Mentech hjelper bedrifter med bærekraftig elektronikkpraksis

Mentech, en av Nordens ledende elektronikktjenesteleverandører, har gjort det til sin misjon å hjelpe bedrifter og private husholdninger med å implementere og praktisere bærekraftige vaner når det gjelder elektronikk. De har som mål å redusere overforbruket av elektronikk og samtidig spare på klodens CO2-regnskap. En konkret sak er med Alm. Brand, hvor de har inngått et samarbeid i Mentech Eco Solution.

Mentech front staff, smiling, in Mentech Glostrup

Her har Alm. Brand spart hele 136.810 kg CO2 i 2020. Det er merkbare og oppnåelige resultater for alle typer bedrifter.

Ifølge Mentech er overforbruk av elektronikk en av de største klimasynderne, og mye av det blir kassert eller ødelagt, selv om størsteparten fortsatt har potensial til å bli funksjonsdyktig igjen. Mentech har identifisert problemet og arbeider ut fra et nærings- og privatkundeperspektiv for å redusere forbruket av elektroniske produkter ved å gjøre bruk av de eksisterende ressursene. Selskapet fremmer sirkulær økonomi, som innebærer å resirkulere og reparere i stedet for å konsumere. Dette er akkurat hele konseptet med Mentech Eco Solution.

"Vi er oppmerksomme på kundenes behov for den nyeste elektronikken, men vi ønsker å gjøre flere oppmerksomme på valget av grønnere og mer bærekraftige produkter og tjenester, noe som er det industrien og bedriftene etterspør", uttaler en talsperson fra Mentech.

Sirkulær økonomi gir forbrukeren en bedre innsikt i eget forbruk samt forståelse av hva de kan gjøre av forskjell for miljøet med den elektronikken de allerede har. Mentech er engasjert i å redde og resirkulere elektronikk på alle mulige måter og oppfordrer alle til å besøke nettsiden deres for å lese mer: https://mentech.no/eco-solution

Mentech front staff, smiling, in Mentech Glostrup
Mentech Eco shop, with leaves peaking out.
Storage of pre-used laptops and parts, ready to be reused again.
Mentech Eco Shop with smiling storekeeper