Mentech hjälper företag att implementera hållbara elektronikrutiner

Mentech, en av Nordens ledande leverantörer av elektronikservice, har gjort det till sitt uppdrag att hjälpa företag och privatpersoner att implementera och praktisera hållbara vanor när det gäller elektronik. De syftar till att minska överkonsumtionen av elektronik och samtidigt spara på jordens CO2-konto.

En konkret fallstudie är med Alm. Brand, där de har inlett ett samarbete inom Mentech Eco Solution. Här har Alm. Brand sparat hela 136 810 kg CO2 under 2020. Det är märkbara och uppnåeliga resultat för alla typer av företag.

Mentech front staff, smiling, in Mentech Glostrup

Enligt Mentech är överkonsumtion av elektronik en av de största klimatbovarna och mycket av det kasseras eller förstörs, även om största delen fortfarande har potential att fungera igen. Mentech har identifierat problemet och arbetar utifrån ett företags- och privatkundeperspektiv för att minska konsumtionen av elektroniska produkter genom att använda befintliga resurser. Företaget främjar cirkulär ekonomi, vilket innebär att återanvända och reparera istället för att konsumera. Det är precis hela konceptet med Mentech Eco Solution.

"Vi är medvetna om kunders behov av den senaste elektroniken, men vi vill göra fler medvetna om valet av grönare och mer hållbara produkter och tjänster, vilket är vad branschen och företagen efterfrågar", säger en talesperson från Mentech.

Cirkulär ekonomi ger konsumenten en bättre förståelse för sin egen konsumtion samt förståelse för vad de kan göra för att göra skillnad för miljön med den elektronik de redan har. Mentech är engagerat i att rädda och återanvända elektronik på alla möjliga sätt och uppmanar alla att besöka deras hemsida för att läsa mer om cirkulär ekonomi: https://mentech.se/eco-solution

Mentech Glostrup facade 3

Mentech Eco shop, with leaves peaking out.
Storage of pre-used laptops and parts, ready to be reused again.
Mentech Glostrup facade 1
Mentech Glostrup facade 3
Mentech Glostrup facade 2
Mentech front staff, smiling, in Mentech Glostrup
Mentech Eco Shop with smiling storekeeper

Andra språk

Följ Mentech A/S

Senaste pressmeddelandena från Mentech A/S

Mentech blir auktoriserad Gorenje Group Nordic A/S-partner7.3.2024 12:00:00 CET | Pressemeddelelse

Mentech och Gorenje Group Nordic A/S, med varumärken som ASKO, Gorenje och Hisense, har påbörjat ett enormt och exklusivt samarbete. Gorenje Group Nordic A/S, känt för att tillverka högkvalitativa hushållsapparater med lättförståelig teknologi, har valt Mentech, som har många auktoriserade servicecenter, att reparera deras produkter. Mentech och Gorenje Group Nordic A/S ser båda fram emot detta nya samarbete med stor entusiasm.

Mentech blir autorisert Gorenje Group Nordic A/S-partner7.3.2024 12:00:00 CET | pressemelding

Mentech og Gorenje Group Nordic A/S, med merker som ASKO, Gorenje og Hisense, har startet et stort og eksklusivt samarbeid. Gorenje Group Nordic A/S, kjent for å lage høykvalitets husholdningsapparater med lettforståelig teknologi, har valgt Mentech, som har mange autoriserte serviceverksteder, til å reparere deres produkter. Mentech og Gorenje Group Nordic A/S ser begge frem til dette nye samarbeidet med stor entusiasme.