Mad ud af huset slår igen rekord i Bilka og føtex

De fleste familier har sikkert oplevet, at juleaften ikke altid bliver helt, som man kunne ønske sig. Børnene er utålmodige, mens mor og far har travlt i køkkenet for at sikre, at julemiddagen bliver præcis, som mormor lavede den. Og mens kampen for at få maden klar bliver mere intens, daler julestemningen i det lille hjem.
Flere og flere danskere begynder dog at prioritere anderledes. Julemiddagen skal stadig være af samme høje kvalitet, men mange vil hellere bruge juleaftensdag med familien end på at skralde kartofler og snitte rødkål. De to ting kan kombineres med Bilkas og føtex’ Mad ud af Huset, der igen i år står klar med måltidet til jule- aften eller frokosten, og i år har endnu flere end før valgt netop denne løsning.
– Vi har rigtig travlt ude i vores køkkener, og frem mod 23. december vil der blive arbejdet i døgndrift, så vi kan imødekomme de mange bestillinger. I løbet af den seneste uge har vi solgt knap 28.000 kurverter, der dækker over både julefrokoster og juleaftensmenuer på tværs af Bilka og føtex. Det giver naturligvis masser af røg i køkkenet, men vi gør det med glæde, for vi ved, at vores arbejde kan give familier tid og ro med hinanden 24. december, siger Jan Larsen, salgsdirektør i føtex.
Det er andet år, at Bilka laver juleaftensmenuer, hvor man kan få både flæskesteg, moderne og klassisk and.
– Interessen for at bestille mad ud af huset til selve juleaften oplever vi som stadig stigende. Det er en udvikling, der falder i tråd med den generelle tendens, vi ser til dagligt, hvor flere og flere gerne vælger den nemme, lækre løsning og køber mad ud af huset fra vores delikatesseafdelinger, uddyber Jan Larsen.
Er klar til nytåret
Det er dog ikke kun til jul, at stadig flere danskere vælger at bestille mad. Igen i år tilbyder føtex og Bilka en 4-retters nytårsmenu, hvor de to kæder forventer at nå et rekordhøjt antal bestillinger. Her begynder bestillingerne typisk at tikke ind efter jul.
– Sidste år fordoblede vi antallet af solgte nytårsmenuer i Bilka, mens vi tredoblede i føtex. Vi tror og håber på, at vi kan gøre det bedre end sidste år, så endnu flere køber sin nytårsmenu hos os. Derfor opfordrer vi også til, at kunderne bestiller i så god tid som muligt, så vi forhåbentligt kan komme helt udenom at melde udsolgt, siger salgschef i Bilka, Jacob Fejerskov.
Det er stadig muligt at bestille nytårsmenuerne hos Bilka og føtex:
https://www.foetexudafhuset.dk/product/Nyt%C3%A5rsmenu/
https://www.bilkamadudafhuset.dk/product/Nyt%C3%A5rsmenu/
Kontakter
Group CommunicationSalling Group
Tlf:8778 5002press@sallinggroup.comBilleder
Information om Salling Group
Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 60.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 10 millioner kunder.
Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1,9 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.
Følg pressemeddelelser fra Salling Group
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Salling Group
Ny teknologi skal hjælpe kunderne: Scan og find de bedste avocadoer i Bilka27.10.2025 10:00:00 CET | Pressemeddelelse
Salling Group og Bilka sætter nu turbo på indsatsen for at tilbyde kunderne de bedste avocadoer. Det skal være slut med at komme hjem med u- eller overmodne avocadoer, når en helt ny scanner nu introduceres i Bilka.
Salling fejrer julen med tre spektakulære nyheder16.10.2025 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Julen bliver ekstra magisk i år, når Salling tænder julelysene og præsenterer tre store juleoplevelser: en ny og strålende facadeudsmykning, åbningen af Salling Christmas Garden i Aarhus og et helt nyt juleshow med musik og dans i både Aarhus og Aalborg.
Salling Group og Clever når milepæl: Over 1.000 ladeudtag på tværs af Danmark9.10.2025 08:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Salling Group og Clever har nået målet om at opsætte 1.000 ladeudtag og gør det dermed nemmere for elbilister at besøge butikkerne.
Salling Group styrker sit digitale beredskab og åbner for bedre offlinebetalingsløsninger i Bilka, føtex og Netto3.10.2025 08:15:00 CEST | Pressemeddelelse
Et nyt, udvidet samarbejde med Nets sikrer, at kunder i Salling Groups butikker fremover vil kunne betale med stort set alle betalingsformer under en eventuel krisesituation.
Salling Group gør status: 400 butikker har nu en fast madspildspartner29.9.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Ved stor fælles indsats på tværs af butikker og madspildsaktører har 400 føtex, Bilka og Netto-butikker i dag fået en fast madspildspartner, der ugentligt kommer forbi og henter overskudsmad.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum


