NorlysNorlys

Markante profiler skal stå i spidsen for Norlys Energy Trading

Norlys a.m.b.a. og Eurowind Energy annoncerede for få uger siden etableringen af et nyt fælles selskab Norlys Energy Trading. Ambitionen er at skabe et europæisk kraftcenter inden for vedvarende energi og kommerciel energihandel. Nu er de første poster i topledelsen besat.

Det er erfarne kræfter, der fra starten kommer til at sætte retningen hos Norlys Energy Trading. Anders Bauditz har således valgt at træde til som CEO, og dermed sættes der tyk streg under det nye selskabs store ambitioner. 43-årige Anders Bauditz har mere end 10 års erfaring fra energiverdenen, hvor han de seneste to år har haft ansvaret for Centrica Energy Tradings kontor i Aalborg. Han kommer med en række kompetencer, som er essentielle for at indfri visionerne for Norlys Energy Trading.

- Vi er utrolig glade for at have fået Anders med ombord som CEO. Hans stærke faglighed og erfaring er præcis det, der skal til for at løfte opgaven med at skabe et energimæssigt handelscentrum med europæisk tilsnit i Aalborg, siger Niels Duedahl, som er administrerende direktør i Norlys og bestyrelsesformand i Norlys Energy Trading.

Ud over Anders Bauditz vil også den 47-årige Bjørn Skovhus træde ind i det nye selskabs ledelse, hvor han som CCO får det direkte ansvar for opbygning af selve trading-området.

Bjørn Skovhus kommer fra en stilling som Director Short term & Cross-Border Trading hos Centrica Energy Trading. Begge ledere tiltræder, når deres forpligtelser over for deres nuværende arbejdsgiver udløber.

Jens Rasmussen, der er administrerende direktør fra Eurowind Energy og næstformand i Norlys Energy Trading, er meget tilfreds med, at det er lykkedes at få både Anders Bauditz og Bjørn Skovhus med i det nye selskab:

- Jeg kender Anders efter mange års samarbejde i branchen. Det er fantastisk, at han er blevet en del af vores hold, og jeg anser ham som det optimale valg til at lede Norlys Energy Trading. Derudover får vi Bjørn, der kommer med mere end 20 års erfaring med energihandel, med på holdet. Det er et meget stærkt lederteam, siger Jens Rasmussen.

Ambitionen med Norlys Energy Trading er at skabe et selskab, der er lokalt forankret, nationalt dækkende og europæisk gældende inden for vedvarende energi og kommerciel energihandel. Selskabet får ligeledes til opgave at håndtere energihandel og risikostyring for de kommercielle energiforretninger hos Norlys og Eurowind Energy.

Norlys Energy Trading vil efter de relevante myndigheders godkendelse være ejet i fællesskab af Norlys, som er Danmarks største integrerede energi- og telekoncern med knap 800.000 el- og gaskunder, og Eurowind Energy, der er en europæisk top 10-aktør inden for vedvarende energiproduktion.

Norlys introducerer GoSwitch på elmarkedet23.9.2020 07:00:00 CESTPressemeddelelse

GoSwitch er Norlys’ nye mæglerkoncept for enkelt og nemt indkøb af strøm. GoSwitch følger markedet og holder løbende øje med, hvilke leverandører der har de billigste elaftaler og flytter automatisk kunden. Blot ved at tegne et abonnement på 29 kr. om måneden hos GoSwitch kan en almindelig familie spare over 1100 kr. om året på deres elregning – endda efter abonnementet er betalt. GoSwitch er på markedet i dag.