MA-INSULET-CORPORATION

Insulet indgår to vigtige kommercielle partnerskaber for at støtte sin ekspansion i Europa

Insulet Corporation (NASDAQ:PODD) (Insulet eller selskabet), der er førende inden for slangefri insulinpumpeteknologi med sit Omnipod® Insulin Management System (Omnipod-systemet), har i dag oplyst, at selskabet har indgået partnerskab med to meget erfarne distributører af diabetesprodukter, Theras Group og Nordic Infucare, om distribution og support af Omnipod-systemet i henholdsvis Italien og de nordiske markeder fra og med 1. juli. Disse partnerskaber er vigtige milepæle for Insulets overgang til at operere direkte i Europa og dermed kunne yde fuld støtte til Omnipod-systemet.

"Der er betydelige kommercielle muligheder for Omnipod-systemet i Italien, og vi og de nordiske lande begejstrede over at skulle samarbejde med disse to meget erfarne og velansete forhandlere af medicinsk udstyr til diabetesbehandling, der har ydet støtte til de lokale diabetessamfund i mange år", siger DJ Cass, adm. direktør, Europa. "Med indgåelsen af disse partnerskaber har vi i Insulet taget endnu et afgørende skridt fremad mod at sikre en problemfri overgang til direkte operationer i Europa og skabe grundlag for langsigtet vækst og en fremragende kundeoplevelse."

"Omnipod passer perfekt ind i vores eksisterende diabetesportefølje, og vi er glade for dette partnerskab med Insulet om at yde støtte til brugere af Omnipod-systemet i Sverige, Norge, Danmark og Finland og at kunne fortsætte arbejdet med at øge kendskabet til og viden om denne unikke insulinpumpe i hele vores region", siger Mats Durvall, adm. direktør, Nordic Infucare, https://www.infucare.com .

"Vi er samtidig glade for at kunne udvide vores diabetesportefølje med Omnipod-systemet, den førende slangeløse insulinpumpeteknologi, så vi kan tilbyde bedre muligheder og støtte til mennesker med diabetes i Italien, fortæller Cristiano Ferrari, direktør, Theras Group, https://www.theras-group.com .

Ifølge partnerskabsaftalerne vil Theras Group og Nordic Infucare yde salgs-, marketing- og kundesupport til Omnipod-systemets brugere og sundhedsfagligt personale fra og med 1. juli. De seneste nyheder og opdateringer om overgangen i Europa findes på https://www.omnipodeurope.com .

Om Omnipod Insulin Management System:

Omnipod Insulin Management System er et nyskabende system til kontinuerlig insulinlevering, der giver alle påviste fordele ved behandling i form af kontinuerlig subkutan insulintilførsel (CSII) på en måde, en traditionel insulinpumpe ikke kan. Omnipod-systemets nyskabende design og egenskaber giver mennesker med diabetes mulighed for at leve deres liv – og behandle deres diabetes – med en helt ny grad af frihed på en komfortabel, praktisk og brugervenlighed måde. Omnipod-systemet består af to komponenter: (i) en kapsel (Pod), der indeholder og leverer insulin, og (ii) et personligt diabetesværktøj (PDM), der trådløst programmerer brugerens individuelle insulinlevering, beregner de foreslåede doser og insulin i kroppen og har en praktisk indbygget blodsukkermåler. Den lille, lette Pod kan bæres flere forskellige steder på kroppen, bl.a. maven, hofterne, bagsiden af overarmen, øverst på låret eller nederst på ryggen. Da den er vandtæt (IPX8), er det ikke nødvendigt at tage den af ved bad, svømning eller andre aktiviteter. Det betyder, at Omnipod kan levere nonstop-insulin i op til tre dage, uden at det er nødvendigt at frakoble slangesæt eller manuelt injicere insulin. Pod'en og PDM'en kommunikerer trådløst med hinanden og sikrer en præcis, individuel og kontinuerlig insulinlevering med justerbare indstillinger for basal- og boluslevering samt vigtige sikkerhedskontroller. Den automatiske indføring af Pod'ens kanyle er hurtig, enkel og stort set smertefri. Brugeren behøver aldrig håndtere en kanyle. Man skal blot trykke på en knap på PDM'en – så indfører Pod'ens automatiske indføringssystem kanylen under huden og begynder at levere insulin efter brugerens programmerede basalrate.

