Mediebureau besøger kunder på el løbehjul

Hos Heymate Aps er der tænkt ud af boksen, når kunderne i Aarhus midtby skal besøges. Mediebureauets nye el løbehjul bliver nemlig brugt som transportmiddel, og bilen bliver stående i garagen. Et tiltag, som ikke blot fungerer som et underholdende afbræk fra hverdagen i mediehuset - men som samtidig sætter fokus på midtbyens hæsblæsende trafik og ønsket om at benytte mere grøn og bæredygtig energi.

Mere fokus på bæredygtighed – også for virksomheder

Flere og flere forbrugere har sat bæredygtighed i fokus. Faktisk er det hver fjerde forbruger, som tænker på bæredygtighed, når der skal gøres indkøb, eller når bilen skal startes og transportere familien fra A til B. Men hvad nytter det, at det kun er forbrugerne, der tænker bæresygtighed og miljø med ind i hverdagens overvejelser?

Det er lige så vigtigt, at de danske virksomheder har bæredygtigheden for øje, og har lyst til at gøre en forskel. Hos Heymate  var det lige så meget denne tankegang, som lå til grund for købet af virksomhedens nye el løbehjul. Tankegangen er her, at en lille ændring er bedre end ingen ændring - og hvis de på kontoret tager en fælles beslutning om at lade bilen stå, vil det spare meget CO2 på årsplan.

Bilerne skal væk fra midtbyen

Selvom Aarhus Kommune gør alt hvad de kan, for at bekæmpe de trafikproppe, som dagligt hober sig op i bymidten, har de endnu ikke fået helt styr på trafikproblemerne. Aarhus midtby er nemlig fyldt med biler, og det kan tage sin tid, at komme fra den ene ende af byen til den anden. Det har Heymate’s medarbejder ligeledes oplevet, når de dagligt har været på besøg hos nogle af de kunder, som er at finde rundt omkring i Aarhus.

Men det kan da ikke passe, at Aarhus skal være en trafikprop, selv i dagtimerne? Med de nye el løbehjul ønsker Heymate, at få bilerne væk fra midtbyen, og de opfordrer derfor også andre til at tænke over, om de bidrager til en hæsblæsende og overophedet trafik i dagtimerne. Hvis vi sammen lader bilerne stå hjemme, kan vi måske løse trafikproblemerne i Aarhus – og det er også rigtig sjovt at køre byen rundt på el løbehjul.

Et sjovt afbræk i hverdagen

Hos Heymate har de tradition for at tænke ud af boksen. Hverdagen er fyldt med sjove indspark. Det er nemlig vigtigt, at skabe et socialt miljø, hvor der er plads til alle, og hvor medarbejderne på bureauet kan more sig på kryds og tværs. I hverdagen spilles der blandt andet bordtennis på livet løs - og med de nye el løbehjul, er der også plads til at more sig, når medarbejderne er på farten.

Det er tilmed vigtigt, at være innovativ i hverdagen, og her på bureauet, gør medarbejderne altid deres bedste på at komme på sjove ideer, som kan give hverdagen et lille løft.