MATE Bike

MATE lancerer el-ladcykel kaldet MATE SUV

Det danske e-bike livstilsmærke annoncerede i dag lanceringen af en ny MATE, nemlig MATE SUV. El-ladcyklen bliver præsenteret som det første rigtige alternativ til en bil, der skal være med til at reducere bil-kørsel og samtidig gøre det nemt og behageligt at komme fra A til B.

Særlige egenskaber

SUV’ens ramme er lavet med 90% genanvendt aluminium, og ladcyklen har derudover en lang række innovative features: Den har en kraftfuld mid-drive motor og omdrejningssensor, der nemt klarer en hvilken som helst stigning. Derudover sikrer MATE LED striben øget synlighed og dermed også sikkerhed. MATE Wing-teknologien gør det nemt at fylde MATE SUV’en med varer og gør indstigning nemmere — eksempelvis for børn.

SUV’en har en kapacitet på op til 210 liter, hvilket er svarer til to børn, en voksen eller 4 kasser med drikkevarer. Den har desuden dobbelte bremseskiver samt en rækkevidde på op til 100 km på en enkelt opladning.

MATE SUV’ens mission

‘’Vi ønskede at bringe noget exceptionelt ind i markedet, da det ligger i vores DNA at gøre e-biking cool og sjovt. MATE SUV’en er et produkt, som er opstået på baggrund af nysgerrighed for, hvordan vi som mennesker transporterer os og for at udfordre de velkendte måder, vi transporterer os på, når vi har ærinder og skal på mindre ture. Afhængigheden, folk har til biler, er betydelig, og der er et stigende behov for at reducere den afhængighed,’’ fortæller Thomas Vulliez, der er MATEs CEO.

Kompromisløst design

Et unikt produkt er kun fuldendt, når det har et fantastisk design, der samtidig er funktionelt og praktisk. MATE SUV’en er designet af det prisvindende Zanzotti Industrial Design fra München i Tyskland. Christian Zanzotti, stifter og ledende designer af Zanzotti Industrial Design, fortæller:

‘’At designe MATE SUV’en var en sjov proces. Vi gik i dybden med vores fantasi og med tanke på omfanget af bekvemmelighed, som en bil bidrager med. Målet var at implementere komforten fra en bil, men samtidig bibeholde agiliteten som en almindelig cykel besidder. MATE SUV’en er lavet med tanke på, at føreren skal være i centrum, og den er designet til at give føreren friheden og fornøjelsen ved at cykle på en e-bike, der ikke forurener.’’

‘’Vi ønsker at give folk et design, som de kan være stolte af at vise til deres venner, om det er foran børnehaven om morgenen eller ude foran en fancy restaurant om aftenen.’’

Nytænkt mobilitet

Forestil dig et liv på vejen uden at blive fanget i trafikken og ikke at skulle tænke på at betale parkering, men stadig have fornøjelsen af komforten fra en bil.

MATE SUV giver dig mulighed for at fragte alt fra personer, udstyr, mindre oppakninger og meget mere. Denne nye MATE vil forandre måden, vi transporter os på — det er mobility reimagined!

For mere information besøg www.mate.bike
For interview, anmeldelser, højopløsningsbilleder: connect@mate.bike

Kalpita Bhosale
kalpita@mate.bike

Thomas Vulliez, CEO, MATE

Information om MATE Bike

MATE Bike

MATE er et Københavner-baseret e-bike livsstilsbrand som blev startet i 2016. Virksomheden har opnået sin succes igennem den smidige og foldbare MATE cykel og revolutionerede livsstilsfortællingen gennem samarbejder med high-fashion brands som Moncler, Palm Angels og Evian. MATE skabte også en niche i e-mobilitet segmentet og tiltrak sig kunder fra mere end over 80 lande. I dag er MATE kendt for sine sjove, fleksible og iøjnefaldende egenskaber samt ikoniske farver.

Følg pressemeddelelser fra MATE Bike