Mads Nordahl Svendsen, Roskilde, nyt medlem af Kræftens Bekæmpelses hovedbestyrelse

På foreningens repræsentantskabsmøde i Kolding i weekenden blev den ledende overlæge valgt ind i hovedbestyrelsen.

Ledende overlæge Mads Nordahl Svendesen, Roskilde, er af repræsentantskabet i Kræftens Bekæmpelse valgt som nyt medlem af Kræftens Bekæmpelses hovedbestyrelse.

Han vil som medlem af hovedbestyrelsen bl.a. arbejde for, at den røde tråd, som skal løbe gennem tilbuddene på tværs af almen praksis, hospitalerne og kommunerne, styrkes, og bygges op om patientens individuelle ønsker.

Støtte til ressourcesvage grupper er også blandt de emner, han er optaget af: - Jeg vil arbejde for initiativer, som rækker ud til især ressourcesvage grupper, så de får støtte og hjælp til at manøvrere gennem junglen af offentlige tilbud, siger han

Brun for enhver pris: 6 ud af 10 unge solariebrugere ved godt, at deres solarieforbrug kan give kræft2.10.2018 06:00pressemeddelelse

Solariebrug er kræftfremkaldende, og jo yngre du er, jo farligere er det. Men hvis vi vil have unge til at lade være med at gå i solarium, er det ikke nok at fortælle dem, at det er sundhedsskadeligt. Det ved de fleste nemlig godt, viser en ny undersøgelse fra Kræftens Bekæmpelse og TrygFondens Solkampagne. Solkampagnen efterlyser fokus på, at modermærkekræft er en meget alvorlig sygdom