Danske Spil A/S

Mand fra Sønderjylland vinder 1 million: ”Nu skal jeg have en garage med et hus – og ikke et hus med en garage”

En midaldrende mand fra det sønderjyske vandt 1 million kroner i Lotto, og nu er hans store drøm om et hus med rigtig stor garage pludselig lige om hjørnet.

”Jeg gik egentlig bare forbi Kvickly for at få tjekket min gamle kupon og så købe en ny i samme omgang. Og jeg håbede da, at der gemte sig 35 kr. eller sådan noget på den, så jeg kunne få et tilskud til den næste,” fortæller den nybagte millionær, som har valgt at være anonym.

Men pludselig kunne sønderjyden godt fornemme på ekspedientens blik, at der måske gemte sig en større gevinst på kuponen.

”Hun kiggede lidt på mig, og sagde, at hun mente, at der nok var en gevinst på over 5.000 kr. på den her kupon. Og det hører jeg som om, at hun siger, at der er 5.000 kr. på den. Og så tænkte jeg bare, hold da ferie, så kan jeg sgu få en ny trailer,” fortæller den heldige vinder lidt smågrinende.

Overbevist om, at han havde vundet 5.000 kroner, var det da også noget af en overraskelse, manden fik sig, da han gik hjem for at tjekke kuponen. Pludselig viste det sig nemlig, at der var en gevinst på 1 million kroner.

Trods den store overraskelse indfandt roen sig hurtigt hos manden, som besluttede sig for at fejre den vilde præmiesum med en pizza.

Nu vil drømmen gå i opfyldelse
Der gik dog ikke længe, før tanken om en ny trailer var skiftet ud med noget markant større.

”Da jeg sad der foran computeren, tænkte jeg straks, at nu ville min drøm om at få et lille, fint hus med en garage gå i opfyldelse. Det har altid jeg altid ønsket mig. Men nu skal jeg have en garage med et hus - og ikke et hus med en garage,” fortæller den glade sønderjyde efterfulgt af et stort grin.

Og kravene til garagen er egentlig ikke mange, men vigtigt er det, at man kan have varme over sig, når man laver bil derude – også i vinterhalvåret. Og i forhold til traileren, så er den stadig på ønskelisten hos den nybagte millionær, men her understreger han, at den må vente, til garagen står klar. Det bliver nemlig garagen, som afgør, hvor stor traileren bliver.

Om Millionærgarantien
Millionærgarantien fra Danske Spil sikrer, at der hver uge er to Lotto millionærer, uagtet resultatet af selve trækningen. De heldige vindere trækkes ud fra alle spillede rækker den pågældende uge. Der har indtil videre – siden den blev indført - været mere end 200 vindere af Millionærgarantien, og der udtrækkes fortsat to nye hver uge.

Om Lotto
Lotto startede d. 7. oktober 1989 og trækkes fast hver lørdag aften. Siden 2015 har Lotto haft en Millionærgaranti, der betyder, at der hver uge desuden bliver trukket lod om 2x1 mio. kr. blandt alle spillede rækker. Den højeste gevinst blev vundet i 2008, hvor en heldig spiller fra København vandt 38.564.007 kr.

Information om Danske Spil A/S

Danske Spil A/S