Aalborg Kongres & Kultur Center

Maj Kær indtræder i AKKC’s bestyrelse

Shaping New Tomorrow’s skarpe profil Maj Kær, der er Vice President of People i den vækststærke iværksættervirksomhed, indtræder i bestyrelsen i Aalborg Kongres & Kultur Center (AKKC). Hun bliver derfor en del af en bestyrelse, der vil arbejde endnu mere målrettet på at føre de store visioner for huset ud i livet.

Nordjyske Maj Kær er nyligt udpeget af Dansk Industri til AKKC’s bestyrelse. Og det er en skarp profil, de har peget på, som har tidligere ansættelser i Grundfos, Alfa Laval og Vestas på CV’et. Siden oktober 2021 har hun været en del af direktionen og bestredet stillingen som Vice President of People i Danmarks hurtigst vækstende virksomhed, Shaping New Tomorrow, der blev grundlagt i Aalborg i 2015. Og netop Aalborg har en helt særlig plads i Maj Kærs hjerte, da hun er stolt aalborgenser – både af fødsel og hjerte, som hun beskriver det. Derfor skulle der heller ikke megen betænkningstid til, da hun blev tilbudt en plads i AKKC’s bestyrelse, for her har hun slået sine folder gennem stort set hele livet.

- For mig har AKKC altid stået som noget helt særligt. Jeg har skønne minder fra min barndom, hvor min mor tog mig med til kulturelle arrangementer og messer. Jeg har fantastiske og vilde minder fra min ungdom med koncerter og events. I dag bygger jeg videre på den tradition med min egen familie, som elsker at komme i huset til forestillinger og opleve De Syngende Træer i Kildeparken, og for mit eget vedkommende deltager jeg ofte i diverse arrangementer i huset både privat og arbejdsmæssigt, fortæller Maj Kær.

Store visioner skal føres ud i livet
Det bliver et spændende og visionært arbejde, som Maj Kær kommer til at tage del i, når hun indtræder i AKKC’s bestyrelse. Senest har AKKC løftet sløret for det nye kulturkoncept ’Drivhuset’, der ikke er set magen til i det nordjyske, og som forener fællesskab og oplevelser – aftener med fællesspisning, musik, comedy eller talks i hyggelige omgivelser. Drivhuset er derfor et eksempel på, hvordan AKKC, udover sin kerneforretning, også løbende vil føre nye oplevelser til de flere hundrede tusinde gæster i huset om året. Og her vil man fra bestyrelsens side fremadrettet arbejde langt mere med fokus på, hvordan de mange store visioner skal føres ud i livet.

- Den strategi, der er udarbejdet frem til 2026 i AKKC, er den mest ambitiøse til dato. I bestyrelsen er vi enormt bevidste om, at vi skal arbejde målrettet mod at skabe mulighederne for at føre den ambitiøse strategi ud i livet, i tæt parløb mellem bestyrelsen og ledelsen i huset. Her er jeg overbevist om, at Maj Kær også kan være med at støtte godt op om det arbejde, siger erhvervsmanden Peter Rindebæk, der er bestyrelsesformand i AKKC.

Selv, har Maj Kær også gjort sig mange tanker om, hvad hun ønsker at bidrage med gennem sin nye bestyrelsespost.

- Mit bidrag til bestyrelsen vil være at provokere og understøtte til at sikre realiseringen af den visionære og grønne strategi, som allerede er lagt for de kommende år. Her banker mit hjerte med et særligt fokus på partnerskaber med erhvervslivet - både i og uden for Nordjylland og Danmark. For selvom AKKC har en traditionsrig historie, som det for mig er vigtigt at værne om, så skal vi ikke være bange for at have store, spændende og nytænkende visioner, hvilket jeg vil gøre mit til at skabe grobund for, forklarer hun.

Information om Aalborg Kongres & Kultur Center

Aalborg Kongres & Kultur Center
Europa Plads 4
9000 Aalborg

+45 99 35 55 55http://www.akkc.dk/

Med flere end en halv million gæster årligt til Musik & Teater, Messer & Udstillinger og Møder & Kongresser er Aalborg Kongres & Kultur Center et af Skandinaviens største og mest fleksible kongres- og kulturcentre.

Følg pressemeddelelser fra Aalborg Kongres & Kultur Center

Flere pressemeddelelser fra Aalborg Kongres & Kultur Center