Madfællesskab hitter: Alt udsolgt til premiere i aften

I aften kl. 18.00 er der premiere på ”Vores Madfællesskab”. Det foregår på Gudumholm Skole ved Aalborg, hvor 125 lokale borgere deltager

Interessen for at deltage i madfællesskaber er stor.

Når der i aften er premiere på ”Vores Madfællesskab” i landsbyen Gudumholm, der ligger sydøst for Aalborg, er der totalt udsolgt. Allerede for en uge siden kunne arrangørerne konstatere, at samtlige billetter til arrangementet var solgt.

”Vores Madfællesskab” er navnet på det nye initiativ, der skal samle indbyggere i byer over hele Danmark over et godt måltid mad.

Det er Dagli´Brugsen og Coop, der står bag, men det er borgerne selv, der driver aktiviteterne.Madfællesskabet bygger på Coops Madmanifest, som bl.a. handler om at give flere gode madoplevelser og inspirere til at skabe madglæde. Butikken inviterer medlemmer og borgere til at udvikle madfællesskabet sådan, at det forankres lokalt.

”Vi vil gerne bidrage til, at sammenholdet styrkes i de mindre lokalsamfund, hvor vi har vores butikker. Vi tester det en håndfuld steder. Med den store interesse, vi foreløbig har set, tror jeg, at vi om nogle år kan have flere hundrede madfællesskaber som i Gudumholm,” siger formatdirektør Jesper K. Andersen, Dagli´Brugsen, der selv skal med til spisningen i Nordjylland i aften.

Det er foreningen Coop, der har betalt for udviklingen af konceptet. Men det er borgerne selv, der skal stå for arrangementerne, hvortil de dog kan købe råvarerne med rabat i deres Dagli´ eller LokalBrugs.

Menuen i aften i Gudumholm? Kyllingelår med mos og rodfrugter.

Yderligere information:

Jesper K. Andersen, Dagli´Brugsen, 5159 3808

Middagen foregår her:

Gudumholm Skole

Aagade 72

9280 Storvorde

Nyt medlem af Coop Danmarks bestyrelse11.1.2018 14:00pressemeddelelse

En af Skandinaviens mest erfarne ledere inden for dagligvarehandelen, træder nu ind i bestyrelsen for Coop Danmark A/S og Coop Holding. Det er Karl Wistrand, som har været direktør i to af Sveriges største dagligvarevirksomheder, ICA og Coop Sverige. I ICA sluttede han som finansdirektør, CFO, og siden har han været adm. direktør for Coop Sverige. Han er i dag medlem af direktionen i Swedavia, der driver og udvikler 10 lufthavne i Sverige, herunder Arlanda. ”Med Karl Wistrand får vi dyb erfaring i både drift af detailhandel og finansiel styring ind i Coops bestyrelse, og jeg ser frem til samarbejdet,” siger bestyrelsesformand Lasse Bolander. Der er tale om en udvidelse af bestyrelsen, og alle øvrige medlemmer fortsætter som hidtil.

Coops medlemmer støtter landbruget - mere og hurtigere end forventet27.12.2017 09:19pressemeddelelse

På blot fem dage har Coops medlemmer skudt 81.855 kr. i Danmarks Økologiske Jordbrugsfond via Coop Crowdfunding. Dermed er det første mål for et helt nyt samarbejde med Økologisk Landsforening og Danmarks Naturfredningsforening om at skaffe penge til den nystiftedeDanmarks Økologiske Jordbrugsfond, nået på rekordtid. Formålet med den nye fond er at fastholde og øge det økologiske landbrugsareal i Danmark. Gennem opkøb af gårde og jorde skal Fonden medvirke til, at det opfyldes. ”For første gang er det lykkes at samle landbrugs-, natur- og forbrugerinteresse om et fælles formål. Den forrygende start er meget positiv og lover godt for fremtiden,” siger projektleder Nicolai Jæpelt, Coop Crowdfunding Det er efter opfordring fra lokale formænd for butikker i Coop og brugsforeningerne, at samarbejdet med Danmarks Økologiske Jordbrugsfond er kommet i stand. En af formændene er Bent R. Nielsen, Kvickly Stenløse. ”Det er da fantastisk at alle vi småsparere kan være med til at starte projekter o