Mad med mening - DI Fødevarers årsdag 2018

Klimamærke, bæredygtighed, madspild. Der er mange meninger om madvarer, faktisk flere end nogensinde, ikke mindst på de sociale medier. Danske fødevarevirksomheder har 360 grader udsigt til udfordringer, som de skal forholde sig til, og som vil ændre deres marked i en meget nær fremtid. Nu sætter DI Fødevarer fokus på, hvordan branchens topchefer skal komme de mange udfordringer i møde – i rette tid.

Pressen inviteres til

DI Fødevarers årsdag - Mad med mening,

Torsdag den 22. november, kl. 14.00 -18.00,

Industriens Hus, Rådhuspladsen, København V.

Årsdagen får besøg af hele to ministre. Udenrigsminister Anders Samuelsen holder tale til forsamlingen af virksomhedsledere om fødevarevirksomhedernes rolle i forbindelse med FN’s Verdensmål.

Derefter er det miljø- og fødevareminister Jakob Ellemann-Jensens tur til at tale om den madpolitiske dagsorden, der også er miljøets dagsorden – og ikke mindst om fødevareindustriens nye målgruppe.

Miljø- og fødevareministeren er på scenen igen, når der skal laves mad sammen med tv-kok m.m. Adam Aamann og branchedirektør Leif Nielsen, DI Fødevarer, mens de drøfter, hvad der giver mening for dem.

En af stifterne af organisationen Conscious Capitalism, Timothy Henry, fortæller på årsdagen om, hvordan virksomhederne kan bruge CSR og bevidst lederskab til også at forbedre deres forretning, og skabe vækst for deres virksomhed.

En række virksomheder er på scenen på årsdagen for at drøfte fødevarebranchens indsats for FN’s Verdensmål.

Læs mere, og se hele programmet her

Tilmelding til årsdagen for pressen og yderligere oplysninger: Pressekoordinator Bo Hjuler, tlf. 2328 4912, e-mail boh@di.dk

Presseinvitation: Hør de danske spidskandidater til Europa-Parlamentet give deres bud på EU’s grønne erhvervs- og vækstpolitik8.5.2019 10:33:49 CESTPresseinvitation

Valgkampen frem mod Europa-Parlamentsvalget er gået i gang. Ifølge meningsmålingerne står klima og miljø højt på danskernes dagsorden, når de den 26. maj skal beslutte, hvem der skal sætte den politiske kurs i Europa-Parlamentet. DI og CO-Industri inviterer til politisk debat med spidskandidaterne til Europa-Parlamentsvalget om de emner, der optager danskerne mest.