Mad ud af huset slår igen rekord i Bilka og føtex
De fleste familier har sikkert oplevet, at juleaften ikke altid bliver helt, som man kunne ønske sig. Børnene er utålmodige, mens mor og far har travlt i køkkenet for at sikre, at julemiddagen bliver præcis, som mormor lavede den. Og mens kampen for at få maden klar bliver mere intens, daler julestemningen i det lille hjem.
Flere og flere danskere begynder dog at prioritere anderledes. Julemiddagen skal stadig være af samme høje kvalitet, men mange vil hellere bruge juleaftensdag med familien end på at skralde kartofler og snitte rødkål. De to ting kan kombineres med Bilkas og føtex’ Mad ud af Huset, der igen i år står klar med måltidet til jule- aften eller frokosten, og i år har endnu flere end før valgt netop denne løsning.
– Vi har rigtig travlt ude i vores køkkener, og frem mod 23. december vil der blive arbejdet i døgndrift, så vi kan imødekomme de mange bestillinger. I løbet af den seneste uge har vi solgt knap 28.000 kurverter, der dækker over både julefrokoster og juleaftensmenuer på tværs af Bilka og føtex. Det giver naturligvis masser af røg i køkkenet, men vi gør det med glæde, for vi ved, at vores arbejde kan give familier tid og ro med hinanden 24. december, siger Jan Larsen, salgsdirektør i føtex.
Det er andet år, at Bilka laver juleaftensmenuer, hvor man kan få både flæskesteg, moderne og klassisk and.
– Interessen for at bestille mad ud af huset til selve juleaften oplever vi som stadig stigende. Det er en udvikling, der falder i tråd med den generelle tendens, vi ser til dagligt, hvor flere og flere gerne vælger den nemme, lækre løsning og køber mad ud af huset fra vores delikatesseafdelinger, uddyber Jan Larsen.
Er klar til nytåret
Det er dog ikke kun til jul, at stadig flere danskere vælger at bestille mad. Igen i år tilbyder føtex og Bilka en 4-retters nytårsmenu, hvor de to kæder forventer at nå et rekordhøjt antal bestillinger. Her begynder bestillingerne typisk at tikke ind efter jul.
– Sidste år fordoblede vi antallet af solgte nytårsmenuer i Bilka, mens vi tredoblede i føtex. Vi tror og håber på, at vi kan gøre det bedre end sidste år, så endnu flere køber sin nytårsmenu hos os. Derfor opfordrer vi også til, at kunderne bestiller i så god tid som muligt, så vi forhåbentligt kan komme helt udenom at melde udsolgt, siger salgschef i Bilka, Jacob Fejerskov.
Det er stadig muligt at bestille nytårsmenuerne hos Bilka og føtex:
https://www.foetexudafhuset.dk/product/Nyt%C3%A5rsmenu/
https://www.bilkamadudafhuset.dk/product/Nyt%C3%A5rsmenu/
Kontakter
Group CommunicationSalling Group
Tlf:8778 5002press@sallinggroup.comBilleder
Information om Salling Group
Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 60.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 10 millioner kunder.
Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1,9 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.
Følg pressemeddelelser fra Salling Group
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Salling Group
Paris 2024: Store danske virksomheder og topatleter: "Det ligger i vores DNA - Ingen vinder alene!"17.4.2024 13:15:09 CEST | Pressemeddelelse
Nu er der kun 100 dage til OL begynder i Paris. Kampagnen ’Ingen vinder alene’ sætter fokus på Danmarks unikke tilgang, når der skal opnås verdensklasse: Sammenhængen mellem bredde og elite. Danmarks olympiske partnere Salling Group, Danish Crown, Toyota, Poul Schmith og paralympisk partner Elsass Fonden er gået sammen med Team Danmark og Danmarks Idrætsforbund for at vise, hvorfor vi som land bliver ved med at lykkes med at skabe verdensstjerner.
Hæder til Salling Group og ØGO i anerkendt bæredygtighedsundersøgelse8.3.2024 14:10:00 CET | Pressemeddelelse
Salling Group er bedst i sin kategori, mens Nettos varemærke ØGO stryger ind i en samlet top fire i årets Sustainable Brand Index Award™.
Salling Group sætter kurs mod grønnere varetransport4.3.2024 13:52:37 CET | Pressemeddelelse
Transport af varer til Netto, føtex og Bilka skal senest med udgangen af 2040 ske uden fossile brændstoffer. Det vil årligt reducere CO2e-udledningen med knap 50.000 ton, og allerede nu beder Salling Group vognmændene sætte mål for reduktioner.
Nyt samarbejde skal forebygge stroke i danskernes hverdag28.2.2024 08:20:00 CET | Pressemeddelelse
Alt for mange danskere rammes hvert år af stroke, og derfor vil Hjernesagen sammen med Salling Group og Salling Fondene over de kommende år bringe hjernesundhed og forebyggelse af stroke længst muligt ud til danskerne. Det sker ved at tilbyde nem og gratis blodtryksmåling i butikker landet over som del af et nyt, flerårigt strategisk samarbejde med ambition om at løfte danskernes generelle sundhedsniveau.
Salling Group lancerer omfattende mental sundhedsprogram19.2.2024 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
Hver tredje kvinde og hver femte mand i alderen 16-24 år har dårligt mentalt helbred og op mod halvdelen af de erhvervsaktive har søvnbesvær. Med 44.000 kollegaer i Danmark påvirker det også hverdagen i Salling Group, som derfor nu lancerer en indsats, der skal understøtte den mentale sundhed. Virksomheden indgår samtidig i et nyt historiske partnerskab.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum