Mere end én million fans vil overvære VM i Qatar

Arrangørerne af VM i Qatar forventer, at omtrent 1,2 millioner fodboldfans vil besøge Qatar i forbindelse med VM i fodbold 2022, når det løber af stablen i det sene efterår. Der er ligeledes forventninger om logiske udfordringer i landet og stor travlhed i de to lufthavne, der findes i Qatar. Hvis du selv overvejer at tage afsted til november, kan du blive klogere på situationen herunder.

Logistiske udfordringer i Qatar

En af de store logiske udfordringer, Qatar står overfor i forbindelse med VM, er en stor mangel på hotelværelser.

Allerede i slutningen af 2021 kunne langt de fleste hoteller melde alt udsolgt. Det skete på trods af, at mange fodboldfans stadig manglede at finde indkvartering. Det tyder derved på, at der er færre hotelværelser og lejligheder, end der er fodboldfans.

Én af grundene til den store mangel på værelser er, at Fifa har booket et højt antal værelser til hold, sponsorer, medier, repræsentanter og lignende. Ifølge AP har VM-arrangøren udtalt, at der kun er udbudt cirka 90.000 værelser – hvilket står i stor kontrast til de forventede 1,2 millioner besøgende.

Hvis du vil se klubkampe på en fodboldrejse og undgå at skulle rejse hjem samme dag, kan du besøge Billige-fodboldrejser.dk , hvor du finder billige kampbilletter, hoteller og fly.

To lufthavne – 200.000 daglige passagerer

De to lufthavne i Qatar forventer, at der hver eneste dag under VM skal omkring 200.000 passagerer gennem lufthavnene til sammen. Af den grund står der en stor flåde af fly klar fra flere forskellige flyselskaber – herunder Etihad, Air Kuwait, Qatar Airways og lignende.

De mange arabiske flyselskaber forventer at sende mere end 150 daglige fly mod Qatar i perioden fra den 21. november til den 18. december 2022.

Danmarks kampe i Qatar

Hvis du vil følge med i Danmarks kampe i Qatar eller hjemme fra Danmark, kan du blive klogere på kampdage og tidspunkter her. Danmark er i gruppe med Tunesien, Australien og Frankrig.

Danmark spiller den første kamp den 22. november klokken 14 mod Tunesien, hvor Danmark er store favoritter. Herefter venter en større udfordring mod Frankrig den 26. november, og gruppen afsluttes den 30. november i en kamp mod Australien.

De to bedste hold fra hver gruppe går videre til play-off fasen. Her er Danmark og Frankrig de store favoritter til at gå videre, mens Tunesien og Australien forventes af forlade turneringer efter gruppespillet.

Buslæskærme kan være mere end bare et læskur25.4.2024 15:40:05 CEST | Pressemeddelelse

Læskure til stoppesteder og terminaler er en essentiel del af den offentlige infrastruktur, der tilbyder et komfortabelt og sikkert venteområde for passagerer. Men de kan være mere end bare et funktionelt element. Med innovative designs og smarte funktioner kan busskure forbedre oplevelsen af offentlig transport og bidrage til et mere attraktivt bybillede. På www.zenzo.dk finder du et bredt udvalg af busstopprodukter, der kombinerer funktionalitet med æstetik. Biobag Zenzo tilbyder flere modeller af busskure, der passer til forskellige behov og omgivelser. Gør det nemmere at støtte den offentlige trafik med ordentlige buslæskure Busskurene tilbyder læ og beskyttelse mod vind, regn og sne, hvilket gør ventetiden mere behagelig for passagererne. Det er godt med siddepladser i busskure, så passagererne kan vente komfortabelt. En god belysning er vigtigt for at sikre passagerernes sikkerhed, især i mørke omgivelser. Mange af Biobag Zenzos busstop leveres med LED belysning. Som ekstra servi

Studenter betaler overpriser når de skal booke deres studentervogn25.4.2024 15:32:26 CEST | Pressemeddelelse

Portaler for studentervogne kræver høje gebyrer og dyre tilkøb af forsikringer. Vognmand gør op med problemet, og ønsker mere gennemsigtighed for de unge og deres forældre. Claus Wilson Jørgensen fra Eventtrucks ApS har valgt at melde sig ud af portalerne. Han udtaler, at han ikke ønsker at støtte en portal, som kræver, at de unge studenter skal betale ekstra gebyrer for at sikre sig kørsel på den store festdag.

Vær på den sikre side i forbindelse med køb og salg af bolig24.4.2024 09:52:27 CEST | Pressemeddelelse

Går I med en drøm om at investere i bolig? Det er en stor ting, og det er typisk noget, der har krævet adskillige møder med banken, omlægning af budget og generelt en hel del planlægning af fremtiden. Derfor er det da også vigtigt, at det går godt, når I er klar til at skrive under på en kontrakt, der skal gøre jer til boligejere. Det kan være, I har ejet tidligere men solgt og nu er klar til at prøve nye eventyr – det kan også være, I er førstegangskøbere, der skal gå fra lejebolig til ejerbolig. Det er et stort skridt. Kontrakterne skal tjekkes godt igennem, og det er vigtigt, at der er helt styr på papirerne, så I ikke pludselig står med håret i postkassen. For at være på den sikre side, kan det være en god idé at alliere sig med en husadvokat, der kan give jer gode råd med på vejen. Her kan I blandt andet få kigget kontrakten igennem og set på, om der er noget papirarbejde, der skal ordnes, eller noget med småt, I skal sørge for at have styr på. Det er en investering, der gerne ska

Nu kan du finde billige boliger hos Boligskift.dk23.4.2024 16:07:15 CEST | Pressemeddelelse

Skal du flytte hjemmefra for første gang? Eller trænger du bare til at flytte til noget andet? Måske noget der er større, bedre eller bare billigere? I så fald skal du først vide, hvor du kan lede efter boliger, der matcher dine kriterier. Leder du efter billige boliger, er der god grund til at lægge vejen forbi Boligskift.dk. Her kan du søge mellem Danmarks største udvalg af lejeboliger. På siden har du også mulighed for at angive hvilken husleje du maksimalt vil betale. Det gør det nemt og ligetil for dig at finde billige boliger. Nemt og brugervenligt design Du har helt sikkert allerede en travl hverdag, der er fyldt med gøremål. Derfor må det også gerne være nemt at finde billige boliger – og det har Boligskift.dk sørget for. Deres websitedesign er nemt og brugervenligt. Det betyder for dig, at du med få klik kan få adgang til et hav af billige boliger. Gør det nemt for dig selv – opret en boligagent Selvom det er spændende at få en ny bolig, kan det også blive trivielt at besøge d