Med Festool SYS-PowerStation er der strøm på byggepladsen hele dagen

Nu er det slut med afbrydelser og forsinkelser på byggepladser, fordi der skal findes strømkilder og trækkes kabler, eller der opstår overbelastning i byggestrømfordelerne og problemer med sikringer, der går. Eller generatorer, der skal rigges til. Med den nye SYS-PowerStation fra Festool har håndværkerne altid strøm inden for rækkevidde. Det giver maksimal frihed til at arbejde hvor som helst og når som helst. Plus et renere arbejdsmiljø.
SYS-PowerStation er overskuelig at betjene med stikkontakt og tænd/sluk knap placeret på fronten. Den aktuelle batteritilstand, kan til enhver tid meget nemt aflæses via LED-indikatoren, der er anbragt på forsiden.

Med SYS-PowerStation bliver hver eneste ledningsført maskine i praksis til en akku-maskine. Den mobile PowerStation er intuitiv at betjene, let at flytte rundt, og så er den stærk nok til at trække selv maskiner med et stort energibehov som f.eks. større save, slibere og støvsugere.

”Vi har glædet os til at introducere SYS-PowerStation i Danmark,” siger Festools Head of Sales & Marketing DK Michael Petræus og fortsætter:

”Med det mobile energilager bliver det nemmere at tilrettelægge arbejdet på byggepladsen fleksibelt og få leveret en stabil netspænding på 230 volt dagen igennem uanset, hvor arbejdet skal udføres.”

Strøm som fra en stikkontakt

Festool SYS-PowerStation leverer 230 volts strøm, kan lagre 1.500 watt-timer og har desuden hele 3.680 watt varighedsydelse og en maksimal ydelse på op til 11.000 watt. I praksis betyder det, at håndværkeren vil opleve SYS-PowerStation lige så pålidelig som et stik i væggen:

”Med en SYS-PowerStation kan du f.eks. nå at slibe et areal på 200 kvadratmeter med langhalssliberen Planex og have den indbyggede støvsuger tilsluttet, før genopladning er nødvendig. Eller du kan udføre 560 kapsnit til et parketgulv med kap- og geringssaven KS 60 inklusive støvsuger,” forklarer Michael Petræus.

Let, robust og betjeningsvenlig PowerStation

Med sine 16 kg vejer en SYS-PowerStation kun 50 til 70 procent af den vægt, som man må forvente for tilsvarende energikilder. Den er desuden stænkvandsbeskyttet (IP44) og velegnet til anvendelse på byggepladsen inde som ude.

SYS-PowerStation er også enkel og overskuelig at betjene med stikkontakt og tænd/sluk knap placeret på fronten. Den aktuelle batteritilstand kan til enhver tid meget nemt aflæses via LED-indikatoren, der er anbragt på forsiden. På forsiden finder man også en USB-C tilslutning til hurtig opladning af bærbare enheder som f.eks. tablets eller smartphones. Endeligt har SYS-PowerStation en indbygget sikkerhed, som forhindrer utilsigtet tænding under transporten.

Bedre arbejdsmiljø uden os fra generatorer

På mange byggepladser kan luftkvaliteten være en udfordring. Foruden støv fra selve byggeprocessen kan udstødning fra generatorer og motordrevet værktøj også være en udfordring – både i form af CO2, andre udstødningsgasser og støj. Den nye og mobile SYS-PowerStation bidrager til et renere, mindre støjende og mere emissionsfrit arbejdsmiljø.

Tekniske data - SYS-PowerStation

Net-tilslutning                 230V~ / 50Hz pure sine

Nominelt energiindhold  1.555 Wh

Varighedsydelse             3.680 W

Topeffekt (<0,5 sec)       11.000 W

Topeffekt (<6,0 sec)       7.200 W

Batteriteknologi              Li-Ion

Opladningstid                 3,5 timer*

IP kapslingsklasse         IP44

Størrelse                        Systainer SYS3 M187

Vægt                              16,5 kg

AC-udgang                     220V-240 V~ / 50/60Hz

AC-indgang                    220V-240 V~ / 50/60Hz

USB-type-C (udgang)    5 til 20V / 3A / 15 til 60W

-----------------------------------------------------------------------------

*afhængig af celletemperatur

Klausulering

SYS-PowerStation er i handelen fra maj 2021.

Billedmateriale

Vedlagte billeder skal krediteres Festool og må benyttes ved omtale af Festool og SYS-PowerStation.

Pressekontakt:

FESTOOL Danmark ApS
Mobil: +46 40670 1053
E-mail: rikke.geert@festool.com

Festool SYS-PowerStation leverer 230 volts strøm, kan lagre 1.500 watt-timer og har hele 3.680 watt varighedsydelse og en maksimal ydelse på op til 11.000 watt.
Den mobile SYS-PowerStation er intuitiv at betjene, let at flytte rundt og stærk nok til at trække selv maskiner med et stort energibehov.
SYS-PowerStation er overskuelig at betjene med stikkontakt og tænd/sluk knap placeret på fronten. Den aktuelle batteritilstand kan til enhver tid meget nemt aflæses via LED-indikatoren, der er anbragt på forsiden.

Om Festool