Marley-familien udgiver ny udgave af One Love

Indtjeningen fra genindspilningen af Bob Marleys klassiker går til UNICEFs kamp mod Corona-pandemien, og kan nu streames på de store streaming-platforme. Danske Pandora støtter op.

Medlemmer af Marley-familien, heriblandt Skip, Cedella og Stephen Marley, har i dag lanceret genindspilningen af One Love.

Sangen er en del af kampagnen Reimagine – der støttes af det danske smykkefirma Pandora.

Den ikoniske sang er blevet genindspillet, som svar på UNICEFs opfordring til at skabe en bedre og mere retfærdig verden for alle børnene, hvis liv er blevet vendt op og ned af Corona-pandemien. Sangen udgives på 75-året for Bob Marleys fødselsdag, og med på nummeret er blandt andre:

• Medlemmer af Marley-familien
  • Bob Marley-koret fra Jamaica
  • Natty
  • Patoranking
  • Teeks
  • 249Too Dope

”For over fyrre år siden skrev min far One Love om sammenhold, fred og kærlighed, i en tid hvor der var mange problemer i verden. I en tid hvor vi ikke kan være sammen, er hans budskab stadig vigtigt. Vi kan komme igennem denne krise, hvis vi holder sammen med ´One love´, og hvis vores hjerter slår i takt,” siger Bob Marleys datter Cedella Marley.

“One Love er en af verdens mest ikoniske solidaritetssange. Men det er også en sang om børn, og deres håb og drømme for en bedre, mere forenet og lige verden. Midt i en global pandemi, som svar på Bob Marleys råb om at høre på børnene der græder ”One love”, er det vigtigere end nogensinde – og ikke mindst relevant, ” siger Henrietta Fore, Generalsekretær i UNICEF.

Corona-epidemien har påvirket millioner af børns liv, og tal fra Johns Hopkins-universitet viser, at yderligere 6,000 børn kan dø om dagen, pga. følgevirkninger af epidemien. En del af løsningen på den potentielle tragedie er UNICEFs Reimagine-kampagne, hvor der appelleres til regeringer, offentligheden, store donorer og privatpersoner – støt kampen for verdens børn. Støt kampen for at redde børneliv, genopbygge deres verdener, og for at genopfinde verden på ny – i en forbedret udgave.

Pengene der bliver samlet ind vil gå direkte til at hjælpe verdens børn. De vil gå til sæbe, rent vand, masker, hygiejne-pakker, mad, medicin og beskyttelsesudstyr. De vil gå til at redde børneliv – og til at bygge en verden på et fundament af kærlighed. En fælles kærlighed til alle verdens børn.

Udover 75-året for Bob Marleys fødselsdag, markerer 2020 også 75-året for grundlæggelsen af FN. Mens FN fortsat kæmper mod COVID-19-pandemien, har FN lanceret FN75 – FN´s forsøg på at skabe løsninger på fremtidens problemer.

UNICEF inviterer offentligheden med på kampagnen på blandt andet TikTok, hvor brugere kan bruge hashtagget #OneLoveOneHeart, og deltage i en challenge af samme navn, hvor man skal lægge videoer op, hvor man synger omkvædet til One Love, men med henvisning til, hvad der lægger dit hjerte nær. Derefter kan man nominere fem venner eller familiemedlemmer til at gøre det samme.

En af UNICEFs partnere – det danske smykkefirma Pandora – fokuserer deres støtte til UNICEF under Corona-krisen, og har kastet sig ind i Reimagine-kampagnen med et #OneLoveOneHeart filter til Instagram. For hver brug af filteret donerer Pandora en amerikansk dollar – cirka syv kroner – som en del af deres milliondonation til UNICEF.

Den første live-optræden af nummeret med Marley-familien bliver livestreamet til et One Love Livestream Show på UNICEFs TikTok-konto den 18. juli kl. 02.00.

Sangen kan ses på Youtube her: https://uni.cf/one-love-youtube

For interview med Alexander Lacik, CEO i Pandora, kontakt Johan Melchior -Director, External Relations, på 40601415 eller jome@pandora.net

Pressechef Peter Lykke Lind. Tlf. 30531916, mail: pllind@unicef.dk