Marianne Karstensen, Gentofte, nyt medlem af Kræftens Bekæmpelses hovedbestyrelse

Søndag blev Marianne Karstensen valgt til hovedbestyrelsen under repræsentantskabsmødet i Kolding.

Marianne Karstensen, Gentofte, er af repræsentantskabet i Kræftens Bekæmpelse valgt som nyt medlem af Kræftens Bekæmpelses hovedbestyrelse. Det skete søndag på foreningens repræsentantskabsmøde i Kolding.

Marianne Karstensen, der er HR-konsulent og uddannet sygeplejerske, har i syv år siddet som formand i Egedal lokalforening og – som hun siger – så ved hun, at ’lokalforeninger er verdensmestre i at skabe bedre lokale forhold for kræftpatienter og deres pårørende’. I syv år har jeg ligeledes været formand i regionsudvalget i Hovedstaden.

Hun vil i hovedbestyrelsen bl.a. gøre sit for at sætte fokus på tidlig opsporing af kræft og social ulighed i kræftudredning.

Ida Pedersen, Hanstholm, genvalgt til hovedbestyrelsen i Kræftens Bekæmpelse27.5.2018 17:00pressemeddelelse

Ida Pedersen, Hanstholm, er af repræsentantskabet i Kræftens Bekæmpelse blevet genvalgt som medlem af Kræftens Bekæmpelses hovedbestyrelse, som hun har siddet i siden 2015. Ida Pedersen er uddannet sygeplejerske, har et diplom i offentlig forvaltning og er medlem af kommunalbestyrelsen. - Gennem mit arbejde som sygeplejerske oplever jeg desværre stadig patienter og pårørende, der føler sig svigtet. De mangler støtte og vejledning om behandlingsmuligheder og rette individuelle opfølgningsforløb. Jeg vil gerne arbejde for, at alle aktører bidrager til bedst mulige forløb, siger hun.

Helle Pappot, Allerød, genvalgt til hovedbestyrelsen i Kræftens Bekæmpelse27.5.2018 16:57pressemeddelelse

Overlæge, dr.med Helle Pappot, Allerød ,er af repræsentantskabet i Kræftens Bekæmpelse blevet genvalgt som medlem af Kræftens Bekæmpelses hovedbestyrelse. Hun har været medlem af hovedbestyrelsen siden 2015 og vil arbejde for bedst mulig patient- og pårørende-inddragelse på kræftområdet ud fra patienternes ønske. - I mit job som overlæge på Rigshospitalets kræftafdeling (onkologisk klinik) møder jeg rigtig mange kræftpatienter og deres pårørende. Det er mit indtryk, at mange af de mennesker, jeg møder, ønsker at tage aktivt del i kræftforløbe, siger Helle Pappot, der i hovedbestyrelsen også vil arbejde for at fastholde Kræftens Bekæmpelses store engagement i og støtte til alle aspekter af kræftforskning.