Louise Burgaard spares til VM

Landsholdets højre back, Louise Burgaard, sidder over i hele Torneo Internacional de España for at hvile sit knæ forud for VM.

Landstrænerteamet har i samarbejde med Louise Burgaard og den medicinske stab besluttet at hvile landsholdets højre back under VM-opvarmningsturneringen i Spanien, så hun er helt klar til slutrunden, der starter om en uge.

”Vi har oplevet en reaktion fra hendes knæ under samlingen, og derfor tager vi ingen chancer. Vi har valgt at spare hende under turneringen hernede, så hun er helt fit til VM,” siger landstræner Klavs Bruun Jørgensen.

Landsholdet spiller anden kamp ved Torneo Internacional de España kl. 17.45 i dag, hvor modstanderen er Angola.