Radio LOUDRadio LOUD

LOUD lancerer den daglige udlandspodcast UDSYN

UDSYN vil skrælle lagene af de væsentligste begivenheder og tendenser fra verdens brændpunkter.

Hvert minut skyller nyheder ind over os fra hele verden. I den nye udlandspodcast, UDSYN, vil LOUDs korrespondenter dykke dybt ned i de vigtigste historier og give lytterne viden og perspektiv om, hvad der sker i verden omkring os.

Værter på podcasten er journalist Christine Randa og udlandsredaktør Pola Rojan Bagger.

“Vores online-liv er pakket med informationer fra hele verden. Og jo større nyhedspresset er, jo sværere bliver det for mange at finde perspektiv i det hele og skelne støj fra relevans. Hvad er egentlig vigtigst, når det hele virker så dramatisk og bliver serveret med store bogstaver og udråbstegn? Det er lige præcis dét, vi ser som vores væsentligste opgave på UDSYN. Og vi er ekstremt stolte af at kunne trække på et hav af gode journalistiske kræfter fra hele verden”, siger udlandsredaktør Pola Rojan Bagger.

I første afsnit tager LOUDs udlandsteam lytterne med til skovene i den amerikanske sydstat Georgia. Her forbereder militsen Georgia Security Force III% sig på en kommende borgerkrig under ledelse af General Blood Agent. Det er en historie om kidnapning, optøjer og et ulmende oprør i Guds eget splittede land.

UDSYN er den første i en række af nye podcasts, som i de kommende måneder skal være med til at tegne LOUDs nye strategi om at være Danmarks førende lydfabrik for unge.

“UDSYN er vores bud på, hvordan vi med reallyd fra begivenhederne, interview med de berørte mennesker og perspektivering via eksperter kan give lytterne indsigt i, hvad der virkelig sker ude i verden. Vores mål er, at UDSYN skal være Danmarks bedste udlandspodcast. Intet mindre”, siger podcastredaktør Rasmus Mark Pedersen.

UDSYN ligger klar alle hverdage klokken 5.00 og er blandt andet tilgængelig på iTunes, Spotify, Google Podcast, Podimo og radioloud.dk.

Find UDSYN her: https://radioloud.dk/shows/udsyn/

For kommentarer kontakt udlandsredaktør Pola Rojan Bagger på 30100188 eller podcastredaktør Rasmus Mark Pedersen på 60100776.

LOUD og Mungo Park præsenterer SCENELØS – TEATER TIL DINE ØRER5.2.2021 10:08:08 CETPressemeddelelse