Salling Group

Måltidskasser med vokseværk: Innovation og klassiske dyder sikrer Skagenfood stærkt 2019

Del
Trods intens konkurrence på markedet for måltidskasser skabte Skagenfood markant vækst på både top og bund sidste år. I 2020 er udviklingen fortsat med forøget fart, efterhånden som måltidskasserne i stigende grad bliver en smutvej til sundere og mere klimavenlige måltider.

At danskerne for alvor har taget måltidskasserne til sig, mærker man tydeligt hos Skagenfood, hvor stimen af kunder fortsætter med at vokse. Årsregnskabet for 2019 for den nordjyske leverandør af måltidskasser og fiskepakker viser en øget omsætning på 20% og en solid forbedring af resultatet fra 2018.

Skagenfood omsatte i 2019 for 142 mio. kr., mens resultatet før skat nærmerede sig en fordobling og landede på 4,9 mio. kr. Alene salget af måltidskasser steg med hele 28%, og Skagenfood fortsætter dermed med at vinde andele i et marked med stadig øget konkurrence og nye aktører.

2019 bød på en række nye lanceringer af måltidsløsninger fra Skagenfood. Just Heat Kassen, der med minimum tid i køkkenet sikrer måltider af høj kvalitet, ramte plet hos de travle familier. KlimaKassen, hvis måltider er sammensat, så de overholder Paris-aftalens CO2-anbefalinger, landede særligt godt hos danskere, som ønsker at passe ekstra godt på kloden.

Det mest positive ved 2019 var dog alligevel ifølge direktør og medstifter Betina Kühn, at væksten er skabt uden at gå på kompromis med Skagenfoods grundkoncept.

- For os har det vigtigste været at holde fast i det, Skagenfood handler om. Nemlig frisk fisk, smagsoplevelser og sund mad. Opbakningen fra trofaste, mangeårige kunder og nye, nysgerrige aftagere har været fantastisk, og de har taget virkelig godt imod alle de nye tiltag. Ikke mindst vores fem huskokke, der hver uge skaber variation med nye og spændende opskrifter, siger Betina Kühn.

Fokus har i 2019 i høj grad været på at lytte til kunderne og hele tiden justere indholdet og opskrifterne i Skagenfoods eksisterende måltidskasser, så de bliver hurtigere at tilberede.

Ændrede indkøbsvaner sætter ekstra fart på 2020
2020 blev indledt med en fortsat tilstrømning af nye kunder, men særligt de seneste uger er efterspørgslen på måltidskasser og fiskepakker vokset betydeligt. Dette skyldes, at flere og flere danskere, som følge af udbruddet af COVID-19, ønsker at klare planlægning af måltid og indkøb hjemmefra uden selv at skulle bevæge sig ned i en butik.

Skagenfood forventer derfor, at virksomhedens positive udvikling fra 2019 fortsætter. Sidste år investerede Skagenfood kraftigt i forbedring af de teknologiske løsninger, herunder opgradering af hjemmeside og app, ligesom indsatsen på sociale medier og det community, der er skabt omkring Skagenfood, blev kraftigt opprioriteret for bedre at kunne hjælpe og imødekomme kunderne.

I år er fokus på at konsolidere placeringen som en af danskernes foretrukne leverandører af måltidskasser, samtidig med at Skagenfood som en af de få vækstvirksomheder i kølvandet på Corona-udbruddet forsøger at hjælpe samarbejdspartnere og kunder gennem krisen.

- Vores forretning har altid været baseret på indkøb fra lokalområdets mindre kuttere og fra nordjyske auktioner i Strandby, Skagen og Hirtshals. Vi fortsætter med at købe lokalt og med at handle med mangeårige leverandører – ikke bare af fisk og skaldyr, men også i forhold til vores grønt, kød, mejeri og kolonial. Det gør vi for at sikre, at vores kunder trygt og sikkert kan handle måltidskasser med gode råvarer hjemmefra, mens vi sammen med leverandører og andre samarbejdspartnere navigerer i det ukendte farvand, vi alle befinder os i lige nu, udtaler Peter Bagge-Nielsen, medstifter af Skagenfood.

Læs mere på: Skagenfood.dk

Skagenfood A/S (DKK mio.)

2019

2018

Omsætning efter salgsrabat

142

118

Bruttofortjeneste

24,8

19,5

Resultat før skat

4,9

2,8

Kontakter

Billeder

Information om Salling Group

Salling Group
Salling Group
Rosbjergvej 33
8220 Brabrand

87 78 50 00https://sallinggroup.com/

Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 60.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 10 millioner kunder.

Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1,9 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.

Følg pressemeddelelser fra Salling Group

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Salling Group

Paris 2024: Store danske virksomheder og topatleter: "Det ligger i vores DNA - Ingen vinder alene!"17.4.2024 13:15:09 CEST | Pressemeddelelse

Nu er der kun 100 dage til OL begynder i Paris. Kampagnen ’Ingen vinder alene’ sætter fokus på Danmarks unikke tilgang, når der skal opnås verdensklasse: Sammenhængen mellem bredde og elite. Danmarks olympiske partnere Salling Group, Danish Crown, Toyota, Poul Schmith og paralympisk partner Elsass Fonden er gået sammen med Team Danmark og Danmarks Idrætsforbund for at vise, hvorfor vi som land bliver ved med at lykkes med at skabe verdensstjerner.

Nyt samarbejde skal forebygge stroke i danskernes hverdag28.2.2024 08:20:00 CET | Pressemeddelelse

Alt for mange danskere rammes hvert år af stroke, og derfor vil Hjernesagen sammen med Salling Group og Salling Fondene over de kommende år bringe hjernesundhed og forebyggelse af stroke længst muligt ud til danskerne. Det sker ved at tilbyde nem og gratis blodtryksmåling i butikker landet over som del af et nyt, flerårigt strategisk samarbejde med ambition om at løfte danskernes generelle sundhedsniveau.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye