Mdundo.com A/S

Mdundo.com: Når 20,3 millioner månedlige aktive brugere i juni og overgår guidance

Den afrikanske musiktjeneste Mdundo.com, som er børsnoteret på Nasdaq First North Growth Markets i København, havde 20,3 millioner månedlige aktive brugere i juni 2022, hvilket overgår det opjusterede forventede mål på 19-20 millioner for måneden. Dette er en vækst på 74% fra juni 2021.

Mdundo stifter og administrerende direktør, Martin Møller Nielsen (tv) og medstifter, den afrikanske popmusiker, Frasha (th)

Selskabet meddelte tidligere i juni, at det sigter mod 50 mio. månedlige aktive brugere samt et positivt EBITDA for regnskabsåret, der slutter juni 2025. For regnskabsåret 2022/2023 forventer selskabet 25 mio. månedlige aktive brugere og vækst i omsætningen til 13-16 mio. kr. mod forventet 7-8 mio. kr. i regnskabsåret, der sluttede juni 2022.

"Teamet har arbejdet hårdt mod vores mål på 18 mio. månedlige brugere inden juni 2022, fastsat for to år siden ved vores børsnotering. Målet blev senere justeret til 19-20 mio. Vi har haft stort fokus på at skabe en lokalt relevant service de seneste to år, vores strategi giver pote, og det er yderst tilfredsstillende at slå vores brugermål. Dette understreger vækstpotentialet for vores service, og vi er ekstremt motiverede til at arbejde henimod 50 mio. månedlige brugere inden juni 2025” CEO, Martin Møller Nielsen.

Det største land var Nigeria med i alt 4,9 millioner månedlige brugere, efterfulgt af Sydafrika med 3,7 millioner, Kenya med 2,8 millioner og Tanzania med 2,4 millioner. Ud over de fire største lande havde virksomheden en stærk brugerbase i flere andre lande, herunder Uganda, Etiopien, Ghana, Congo - Kinshasa, Zambia, Sudan, Cameroun, Angola, Zimbabwe, Mozambique, Rwanda, Côte d'Ivoire, Sydsudan og Malawi.

Michael Okeje, Head of Growth, hos Mdundo uddyber "Vi er yderst tilfredse med den vækst, vi har oplevet i løbet af de sidste 12 måneder. Sydafrika er vokset næsten 20 gange i det sidste år, Kenya er mere end fordoblet og Nigeria med 75% i det sidste år, hvilket viser det enorme potentiale for vores tjenester på vores fokusmarkeder. Væksten er et resultat af løbende fokus på lokalt relevante ydelser og indhold samt vores strategiske partnerskaber, og vi forventer, at den fortsætter mod vores mål på 25 mio. i juni 2023 og 50 mio. i juni 2025”.

Outlook:

- Brugermål for 2022/23: 25 millioner månedlige aktive brugere.

- Omsætningsmål for 2022/23: 13-16 mio.

- EBITDA-mål for 2022/23: DKK -7 til -8,5 mio.

- Ud over ovenstående guidance sigter Mdundo mod 50 mio. månedlige brugere og positivt EBITDA i 2024/25.

Billeder

Download
Mdundo stifter og administrerende direktør, Martin Møller Nielsen, fra selskabets hovedkontor i Nairobi, Kenya
Download

Information om Mdundo.com A/S

Mdundo.com A/S
Jagtvænget 2
2920 Charlottenlund

Om Mdundo: 303 millioner afrikanere syd for Sahara har adgang til internettet via deres mobiltelefon - et tal der ventes at vokse til 474 millioner i 2025. Mobilbrugerne lytter til musik på deres mobiltelefon, men det sker primært gennem ulovligt download i lighed med situationen i Europa og USA for 15 år siden. Flere forhold medvirker til, at udviklingen nu går i samme retning som i Vesten, således at musik i større omfang tilgås via lovlige musiktjenester og musiktjenester målrettet markedet.

• Mdundos marked: Der er få etablerede pladeselskaber i Afrika, og der lyttes meget til ulovlig musik - ligesom det var tilfældet i Danmark for 10-15 år siden. Ca.  80% af den musik der lyttes til i Afrika er afrikansk musik. De globale musiktjenester er delvist tilgængelige på kontinentet, men ikke tilpasset de lokale forbrugerønsker og behov.
  • Mdundos musiktjeneste: Mdundo er udviklet 100% efter de afrikanske forbrugerønsker og behov. Tjenesten kan tilgås online via hjemmesiden mdundo.com og via en android app  - optimeret til ustabile internetforbindelser og low-end smartphones.
  • Mdundos strategi: Mdundo har fokus på 15 lande i Afrika, men med et ekstra kommercielt fokus i Kenya, Nigeria, Tanzania, Ghana og Uganda. Mdundo vil være den førende, lovlige panafrikanske musikplatform og forventer aggressiv brugervækst i fremtiden via geografisk ekspansion samt via panafrikanske partnere.

Følg pressemeddelelser fra Mdundo.com A/S

Flere pressemeddelelser fra Mdundo.com A/S

Mdundo.com A/S: African Music Service Mdundo And Universal Music Group Announce Licensing Agreement For Key African Markets8.7.2022 09:10:51 CEST | Press release

Mdundo.com A/S, one of Africa’s leading music services, today announced that it has reached an agreement with Universal Music Group (UMG), the world leader in music-based entertainment, to license the service across key African territories. Under this new licensing agreement, Universal Music Group and Mdundo.com will strengthen Mdundo’s music offering for fans by providing them access to the world’s most comprehensive music catalog, as well as further increasing Universal Music Africa’s (UMA’s) reach within the African market in line with Mdundo’s ambitions for rapid market growth across the continent. Mdundo CEO, Martin Møller Nielsen explains, “Our focus is to provide a relevant service to the hundreds of millions of potential users in Africa that are getting online. In recent years, Mdundo.com has reported explosive growth, from 5 million monthly users in June 2020 to an expected 19-20 million monthly active users in June 2022 and a +225% growth in revenue for the year ending June 2

Mdundo.com når 13,3 mio. månedlige aktive brugere – tæt på tredoblet siden IPO’en på First North i juni 202010.1.2022 15:09:30 CET | Pressemeddelelse

Den afrikanske musiktjeneste Mdundo.com, som er børsnoteret på Nasdaq First North Growth Markets i København, har offentliggjort nye brugertal for december 2021. Tjenesten runder 13 millioner månedlige aktive brugere, hvilket afspejler en vækst på over 8 millioner månedlige aktive brugere siden selskabet blev børsnoteret i september 2020.