Omnipod-systemet er verdens første slangefri insulinleveringssystem på markedet, der giver brugeren mulighed for at leve uden besværlige slanger og den stress og bekymring, der er forbundet med flere daglige injektioner. Ved at fjerne begrænsningerne for insulinpumpebehandling giver Omnipod-systemet brugerne friheden til at leve livet på deres egne præmisser med den brugervenlighed, de har fortjent.

Om Insulet Corporation:

Insulet Corporation (NASDAQ: PODD) med hovedkontor i Massachusetts er en nyskabende medicovirksomhed, som arbejder dedikeret for at gøre livet nemmere for mennesker med diabetes og andre lidelser ved hjælp af sin Omnipod-produktplatform. Omnipod Insulin Management System er et unikt alternativ til traditionelle insulinleveringsmetoder. Med sit enkle, bærbare design leverer engangs-Pod'en insulin non-stop i op til tre dage, uden at brugeren behøver se eller håndtere en kanyle. Insulet udnytter desuden Pod'ens unikke design ved at arbejde på at tilpasse sin Omnipod-teknologiplatform til levering af subkutane lægemidler på en række andre forskellige behandlingsområder. Selskabet blev grundlagt i 2000, og Insulets Omnipod Insulin Management System giver i dag 140.000 brugere verden over et enklere og friere liv. Du kan få flere oplysninger ved at gå ind på: www.insulet.com , www.myomnipod.com og https://www.omnipodeurope.com .*

*Fra og med 1. juli 2018 vil Insulet overtage den direkte distribution af sit Omnipod Insulin Management System i Europa, herunder salgs-, marketing-, trænings- og kundesupportaktiviteter. Dette vil bringe Insulet tættere på diabetessamfundet og afdække nye muligheder for på sigt at dække europæiske kundebehov, som det allerede er tilfældet i USA og Canada.

Fremadrettede udsagn:
Denne pressemeddelelse kan indeholde fremadrettede udsagn vedrørende Insulets forventninger, antagelser, hensigter, overbevisninger eller strategier for fremtiden. Disse fremadrettede udsagn er baseret på selskabets nuværende forventninger og overbevisninger om den fremtidige udvikling og dens potentielle indvirkning på Insulet. Der er ingen sikkerhed for, at den fremtidige udvikling med indvirkning på Insulet vil være som forventet. Disse fremadrettede udsagn er forbundet med en række risici, usikkerheder (hvoraf nogle er uden for selskabets kontrol) eller andre forudsætninger, der kan medføre, at selskabets faktiske resultater eller udvikling vil afvige væsentligt fra dem, der er udtrykt eller underforstået i disse fremadrettede udsagn. Hertil kommer andre risici og usikkerheder beskrevet i selskabets årsrapport på skema 10-K i afsnittet "Risk Factors" (Risikofaktorer), der er indsendt til det amerikanske finanstilsyn, SEC, den 22. februar 2018, og i sine øvrige indberetninger til SEC. Skulle en eller flere af disse risici blive konkrete, eller skulle nogle af selskabets antagelser vise sig at være forkerte, kan de faktiske resultater afvige væsentligt fra dem, der forventes i de fremadrettede udsagn. Insulet påtager sig ingen forpligtelse til offentligt at opdatere eller revidere fremadrettede udsagn.

Contact:

Investor Relations og pressekontakt:
Deborah R. Gordon, 978-600-7717
Vice President, Investor Relations and Corporate Communications