23 31 31 71
nsonne@deloitte.dk
Billeder
Information om Deloitte
Niels Sonne er statsautoriseret revisor i Deloitte og ekspert i personskat.
Mød hele Deloittes panel af eksperter på twitter.com/pressepanelet samt på pressepanelet.dk
Følg pressemeddelelser fra Deloitte
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Deloitte
Kraka og Deloitte: Fjern barriererne og slip Danmarks talentreserve fri25.1.2024 06:10:00 CET | Pressemeddelelse
I dag udkommer en ny Small Great Nation-rapport om de store potentialer for talentudfoldelse, der stadig er uforløst i Danmark. Kraka og Deloitte står bag rapporten, som opfordrer til, at vi som nation gør mere for at udvikle og tiltrække talent.
Deloitte ansætter rektor fra CBS som ny talentleder24.11.2023 13:30:00 CET | Pressemeddelelse
Navnenyt: Danmarks største rådgivnings- og revisionshus Deloitte sigter efter at blive erhvervslivets førende talentudvikler. Til at realisere ambitionen ansætter Deloitte Nikolaj Malchow-Møller som talentleder og del af topledelsen fra det nye år.
Flere danskere scroller i stedet for at sove23.11.2023 06:23:52 CET | Pressemeddelelse
Deloitte er klar med nye indsigter i danskernes digitale forbrugervaner. Siden sidste måling er udviklingen gået i retning af mere skærmtid og mindre søvn. Vi streamer mere, men betaler mindre. Vi stoler på AI, men eksponeres oftere for fake news. Der er bevægelser i vores digitale forbrugsmønstre, og brancheleder Frederik Behnk udpeger her de vigtigste tendenser.
Gæstebølge ruller ind over hotel- og restaurationsbranchen8.11.2023 06:30:00 CET | Pressemeddelelse
Danskerne tager igen for sig af retterne på landets restauranter, mens nye hoteller skyder op og turisterne vender tilbage i stor stil. Det giver rekordhøj omsætning og fortjeneste i branchen, viser Deloittes nye hotel- og restaurationsanalyse. Men konkurrencen intensiveres, siger brancheleder Claus Jorch Andersen.
En investering i fremtiden: Deloittes årsregnskab viser solide resultater4.10.2023 09:20:47 CEST | Pressemeddelelse
Deloitte leverer et solidt regnskab trods et år præget af geopolitisk usikkerhed, inflation og stigende energipriser. Med en ny CEO for bordenden går Danmarks største rådgivnings- og revisionshus nu efter at blive førende inden for livslang læring og talentudvikling.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum