Industriens UddannelserIndustriens Uddannelser

Medaljer til årets dygtigste mediegrafikere og grafisk teknikere

Stolte nyudlærte mediegrafikere og grafisk teknikere modtog 5. september et stort klap på skulderen for en veludført svendeprøve.

De i alt 24 nyudlærte elever fik overrakt hhv. sølv- eller bronzemedaljer for deres svendeprøver ved et arrangement i Bendtsens Pakhus i Den Gamle By i Aarhus, som var arrangeret af Grafisk Uddannelsesudvalg.

Blandt talerne ved arrangementet var Anders Mosumgaard, formand for Grafisk Uddannelsesudvalg og uddannelsespolitisk chef i Grakom, som roste deltagerne for deres resultater:

- Medalje for en svendeprøve er ikke noget, man bare lige får. Så I skal vide, at I har præsteret noget særligt. I har bevist, at I er fagligt dygtige, at I kan præstere under pres, og I har gennem uddannelsen vist evne og vilje til hele tiden at forny jeres viden og færdigheder, lød det fra Anders Mosumgaard

12 og særlig indsats

Medaljer for svendeprøven gives til de elever, som opnår 12 og derudover har leveret en særlig indsats. Det er censorerne ved svendeprøven, som indstiller til medalje, og de kan indstille enten til sølv- eller bronzemedalje.

Ved Grafisk Uddannelsesudvalgs medaljearrangement blev der overrakt 22 bronzemedaljer og to sølvmedaljer.

Følgende nyudlærte mediegrafikere og grafisk teknikere modtog medaljer:

Grafisk teknikere

Sofie Bartnik Mattsson-Mossberg, Aarhus C, udlært ved Techcollege og Det Grafiske Hus A/S, bronzemedalje

Peter Madanecz, Aarhus N, udlært ved Techcollege og Dantryk A/S, bronzemedalje

Titania Lundby Højer-Haukrogh, Dronninglund, udlært ved Techcollege og Seritronic A/S, bronzemedalje

Mathias Møller Jørgensen, Nibe, udlært ved Techcollege og Nordcolor ApS, bronzemedalje

Mediegrafikere

Mikkel Ole Museth Madsen, Aarhus C, udlært ved Aarhus Tech og Pravda A/S, bronzemedalje

Maria Gæbe, København NV, udlært ved Hansenberg og Greyworks A/S, bronzemedalje

Jan Søholm Knudsen, Aalborg, udlært ved Hansenberg og Den Erhvervsdrivende Fond Væksthus Nordjylland, bronzemedalje

Maja Elisabeth Hansen, Aalborg, udlært ved Hansenberg og Digigraf Tryk & Reklame ApS, bronzemedalje

Mei Schmidt Andersen, København NV, udlært ved Next uddannelse København og Ambition A/S, bronzemedalje