Mad med mening - DI Fødevarers årsdag 2018

Klimamærke, bæredygtighed, madspild. Der er mange meninger om madvarer, faktisk flere end nogensinde, ikke mindst på de sociale medier. Danske fødevarevirksomheder har 360 grader udsigt til udfordringer, som de skal forholde sig til, og som vil ændre deres marked i en meget nær fremtid. Nu sætter DI Fødevarer fokus på, hvordan branchens topchefer skal komme de mange udfordringer i møde – i rette tid.

Pressen inviteres til

DI Fødevarers årsdag - Mad med mening,

Torsdag den 22. november, kl. 14.00 -18.00,

Industriens Hus, Rådhuspladsen, København V.

Årsdagen får besøg af hele to ministre. Udenrigsminister Anders Samuelsen holder tale til forsamlingen af virksomhedsledere om fødevarevirksomhedernes rolle i forbindelse med FN’s Verdensmål.

Derefter er det miljø- og fødevareminister Jakob Ellemann-Jensens tur til at tale om den madpolitiske dagsorden, der også er miljøets dagsorden – og ikke mindst om fødevareindustriens nye målgruppe.

Miljø- og fødevareministeren er på scenen igen, når der skal laves mad sammen med tv-kok m.m. Adam Aamann og branchedirektør Leif Nielsen, DI Fødevarer, mens de drøfter, hvad der giver mening for dem.

En af stifterne af organisationen Conscious Capitalism, Timothy Henry, fortæller på årsdagen om, hvordan virksomhederne kan bruge CSR og bevidst lederskab til også at forbedre deres forretning, og skabe vækst for deres virksomhed.

En række virksomheder er på scenen på årsdagen for at drøfte fødevarebranchens indsats for FN’s Verdensmål.

Læs mere, og se hele programmet her

Tilmelding til årsdagen for pressen og yderligere oplysninger: Pressekoordinator Bo Hjuler, tlf. 2328 4912, e-mail boh@di.dk

DI: Redegørelse viser klare fordele af lempet revisionspligt7.12.2018 13:35Pressemeddelelse

Der har været megen diskussion om de gennemførte lempelser af revisionspligten. Nu bekræfter en ny grundig redegørelse fra Erhvervsministeriet, at effekterne som ventet har været positive for de mange små og mellemstore virksomheder, der har været fritaget for revisionspligt. Mange har valgt i stedet at bruge revisor til rådgivning og anden sparring, der tilføjer værdi til virksomheden. DI har hele tiden støttet og støtter fortsat de gennemførte reformer af revisionspligten.

DI: Positivt med øget støtte til iværksættere6.12.2018 14:10Pressemeddelelse

Innovationsfonden og Vækstfonden vil fremover yde mere finansiel støtte til tidlige og videnbaserede virksomheder. DI ser mange positive aspekter i den nye iværksætterstrategi. Organisationen hæfter sig særligt ved, at Innovationsfonden nu vil understøtte flere iværksættere, ligesom strategien vil skubbe på mere samarbejde mellem universiteter og virksomheder. Mette Fjord Sørensen, DI’s chef for forskning, uddannelse og mangfoldighed udtaler: - Innovationsfonden har med strategien et helt rigtigt fokus på at få flere iværksættere og gode ideer bragt frem i verden, og det har Danmark brug for. Det er positivt, at fonden nu også vil understøtte mere erfarne iværksættere. Den type iværksættere med erfaring i bagagen klarer sig ofte rigtig godt – deres ideer skal vi netop ikke tabe af syne, men målrettet sætte i spil. DI er også meget positive for fondenes satsning på øget samarbejde mellem erhvervslivet og universiteterne. Det kan øge innovation og iværksætteri fra universiteterne og øge