Medaljefonden kårer Årets Lærling 2021: Arbejdssom og serviceminded frisør

Blandt 23 dygtige lærlinge fra Østjylland var der alligevel en, som stak positivt ud. Og det er frisør Signe Marie Madsen fra frisør Dagny Truelsen i Aarhus. Hun blev derfor kåret som Årets Lærling 2021 på Medaljefondens overrækkelsesdag torsdag.

Frisør Signe Marie Madsen er udlært hos frisør Dagny Truelsen i Aarhus, hun bliver beskrevet som pligtopfyldende og altid positiv med et ukueligt gå-på-mod.

Årets Lærling er serviceminded med flair for kundepleje. Hun er snaksom og imødekommende og vellidt blandt kunder såvel som blandt kolleger. Hun yderst dygtig og har en ekstrem høj faglig ekspertise. Og hun er arbejdsom og nysgerrig for ny indlæring, som vedkommende har nemt ved at tilegne sig. Det er en række af kvalifikationer, som fik Medaljefonden til at kåre netop hende som Årets Lærling 2021.

Det skete torsdag den 30. september på Aarhus Rådhus i forbindelse med Medaljefondens medaljeuddeling til Østjyllands 23 bedste lærlinge, som Aarhus Haandværkerforening, DI Østjylland, DI Silkeborg-Viborg og DI Randers-Norddjurs står for.

Medaljefonden:

Fonden arbejder for at tiltrække interesserede og kvalificerede unge til erhvervsfaglige, tekniske og håndværksmæssige uddannelser samt at højne det faglige uddannelsesniveau blandt lærlinge inden for industri og håndværk.

Til det formål belønner Medaljefonden hvert år særligt veludførte svendeprøver og afsluttede skoleopgaver med medaljer, og i helt særlige tilfælde legater. Mere på www.medaljefonden.dk

Yderligere oplysninger fås hos Medaljefondens sekretariat ved direktør Betina Halvorsen, Aarhus Håndværkerforening på tlf.: 2144 8612, regionalforeningskonsulent Gordon Trier Holm, DI på tlf: 2949 4606 eller pressekoordinator Lars Bøgeskov på tlf: 2236 3138.

Frisør Signe Marie Madsen, Årets Lærling 2021. Foto Fl. Jeppesen.

DI’s topchef: EU skal ikke kun tale om at styrke konkurrencekraften, men også gøre det18.4.2024 19:31:16 CEST | Pressemeddelelse

EU’s konkurrencekraft skal styrkes markant, så europæiske virksomheder ikke taber terræn til bl.a. amerikanske og kinesiske virksomheder. Det er EU’s stats- og regeringschefer blevet enige om ved dagens EU-topmøde. Det er helt afgørende med et øget fokus på, hvordan vi sikrer vækst, velstand og velfærd i fremtiden, mener DI’s adm. direktør, men der er i den grad også brug for handling bag ordene.