MDUNDO.COM Kvartalsmeddelelse: Mdundo når 17 mio. aktive brugere og opjusterer forventet antal månedlige aktive brugere for året
Mdundo havde i marts 2022 17 mio. aktive brugere, hvilket er en stigning på 140% siden marts 2021. Selskabet forventer nu 19-20 mio. månedlige aktive brugere ved udgangen af 2021/22 regnskabsåret i juni, mod tidligere guidance på 18 mio.

- 140% vækst i månedlige aktive brugere fra tredje kvartal 2021 (7,1 mio.) til udgangen af tredje kvartal 2022 (17 mio.). Største land målt på antal månedlige aktive brugere var Nigeria med +4,5 mio., efterfulgt af Kenya, Sydafrika og Tanzani.
- Den stærke vækst er fokuseret omkring Mdundos hovedmarkeder og i Nigeria, Kenya og Sydafrika er antallet af månedlige aktive brugere vokset med over 300% fra tredje kvartal 2021 til tredje kvartal 2022.
- I løbet af tredje kvartal gennemførte Selskabet initiale test med fodbold og religiøst content på mdundo.com og opnåede positive resultater af disse tests, hvorfor tests fortsætter.
- Igangsat brand awareness marketing-kampagner i Nigeria og Tanzania, som forventes at have langvarige positive effekter på 1) månedlige aktive brugere samt betalende kunder og 2) muligheden for at øge B2B reklamesalg.
- I løbet af kvartalet har Mdundos salgsteam i lukket B2B reklameaftaler med ledende brands som fx Nivea, 10Bet, Guinness, Airtel and Standard Chartered Bank. Antallet af aftaler er dog lavere end forventet i 3. kvartal.
- Stærk likviditet med DKK 22,6 mio. i indeståender ved kvartalets udgang.
- Mdundo har tidligere meddelt, at antallet af månedlige aktive brugere forventes at stige til ca. 18 mio. ved udgangen af regnskabsåret 2021/22. Baseret på en stærk vækst opjusterer Selskabet nu forventningen til 19-20 mio. månedlige aktive brugere i juni 2022.
- Selskabets har tidligere guidet et EBITDA for regnskabsåret 2021/22 på minus DKK 10 – 11 mio. Forventningen opjusteres til et bedre EBITDA på minus DKK 8-9 mio. for 2021/22. Dette skyldes hovedsageligt lavere marketingomkostninger end forventet, hvilket kombineret med en opjustering af forventede antal månedlige aktive brugere anses som stærkt. Ligeledes justeres forventningerne til Selskabets omsætning i regnskabsåret 2021/22 til DKK 7,0 – 8,0 mio. mod tidligere forventning på DKK 9-10 mio. Dette skyldes hovedsageligt et svagere 3. kvartal på direkte reklamesalg, mens salg via reklamenetværk fortsætter i en positiv udvikling og nåede i marts et niveau svarende DKK 500.000, svarende til DKK 6 mio. på årsbasis såfremt niveauet fastholdes. ÅTD har salg via reklamenetværk udgjort 38% af omsætningen, direkte B2B reklamesalg 45%, mens abonnementsindtægter via teleselskabsaftaler har udgjort den resterende andel.
- Selskabets ledelse er ved at færdiggøre ”Strategi 2022 – 2025” og forventer at offentliggøre hovedpunkterne i denne sammen med guidance for 2022/23 i anden halvdel af juni 2022.
Nøgleord
Kontakter
Jesper Vesten DrescherBestyrelsesformand/Chairman of the board
Tlf:+4523229900ir@mdundo.comMartin NielsenCEO
Tlf:+4593944055Tlf:+254708911840martin@mdundo.comBilleder




Links
Information om Mdundo.com A/S
Om Mdundo: 303 millioner afrikanere syd for Sahara har adgang til internettet via deres mobiltelefon - et tal der ventes at vokse til 474 millioner i 2025. Mobilbrugerne lytter til musik på deres mobiltelefon, men det sker primært gennem ulovligt download i lighed med situationen i Europa og USA for 15 år siden. Flere forhold medvirker til, at udviklingen nu går i samme retning som i Vesten, således at musik i større omfang tilgås via lovlige musiktjenester og musiktjenester målrettet markedet.
- Mdundos marked: Der er få etablerede pladeselskaber i Afrika, og der lyttes meget til ulovlig musik - ligesom det var tilfældet i Danmark for 10-15 år siden. Ca. 80% af den musik der lyttes til i Afrika er afrikansk musik. De globale musiktjenester er delvist tilgængelige på kontinentet, men ikke tilpasset de lokale forbrugerønsker og behov.
- Mdundos musiktjeneste: Mdundo er udviklet 100% efter de afrikanske forbrugerønsker og behov. Tjenesten kan tilgås online via hjemmesiden mdundo.com og via en android app - optimeret til ustabile internetforbindelser og low-end smartphones.
- Mdundos strategi: Mdundo har fokus på 15 lande i Afrika, men med et ekstra kommercielt fokus i Kenya, Nigeria, Tanzania, Ghana og Uganda. Mdundo vil være den førende, lovlige panafrikanske musikplatform og forventer aggressiv brugervækst i fremtiden via geografisk ekspansion samt via panafrikanske partnere.
Følg pressemeddelelser fra Mdundo.com A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Mdundo.com A/S
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum