Mad ud af huset slår igen rekord i Bilka og føtex

Stadig flere danskere bestiller julemaden udefra. Og selvom 2018 slog alle rekorder for bestillinger i føtex’ og Bilkas Mad Ud Af Huset i juledagene, så bliver 2019 endnu et rekordår.

De fleste familier har sikkert oplevet, at juleaften ikke altid bliver helt, som man kunne ønske sig. Børnene er utålmodige, mens mor og far har travlt i køkkenet for at sikre, at julemiddagen bliver præcis, som mormor lavede den. Og mens kampen for at få maden klar bliver mere intens, daler julestemningen i det lille hjem.

Flere og flere danskere begynder dog at prioritere anderledes. Julemiddagen skal stadig være af samme høje kvalitet, men mange vil hellere bruge juleaftensdag med familien end på at skralde kartofler og snitte rødkål. De to ting kan kombineres med Bilkas og føtex’ Mad ud af Huset, der igen i år står klar med måltidet til jule- aften eller frokosten, og i år har endnu flere end før valgt netop denne løsning.

– Vi har rigtig travlt ude i vores køkkener, og frem mod 23. december vil der blive arbejdet i døgndrift, så vi kan imødekomme de mange bestillinger. I løbet af den seneste uge har vi solgt knap 28.000 kurverter, der dækker over både julefrokoster og juleaftensmenuer på tværs af Bilka og føtex. Det giver naturligvis masser af røg i køkkenet, men vi gør det med glæde, for vi ved, at vores arbejde kan give familier tid og ro med hinanden 24. december, siger Jan Larsen, salgsdirektør i føtex.

Det er andet år, at Bilka laver juleaftensmenuer, hvor man kan få både flæskesteg, moderne og klassisk and.

– Interessen for at bestille mad ud af huset til selve juleaften oplever vi som stadig stigende. Det er en udvikling, der falder i tråd med den generelle tendens, vi ser til dagligt, hvor flere og flere gerne vælger den nemme, lækre løsning og køber mad ud af huset fra vores delikatesseafdelinger, uddyber Jan Larsen.

Er klar til nytåret

Det er dog ikke kun til jul, at stadig flere danskere vælger at bestille mad. Igen i år tilbyder føtex og Bilka en 4-retters nytårsmenu, hvor de to kæder forventer at nå et rekordhøjt antal bestillinger. Her begynder bestillingerne typisk at tikke ind efter jul.

– Sidste år fordoblede vi antallet af solgte nytårsmenuer i Bilka, mens vi tredoblede i føtex. Vi tror og håber på, at vi kan gøre det bedre end sidste år, så endnu flere køber sin nytårsmenu hos os. Derfor opfordrer vi også til, at kunderne bestiller i så god tid som muligt, så vi forhåbentligt kan komme helt udenom at melde udsolgt, siger salgschef i Bilka, Jacob Fejerskov.

Det er stadig muligt at bestille nytårsmenuerne hos Bilka og føtex: