Mdundo.com A/S

Mdundo.com når 13,3 mio. månedlige aktive brugere – tæt på tredoblet siden IPO’en på First North i juni 2020

Den afrikanske musiktjeneste Mdundo.com, som er børsnoteret på Nasdaq First North Growth Markets i København, har offentliggjort nye brugertal for december 2021. Tjenesten runder 13 millioner månedlige aktive brugere, hvilket afspejler en vækst på over 8 millioner månedlige aktive brugere siden selskabet blev børsnoteret i september 2020.
Mdundo stifter og administrerende direktør, Martin Møller Nielsen (tv) og medstifter, den afrikanske popmusiker, Frasha (th)

Mdundo.com A/S har siden selskabets IPO i september 2020, haft en klar ambition om at øge markedsandelen i de stærkt befolkede afrikanske lande Nigeria og Ghana, og oplyser, at Nigeria nu er tjenestens største marked med en månedlig aktiv brugerbase på 2,9 mio. i december, hvilket er en fordobling over de seneste 18 måneder.

Administrerende direktør, Martin Møller Nielsen, udtaler i forbindelse med offentliggørelsen: ”Mdundo følger en ambitiøs vækststrategi - vi vil være Afrikas førende musiktjeneste. Det er derfor en hel central del af vores strategi at øge vores kundebase i hele Afrika. Vi har haft et fantastisk år med lanceringen af teleselskabsaftaler i både Tanzania og Nigeria og et flot uptake af brugere i vores fokuslande: Kenya, Tanzania, Nigeria, Ghana og Uganda. Vi ser et enormt vækstpotentiale på kontinentet og forventer at nå 18 millioner brugere i juni 2022”.

Nye aftaler giver adgang til 125 millioner kunder:

I løbet af 2021 har Mdundo.com lanceret produkter sammen med tre teleselskaber: To i Afrikas folkerigeste land Nigeria (MTN og Airtel) samt Tanzanias førende teleselskab (Vodacom). Kunderne hos de tre teleselskaber kan tilmelde sig Premium musik-pakker som en del af deres telefonabonnement. Pakken giver kunderne adgang til ubegrænset download af eksklusive DJ Mix-Tapes. Indholdet er kun tilgængeligt for betalende abonnenter, og produktet er designet, så Mdundo kan frigive nyt, interessant og relevant indhold til abonnenterne hver dag. De tre teleselskaber har en samlet kundebase på 125 mio. kunder.

Bestyrelsesformand, Jesper Drescher, udtaler i forbindelse med offentliggørelsen: ”Vi er rigtigt glade for at se, at teamet formår at fortsætte væksten som planlagt, hvilket er en grundpille i investeringscasen og målrettet forfølger missionen om at være Afrikas førende musiktjeneste”.

Væksten forventes at smitte af i omsætningen:

Mdundo har en aggressiv vækststrategi og vil være Afrikas førende musiktjeneste. Selskabet har tidligere udmeldt en forventet vækst i omsætningen fra DKK 2,3 millioner sidste år til DKK 9-10 million i det nuværende regnskabsår, som afsluttes ultimo juni 2022.

Mdundo stifter og administrerende direktør, Martin Møller Nielsen, fra selskabets hovedkontor i Nairobi, Kenya
Udviklingen i Mdundos brugertal siden Juni 2019.

Information om Mdundo.com A/S

Mdundo.com A/S
Jagtvænget 2
2920 Charlottenlund

Om Mdundo: 303 millioner afrikanere syd for Sahara har adgang til internettet via deres mobiltelefon - et tal der ventes at vokse til 474 millioner i 2025. Mobilbrugerne lytter til musik på deres mobiltelefon, men det sker primært gennem ulovligt download i lighed med situationen i Europa og USA for 15 år siden. Flere forhold medvirker til, at udviklingen nu går i samme retning som i Vesten, således at musik i større omfang tilgås via lovlige musiktjenester og musiktjenester målrettet markedet.

• Mdundos marked: Der er få etablerede pladeselskaber i Afrika, og der lyttes meget til ulovlig musik - ligesom det var tilfældet i Danmark for 10-15 år siden. Ca.  80% af den musik der lyttes til i Afrika er afrikansk musik. De globale musiktjenester er delvist tilgængelige på kontinentet, men ikke tilpasset de lokale forbrugerønsker og behov.
  • Mdundos musiktjeneste: Mdundo er udviklet 100% efter de afrikanske forbrugerønsker og behov. Tjenesten kan tilgås online via hjemmesiden mdundo.com og via en android app  - optimeret til ustabile internetforbindelser og low-end smartphones.
  • Mdundos strategi: Mdundo har fokus på 15 lande i Afrika, men med et ekstra kommercielt fokus i Kenya, Nigeria, Tanzania, Ghana og Uganda. Mdundo vil være den førende, lovlige panafrikanske musikplatform og forventer aggressiv brugervækst i fremtiden via geografisk ekspansion samt via panafrikanske partnere.

Følg pressemeddelelser fra Mdundo.com A/S

Flere pressemeddelelser fra Mdundo.com A/S