Mere end én million fans vil overvære VM i Qatar

Arrangørerne af VM i Qatar forventer, at omtrent 1,2 millioner fodboldfans vil besøge Qatar i forbindelse med VM i fodbold 2022, når det løber af stablen i det sene efterår. Der er ligeledes forventninger om logiske udfordringer i landet og stor travlhed i de to lufthavne, der findes i Qatar. Hvis du selv overvejer at tage afsted til november, kan du blive klogere på situationen herunder.

Logistiske udfordringer i Qatar

En af de store logiske udfordringer, Qatar står overfor i forbindelse med VM, er en stor mangel på hotelværelser.

Allerede i slutningen af 2021 kunne langt de fleste hoteller melde alt udsolgt. Det skete på trods af, at mange fodboldfans stadig manglede at finde indkvartering. Det tyder derved på, at der er færre hotelværelser og lejligheder, end der er fodboldfans.

Én af grundene til den store mangel på værelser er, at Fifa har booket et højt antal værelser til hold, sponsorer, medier, repræsentanter og lignende. Ifølge AP har VM-arrangøren udtalt, at der kun er udbudt cirka 90.000 værelser – hvilket står i stor kontrast til de forventede 1,2 millioner besøgende.

Hvis du vil se klubkampe på en fodboldrejse og undgå at skulle rejse hjem samme dag, kan du besøge Billige-fodboldrejser.dk , hvor du finder billige kampbilletter, hoteller og fly.

To lufthavne – 200.000 daglige passagerer

De to lufthavne i Qatar forventer, at der hver eneste dag under VM skal omkring 200.000 passagerer gennem lufthavnene til sammen. Af den grund står der en stor flåde af fly klar fra flere forskellige flyselskaber – herunder Etihad, Air Kuwait, Qatar Airways og lignende.

De mange arabiske flyselskaber forventer at sende mere end 150 daglige fly mod Qatar i perioden fra den 21. november til den 18. december 2022.

Danmarks kampe i Qatar

Hvis du vil følge med i Danmarks kampe i Qatar eller hjemme fra Danmark, kan du blive klogere på kampdage og tidspunkter her. Danmark er i gruppe med Tunesien, Australien og Frankrig.

Danmark spiller den første kamp den 22. november klokken 14 mod Tunesien, hvor Danmark er store favoritter. Herefter venter en større udfordring mod Frankrig den 26. november, og gruppen afsluttes den 30. november i en kamp mod Australien.

De to bedste hold fra hver gruppe går videre til play-off fasen. Her er Danmark og Frankrig de store favoritter til at gå videre, mens Tunesien og Australien forventes af forlade turneringer efter gruppespillet.

Din Tekstforfatter består af over 90 tekstforfattere. Vi har alle forskellige baggrunde, interesser og kompetencer på tværs af alder, køn og etnicitet. Alt dette giver os en særlig diversitet, som afspejles i det arbejde vi udfører. Det er grunden til at vi kan levere passionerede, målrettede og lidenskabelige tekster.

Sådan sparer du brændstof ved at vedligeholde dit køretøj20.7.2022 10:37:00 CEST | Pressemeddelelse

Inflationen er på det højeste, den har været i mange år. Priserne stiger og stiger. Især oplever bilejere, motorcykelejere eller andre med benzin og dieseldrevne køretøjer, at de kan køre langt kortere på literen. De fleste er efterhånden på udkig efter muligheder for at spare nogle penge i budgettet. Måske laver du en madplan for at undgå dyre impulskøb. Måske tager du cyklen eller det offentlige og lader bilen stå. Men hvis det ikke er en mulighed, kan det være svært at komme udenom en tur på tanken. Der er dog flere gode råd at komme efter, når du vil spare penge på din transportsituation. Det er nemlig vigtigt at holde øje med din bil eller motorcykels vedvarende vedligeholdelse for at spare på brændstofforbruget og dermed spare penge hver måned.