Mads Nordahl Svendsen, Roskilde, nyt medlem af Kræftens Bekæmpelses hovedbestyrelse

På foreningens repræsentantskabsmøde i Kolding i weekenden blev den ledende overlæge valgt ind i hovedbestyrelsen.

Ledende overlæge Mads Nordahl Svendesen, Roskilde, er af repræsentantskabet i Kræftens Bekæmpelse valgt som nyt medlem af Kræftens Bekæmpelses hovedbestyrelse.

Han vil som medlem af hovedbestyrelsen bl.a. arbejde for, at den røde tråd, som skal løbe gennem tilbuddene på tværs af almen praksis, hospitalerne og kommunerne, styrkes, og bygges op om patientens individuelle ønsker.

Støtte til ressourcesvage grupper er også blandt de emner, han er optaget af: - Jeg vil arbejde for initiativer, som rækker ud til især ressourcesvage grupper, så de får støtte og hjælp til at manøvrere gennem junglen af offentlige tilbud, siger han

Obligatorisk kaloriemærkning nødvendig31.1.2019 15:43:35Pressemeddelelse

Andelen af overvægtige stiger. Det samme gør antallet af måltider, der spises uden for hjemmet. Men det er nærmest umuligt finde rundt i, hvor mange kalorier der er i de burgere, caffe latte eller sandwich, vi køber. Derfor går Hjerteforeningen, Diabetesforeningen og Kræftens Bekæmpelse sammen for at få indført obligatorisk kaloriemærkning i de større kæder af burgerrestauranter, caféer, kiosker, tankstationer, mm.