Meget mere streaming og helt nye platforme til YouSee’s tv-kunder

YouSee udvider i løbet af efteråret streamingmulighederne med indhold fra både Nordisk Film og Fox+. Samtidig lancerer YouSee i samarbejde med Fox Networks Group* en helt ny tv-kanal samt nye apps til både Apple TV og LG.

Tv og streaming smelter sammen i YouSee’s Bland Selv-løsning, og det er nu, et halvt år efter lanceringen, muligt at vælge mellem otte forskellige streamingtjenester. Senere i år kommer der endnu mere indhold til Bland Selv-kunderne.

”Vores kunder skal have mulighed for at vælge mellem alle de streamingtjenester, der er på markedet, når de sammensætter deres egen unikke indholdspakke. Derfor er jeg glad for, at vi senere i år kan give dem adgang til både store danske film og populære udenlandske titler fra Nordisk Film samt streamingtjenesten Fox+, der har et stort katalog af de mest populære tv-serier,” siger Jacob Mortensen, direktør for YouSee.

YouSee vil dog ikke kun give tv-kunderne flere streamingtjenester at vælge i mellem. Det seneste år har YouSee lanceret unikt indhold i form af ChriChriTv og YouSee Comedy, som alle kunder har haft mulighed for at streame fra web, app eller tv-boks. Nu gør YouSee det endnu lettere for kunderne at få adgang til alt det unikke indhold, de får med i pakken, og lancerer i samarbejde med Fox en helt ny tv-kanal.

”Selvom vores kunder i stigende grad tager streaming til sig, ved vi, at mange fortsat sætter pris på at se med via traditionelt tv. Derfor lancerer vi i begyndelsen af det nye år en tv-kanal, der kan samle alt det unikke indhold, de får med som YouSee-kunder. Her kan vi vise alle vores danskproducerede programmer, bl.a. serien ´29´, som har fået rigtig gode anmeldelser, en perlerække af amerikanske seriehits samt alt det indhold vi køber ind fra udenlandske produktionsselskaber, f.eks. ’Suits’ og ’The Good Doctor’.”

Den nye tv-kanal får premiere i starten af det nye år – og indholdet vil selvfølgelig også være tilgængeligt på YouSee’s streamingtjeneste.

Stream din tv-pakke direkte fra Apple TV
Tv-boksen er for mange kunder en naturlig del af tv-pakken og giver bl.a. mulighed for at gemme favoritprogrammer iskyen. Der er dog også en del kunder, der hellere vil bruge f.eks. Apple TV til at streame deres underholdningspakke, og derfor har YouSee nu udviklet en app til Apple TV. Inden længe kommer der også en app til LG TV.

”Selvom vi streamer på livet løs, vil vi stadig gerne have den store skærmoplevelse, og vi kan se, at tv’et helt klart er den mest populære streaming-platform. Vores kunder skal kunne se tv, som det passer dem bedst, og vi har oplevet en høj efterspørgsel efter en app til Apple TV. Nu er vi klar til at lancere den efterspurgte app, som bliver tilgængelig for alle vores kunder i næste uge, og senere i september lancerer vi også en app til LG,” siger Jacob Mortensen og tilføjer, at kunderne samtidig får mulighed for selv at bestemme, om de vil have den fulde tv-oplevelse via tv-boksen eller den virtuelle oplevelse via apps.

Nye priser på tv og bredbånd fra den 1. januar
Der kommer stadig mere indhold og flere streamingtjenester på markedet, men det betyder desværre ikke, at indhold bliver billigere. På trods af de højere priser på indhold har det dog været muligt at fastholde en prisstigning på 10 kr. for grundpakken samt de forskellige Bland selv-løsninger.

”Når vi forhandler priser på indhold, arbejder vi hårdt på at holde priserne så lave som muligt, for selvfølgelig er vores kunder aldrig begejstrede for en prisstigning. Vi kan dog ikke komme uden om en mindre prisstigning, som til gengæld sikrer, at vi også fremover kan give vores kunder masser af godt indhold og den bedste tv-oplevelse,” siger Jacob Mortensen.

Udover grundpakken vil de ’faste’ tv-pakker, mellem- og fuldpakken, stige med henholdsvis 20 og 25 kr.

YouSee’s bredbåndskunder efterspørger i stigende grad de hurtigste forbindelser, og derfor sætter YouSee fra nytår priserne ned på dem.

”Vi vil gerne give endnu flere danskere adgang til de hurtigste forbindelser, der i dag er markant dyrere end vores andre bredbåndsprodukter, og derfor vil prisen på en 1.000 Mbit-forbindelse falde fra 699 kr. til 499 kr. og en hastighed på 500 Mbit/s fra 499 kr. til 449 kr. efter nytår.”

Prisen på de laveste hastigheder, 25 og 50 mbit/s, stiger efter nytår med 10 kroner, mens en 100 mbit-forbindelse stiger med 20 kroner. Det skyldes bl.a., at YouSee investerer i netværket for at imødekomme den enorme stigning i danskernes dataforbrug. I gennemsnit stiger dataforbruget på bredbånd ca. 30 pct. om året.

”Vi bliver mere og mere digitale, og danskerne efterspørger stadig højere hastigheder på bredbånd. Det kræver store investeringer til at vedligeholde og udbygge netværket, og vi er derfor nødt til at hæve prisen med 10 og 20 kr. for en del af vores bredbåndsprodukter.”

*Fox Networks Group, Europe & Africa