Med virksomhedens største investering nogensinde vil BESTSELLER investere to milliarder i nyt logistikcenter
I oktober 2021 annoncerede BESTSELLER sine planer om at bygge anlægget. Og underskrivelsen af kontrakten i dag bekræfter officielt investeringen i centret.
Logistikcentret, som vil beskæftige 500 højt kvalificerede medarbejdere, vil være afgørende for at udvide BESTSELLERs forsyningskæde og understøtte virksomhedens vækst. Centret vil ikke mindst bringe BESTSELLER tættere på de største wholesale kunder og de største detailmarkeder i Europa.
"Dette højteknologiske logistikcenter er den største enkeltinvestering i BESTSELLERs historie. Det vil være en væsentlig milepæl for vores fremtidige ambitioner og vækst,” siger Allan Kyhe Kjærgaard, logistikdirektør hos BESTSELLER, og uddyber:
”Logistik er et stadig vigtigere fokusområde for BESTSELLER og hele detailbranchen. At øge kapaciteten og skabe en fleksibel forsyningskæde er afgørende for at få vores produkter frem til kunderne til tiden. Det er derfor, vi investerer ambitiøst og bygger dette højteknologiske og mere bæredygtige distributionscenter."
Centret kommer til at ligge i Lelystad i Holland, 60 km fra Amsterdam, med havne-, vej- og jernbaneadgang. Placeringen er ideel, og området kan blive et højteknologisk, bæredygtigt logistikknudepunkt til at forsyne de europæiske markeder.
“Lelystad i Holland er det perfekte sted for logistikcentret. Placeringen vil bringe os tættere på vores vigtigste kunder og de største detailmarkeder. Da centret vil være afgørende for at understøtte vores vækst, ønsker vi at begynde byggeriet så hurtigt som muligt,” sagde Allan Kyhe Kjærgaard.
Jobskabelse, teknologi og bæredygtighed
Investeringen i centret forventes at skabe 500 fuldtidsstillinger, når det er fuldt operationelt. En stor procentdel af medarbejderne vil være højt specialiserede ingeniører, elektrikere og eksperter i logistik og forsyningskædedrift.
”Vi vil skabe en meget attraktiv arbejdsplads, som betyder, at vi skal rekruttere en masse meget dygtige kolleger. Vi ser frem til at blive en del af fællesskabet og til at arbejde sammen med vores lokale partnere om at udvikle området til et knudepunkt for højteknologisk og bæredygtig logistik,” siger Allan Kyhe Kjærgaard.
Adam Elzakalai, rådmand for økonomiske anliggender og viceborgmester i Lelystad kommune, udtaler:
"Dette er en vigtig milepæl. Med underskrivelsen af købsaftalen kan BESTSELLER påbegynde arbejdet med byggeriet. Logistikcentret vil skabe masser af arbejdspladser. Det bliver en smuk, bæredygtig bygning, der opføres ved Flevokust Havn. Og det bliver bestemt ikke den sidste. Der er stor interesse fra virksomheder for erhvervslokationer på Flevokust Havn.”
Om centret
- Et højteknologisk anlæg med fokus på automatisering og bæredygtighed – både i og uden for centret. BESTSELLERs ambition er, at centret skal være CO2-neutralt.
- Kontrakten er på 28 ha jord, og centret bliver mere end 100.000 m2 stort.
- Centret vil have en lagerkapacitet på op til 2.000.000 kasser og 5.300.000 styk plukket om ugen.
- Centret forventes at være fuldt operationelt i 2026.
Om BESTSELLER
- BESTSELLER er en international, familieejet modevirksomhed med et stærkt fundament. Grundlagt af familien Holch Povlsen i Danmark i 1975 stræber BESTSELLER efter at bringe mennesker, mode og teknologi sammen for at opnå positive resultater for alle.
- BESTSELLER har et udvalg på mere end 20 mærker, herunder JACK & JONES, VERO MODA og ONLY og sælger tøj og accessories til kvinder, mænd, teenagere og børn. Deres produkter er baseret på konceptet om god kvalitet til konkurrencedygtige priser.
- Produkter sælges i 70 lande i Europa, Asien, Nordamerika, Sydamerika og Mellemøsten samt globalt gennem e-handelsplatforme.
- BESTSELLER har været til stede i Holland siden 1995. Mere end 1.800 medarbejdere arbejder i Holland, inklusive den globale e-handelsvirksomhed.
- Holland er et af BESTSELLERs 5 største markeder for både detail- og wholesale med over 450 butikker i landet.
Nøgleord
Kontakter
Matt WhitbySenior Communication SpecialistBESTSELLER COMMUNICATION
Tlf:+45 22513170matthew.whitby@bestseller.comBilleder
Information om Bestseller A/S
Følg pressemeddelelser fra Bestseller A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Bestseller A/S
BESTSELLER klæder de danske atleter på ved sommerens OL og PL i Paris19.6.2024 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Når det danske hold drager mod Paris til sommer, bliver det iklædt dansk design fra BESTSELLER-mærkerne JACK & JONES og VERO MODA. Det er femte gang i træk, at modevirksomheden designer og leverer den officielle OL/PL-kollektion.
Med stort brancheinitiativ vil BESTSELLER fremme grønne landvindinger gennem finansiel hjælp til tekstilproducenter13.6.2024 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Tekstilfabrikker, der bruger færre ressourcer og mere vedvarende energi, er målet med et opsigtsvækkende samarbejde, hvor flere internationale modevirksomheder nu investerer samlet for at bane vej for en hurtigere og nødvendig omstilling af modeindustriens produktionsapparat. Initiativet skal bidrage til en markant, samlet CO2-reduktion i modebranchen.
BESTSELLER støtter Brandes bedste ideer13.5.2024 14:00:00 CEST | Pressemeddelelse
For sjette år i træk uddeler og donerer BESTSELLER midler, som skal støtte udviklingen af gode, bidragende projekter i Brande, hvor modevirksomheden er beliggende. Ansøgningsvinduet er åbent nu.
Jesper Buchs unge iværksættere åbner unik butik med dansk modebrand3.4.2024 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
For første gang får studerende fra Jesper Buchs Iværksætterakademi en ganske særlig mulighed for at prøve kræfter med virkeligheden i den danske detailbranche, når de fra fredag den 5. april skal drive en modebutik i det centrale København helt på egen hånd. Projektet er skabt i samarbejde mellem blandt andre Jesper Buch og BESTSELLER-brandet SELECTED i en fælles ambition om at fremme dansk iværksætteri.
Serieiværksætter skal styrke BESTSELLER-brands jagt på nye kundegrupper12.2.2024 14:09:56 CET | Pressemeddelelse
Et ellers turbulent modemarked bremser ikke vækstambitionerne hos det BESTSELLER-ejede modebrand VILA, der nu overlader jagten på de mere kræsne forbrugere til iværksætteren og profilen Melissa Bech, som tidligere har bevist, at hun kan bygge stærke danske niche-modebrands.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum