Marstal Brugsforening overtager Dagli´Brugsen Søby fra Coop

I dag overtager SuperBrugsen Marstal driften af Dagli´Brugsen Søby.

Det er dermed også den selvstændige Marstal Brugsforening, der sikrer, at der kommer en ny, moderne Dagli´Brugs i Søby. Den åbner til september.

Den nye Dagli´Brugs vil fortsat blive ledet af uddeler Karin Lykke Korup, og bliver bemandet med alle de medarbejdere, kunderne kender fra den gamle Brugs.

”Vi glæder os rigtig meget til at få en større butik med plads til flere varer og en bedre oplevelse for kunderne med en meget synlig placering på havnen,” siger Karin Lykke Korup.

”Vi er tilfredse med, at vi med overdragelsen af driften til SuperBrugsen Marstal fremtidssikrer butikken i Søby. Det betyder, at byen også i fremtiden vil være et godt sted at bo,” siger kædedirektør Maria Beck-Tange, Dagli´Brugsen.

Den nye butik vil være på 1200 kvm., hvilket er mere end en fordobling i forhold til det nuværende areal. Butikken  vil blive indrettet med moderne, klimavenligt køl- og frostanlæg.

”Vi er glade for at kunne hjælpe med at sikre, at både de faste beboere i Søby og de mange turister får en moderne butik centralt placeret. Vi forventer, at det vil være til glæde for medlemmerne i både  Marstal og Søby,” siger uddeler Hardy Overlund, SuperBrugsen/Marstal Brugsforening.

Dagli´Brugsen Søby fungerer fuldstændigt normalt i de kommende måneder - lige indtil umiddelbart før den nye butik åbner i september.

Yderligere information:

Kædedirektør Maria Beck-Tange, 2811 74 56

Uddeler Hardy Overlund, 6253 1780

Uddeler Karin Lykke Korup, 3029 6241

Coop hjælper danske fødevarevirksomheder med at finansiere grønne tiltag gennem crowdfunding20.6.2022 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Nu lancerer Coop igen initiativet Coop Klimafunding for at uddanne danske fødevarevirksomheder, understøtte den grønne omstilling og muliggøre finansiering af grønne tiltag via crowdfunding. De sidste to år har Coop Crowdfunding hjulpet godt 100 virksomheder med at accelerere deres grønne omstilling og i alt rejst 4,5 mio. kr. sammen med forbrugerne til nye, grønne tiltag.

Irma slår rekord i økologi-salg15.6.2022 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse

På trods af den økonomiske krise i Danmark, har Irma slået sin egen rekord i salg i økologi i årets fem første måneder. 36 procent af det samlede salg af fødevarer i Irma er nu økologisk. Men en forklaring på, at salget stiger trods tilbageholdenhed hos forbrugerne generelt, er, at salget i højere grad flytter over til de lidt billigere varianter i Irmas Hverdag.Irmas Hverdag består i øjeblikket af cirka 270 forskellige basisvarer, heraf er 75 procent økologiske. ”Det viser, hvor vigtig økologien er for Irmas kunder. For dem handler det om at fastholde kvalitet og de værdier, der ligger i de økologiske varer” siger kommerciel chef i Irma, Cathrine Holmegaard Aarup. Irma satte sidste år som mål at øge salget af økologi og i 2025 blive den første supermarkedskæde i verden, hvor halvdelen af fødevaresalget er økologisk. ”Da vi lavede den målsætning, så verden meget anderledes ud, men vi har besluttet at holde fast, og vi vil fortsat arbejde for at blive den første supermarkedskæde i verde