Dansk Retursystem

Med en milliard i ryggen vil Dansk Retursystem A/S tættere på forbrugerne

Del
Danske forbrugere afleverer nu mere end en milliard pantede flasker og dåser om året. Derfor er Dansk Retursystem A/S i fuld gang med at modernisere både retursystemet og kommunikationen med forbrugerne.
Foto: administrerende direktør Lars Krejberg Petersen ved en pantstation.
Foto: administrerende direktør Lars Krejberg Petersen ved en pantstation.

Det sker blandt andet ved lancering af 13 pantstationer landet over og en ny visuel identitet.

- Vi oplever, at rigtig mange er glade for det danske retursystem. Det viser blandt andet en returprocent på 89, som er vigtig at fastholde, men som vi også gerne vil øge. Derfor udvikler vi nu virksomheden og systemet, så vi bedre imødekommer forbrugerne og udviklingen på markedet, siger administrerende direktør Lars Krejberg Petersen.

De 13 nye pantstationer placeres forskellige steder i landet. Her kan forbrugerne aflevere alt på én gang i en særlig pantsæk, og pengene sættes direkte ind på bankkontoen. Dansk Retursystem A/S vil også gøre sig erfaringer med andre afleveringsmuligheder i den kommende tid. Lars Krejberg Petersen understreger, at det alt sammen er løsninger, der skal supplere de returautomater, som vi kender fra butikkerne i dag.

Med nye løsninger som pantstationerne kommer Dansk Retursystem A/S mere i direkte kontakt med forbrugerne. Den større synlighed giver, ifølge Lars Krejberg Petersen, også et behov for at tilpasse virksomhedens visuelle profil, så den understøtter og tydeliggør, hvem der står bag. Med et nyt logo, der illustrerer kerneforretningen, hvor tre emballagetyper ses fra oven samt helt nye farver, ønsker Dansk Retursystem A/S samtidig at understrege den miljøprofil, som virksomheden står for.

- De fleste kender det danske pantsystem, men få ved, hvem der står bag, og hvad vi står for.Set i et samfundsmæssigt perspektiv løfter vi en vigtig opgave, og hvis vi via synligheden kan øge returprocenten, vil det være godt for miljøet og ressourceforbruget.

Om pantstationerne Der bygges i alt 13 pantstationer fordelt rundt i landet. Efter en testperiode, som løber frem til udgangen af 2016, vil Dansk Retursystem A/S vurdere pantstationernes succes. Ind til videre er der bygget pantstationer i Høje Taastrup, Slagelse, Køge, Kalundborg, Randers, Horsens, Herning og den næste åbner 8. oktober i Lystrup ved Århus. Tre andre er på vej i hhv. Aalborg, Helsingør og Esbjerg. Placeringen af de sidste to afgøres inden årets udgang.

Nøgleord

Kontakter

For yderligere information kontakt
Hanne Luke, kommunikationsdirektør
2014 0518
hlu@dansk-retursystem.dk

Billeder

Foto: administrerende direktør Lars Krejberg Petersen ved en pantstation.
Foto: administrerende direktør Lars Krejberg Petersen ved en pantstation.
Download
Download

Links

Information om Dansk Retursystem

Dansk Retursystem
Dansk Retursystem
Erik Husfeldts Vej 1
2630 Taastrup

+45 43 32 32 32http://www.dansk-retursystem.dk
Dansk Retursystem A/S er non-profit miljøvirksomhed, som blev grundlagt i 2000. Virksomheden har eneretten til at drive det danske pant- og retursystem. Det danske pant- og retursystem er ejet af bryggerierne og reguleret af Miljøministeriet og hører til blandt verdens bedste og ældste retursystemer. Virksomheden har ansvaret for at indsamle tomme engangsflasker og dåser og har 15 års erfaring med at sende materialerne videre til genanvendelse i høj kvalitet.

Følg pressemeddelelser fra Dansk Retursystem

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Dansk Retursystem

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye