Maraton og ølsmagning på Nørrebro

Søndag den 13. maj løbes der Telenor Copenhagen Marathon, og der bliver rig mulighed for at heppe på løberne på Nørrebro, hvor Mikkeller også byder på ølsmagning.

Det er den 39. udgave af Copenhagen Marathon, som løbes i år, og løbet har igennem årene udviklet sig til en kæmpe folkefest. Gaderne fyldes af mere end 10.000 løbere, og langs ruten er der mere end 100.000 tilskuere, som skaber en sublim kulisse. Der er på ruten særlige power zoner, hvor man som tilskuer kan blive ekstra underholdt, og på Nørrebro bliver der blandt andet øl-smagning og masser af musik.

"For løberne har Dronning Louises Bro de seneste år været et højdepunkt med en helt formidabel kulisse. Det bliver det helt sikkert også i år, NBRO har igen deres power zone her, så hvis man som tilskuer vil opleve en stemning a la Tour de France, så er det på Dronning Louises Bro, man skal stille sig," siger Dorte Vibjerg, der er direktør i Sparta Atletik og Motion.

Nørrebro er et festligt midtpunkt

Nørrebro er i det hele taget et festligt midtpunkt på ruten, da der er hele tre power zoner i løbet af de fire kilometer løberne løber i bydelen.

"Ud over Dronning Louises Bro så er der en power zone med DJ, cheerleaders og så videre i krydset mellem Nørrebrogade og Jagtvej, og så er der en Mikkeller power zone i Stefansgade med musik og øl-smagning, så det skal nok blive festligt," siger Dorte Vibjerg.

En oversigt over ruten og de forskellige powerzoner kan ses her

Sponsorer og partnere

Hovedsponsor: Telenor

Partnere: Frederiksberg Kommune, Københavns Kommune, Sport Event Denmark, WOCO og Dansk Atletik Forbund.

Sponsorer: Nike, BMW og High5

Mediepartner: Politiken

Produkt- og servicepartnere: Erdinger Alkoholfrei, Ultimate Sport Service, BitLizard Software og Fødevarebanken.

Sparta består af tre afdelinger samt en bestyrelse. Sparta Løb arrangerer op mod 20 løb årligt, heriblandt Telenor Copenhagen Marathon, Copenhagen Half Marathon og DHL Stafetten Kbh.

I Sparta Atletik får børn og unge mulighed for at løbe, springe og kaste sig ud i atletikkens discipliner. Desuden udvælges unge talenter, som udvikles til at præstere deres absolut bedste.

Derudover kan man med Sparta Motion kombinere løbetræning med socialt samvær, og der er plads til løbeglade medlemmer på alle niveauer.

Ved at trykke på linksene nedenfor kan du se organisationssammensætningen for de enkelte afdelinger.