Mediebureau besøger kunder på el løbehjul

Hos Heymate Aps er der tænkt ud af boksen, når kunderne i Aarhus midtby skal besøges. Mediebureauets nye el løbehjul bliver nemlig brugt som transportmiddel, og bilen bliver stående i garagen. Et tiltag, som ikke blot fungerer som et underholdende afbræk fra hverdagen i mediehuset - men som samtidig sætter fokus på midtbyens hæsblæsende trafik og ønsket om at benytte mere grøn og bæredygtig energi.

Mere fokus på bæredygtighed – også for virksomheder

Flere og flere forbrugere har sat bæredygtighed i fokus. Faktisk er det hver fjerde forbruger, som tænker på bæredygtighed, når der skal gøres indkøb, eller når bilen skal startes og transportere familien fra A til B. Men hvad nytter det, at det kun er forbrugerne, der tænker bæresygtighed og miljø med ind i hverdagens overvejelser?

Det er lige så vigtigt, at de danske virksomheder har bæredygtigheden for øje, og har lyst til at gøre en forskel. Hos Heymate  var det lige så meget denne tankegang, som lå til grund for købet af virksomhedens nye el løbehjul. Tankegangen er her, at en lille ændring er bedre end ingen ændring - og hvis de på kontoret tager en fælles beslutning om at lade bilen stå, vil det spare meget CO2 på årsplan.

Bilerne skal væk fra midtbyen

Selvom Aarhus Kommune gør alt hvad de kan, for at bekæmpe de trafikproppe, som dagligt hober sig op i bymidten, har de endnu ikke fået helt styr på trafikproblemerne. Aarhus midtby er nemlig fyldt med biler, og det kan tage sin tid, at komme fra den ene ende af byen til den anden. Det har Heymate’s medarbejder ligeledes oplevet, når de dagligt har været på besøg hos nogle af de kunder, som er at finde rundt omkring i Aarhus.

Men det kan da ikke passe, at Aarhus skal være en trafikprop, selv i dagtimerne? Med de nye el løbehjul ønsker Heymate, at få bilerne væk fra midtbyen, og de opfordrer derfor også andre til at tænke over, om de bidrager til en hæsblæsende og overophedet trafik i dagtimerne. Hvis vi sammen lader bilerne stå hjemme, kan vi måske løse trafikproblemerne i Aarhus – og det er også rigtig sjovt at køre byen rundt på el løbehjul.

Et sjovt afbræk i hverdagen

Hos Heymate har de tradition for at tænke ud af boksen. Hverdagen er fyldt med sjove indspark. Det er nemlig vigtigt, at skabe et socialt miljø, hvor der er plads til alle, og hvor medarbejderne på bureauet kan more sig på kryds og tværs. I hverdagen spilles der blandt andet bordtennis på livet løs - og med de nye el løbehjul, er der også plads til at more sig, når medarbejderne er på farten.

Det er tilmed vigtigt, at være innovativ i hverdagen, og her på bureauet, gør medarbejderne altid deres bedste på at komme på sjove ideer, som kan give hverdagen et lille løft.

Klimaforandringer og vedvarende energi på dagsordenen12.7.2019 15:07:11 CESTPressemeddelelse

I de seneste år har klimadebatten fået vind i sejlene. Senest i den nu overstået valgkamp har det været førsteprioritet for mange danskere, og i særdeleshed for mange unge mennesker. Flere tusinde folkeskole- og gymnasieelever har brugt mange af deres fredage på at deltage i klimamarch og protester landet over i de større byer så som København, Aarhus og Aalborg. Formålet har været at råbe politikerne op og få dem til at se klimakrisen og de kommende klimaforandringer i øjnene og ikke mindst tage aktion.

Våd sommer får græsset til at gro: Haveejere er købelystne igen12.7.2019 10:34:24 CESTPressemeddelelse

Mens sidste års sommervejr var 30 grader, fuld sol og spejlblankt badevand, har sommeren indtil videre nærmest tangeret til alt det, der kendetegner efterårsmånederne. Starten på sommeren var forholdsvis lunefuld, men nu er lune sommeraftener byttet ud med regnvejr og lavere temperaturer. En stærk kontrast til sidste års tørkeperiode, hvilket specielt mærkes på købelysten hos de danske haveejere. Det danske sommervejr har fået græsset til at gro igen, og de grønne og frodige græsplæner skal igen holdes nede.

Bæredygtigt tøj stormer frem: bambustøj er markedets nye stjernespiller11.7.2019 17:54:10 CESTPressemeddelelse

Klimadebatten fyldte enormt i den netop overstået valgkamp, og klimainteressen er stadigt stigende blandt både unge og gamle. Det seneste år har verden oplevet et klimaoprør fra de unge, der forsøger at tvinge politikerne til handling. Ligeledes er tøjindustrien hoppet med på det sidste tog mod en sundere planet. Her er bambustøj klassens nye dreng, der er strøget ind som klar favorit hos de klimainteresserede - og det er der god grund til. Tøjet er overraskende blødt modsat materialets kilde, og udover den altafgørende faktor, at tøjet har minimal indvirkning på miljøet, så er der flere fordele ved bambustøj. Tøjet er antibakterielt og fjerner dårlig lugt, det er hypoallergen og regulerer samtidig kropstemperaturen.