LOUD byder Berlingske velkommen

Berlingske Media indtræder som planlagt 1. november som medejer i Kulturradio Danmark A/S, der står bag LOUD.

LOUD blev etableret af en række fynske og jyske regionale radiostationer ved udbuddet af den nye DAB-kulturkanal sidste sommer.

Med Berlingske Medias indtræden fortsætter arbejdet med at samle Danmarks unge og hele Danmark om kvalitetsindhold på lyd, radio og podcast til den unge målgruppe på 15-32 år.

LOUD vil fremover have Berlingske Media og sydfynske Radio Diablo i spidsen med hver 40% ejerskab, mens rækken af yderligere fire jyske radio-ejerpartnere udgør 20%.

I forlængelse af det nye samarbejde mellem Berlingske Media og den oprindelige ejerkreds, gennemføres samtidig justeringer i organisationen bag LOUD.

Her tiltræder Lars Schmidt som administrerende direktør, hvor han sammen med kanaldirektør Ann Lykke Davidsen skal implementere og videreudvikle LOUDs digitale strategi om at blive Danmarks førende digitale medie for den yngre del af danskerne.

- Jeg ser et stort potentiale i LOUDs visioner og digitale strategi, og ikke mindst opgaven med at producere programmer for og med de medieforbrugere, som også i fremtiden gerne skulle blive ved med at efterspørge kvalitetsjournalistik og danskproduceret indhold, siger Lars Schmidt.

Han kommer fra en stilling som koncernøkonomidirektør i Piste Group ApS., og har tidligere været økonomidirektør i Dagbladet Børsen A/S.
Lars Schmidt overtager fra administrerende direktør Finn Høffner, der som planlagt fratræder sin projektansættelse efter at have varetaget den store opgave med selve etableringen og opbygningen af LOUD.

- LOUD er på vej videre ind i næste fase. Med Lars’ baggrund som økonomidirektør og hans solide erfaring med ’big data’ får vi et match, der passer enormt godt til LOUDs digital first-strategi, siger bestyrelsesformand Martin Larsen.

Også i bestyrelseslokalet sker der ændringer.

Koncernchef og udgiver i Berlingske Media, Anders Krab-Johansen, bliver ny formand for bestyrelsen, mens den hidtidige formand, Martin Larsen, fortsætter som næstformand.

- Jeg glæder mig til samarbejdet med Berlingske Media, og i hele ejerkredsen ser vi frem til at føre LOUD rigtig godt videre. Med den nye struktur er vi endnu stærkere rustet til den enormt vigtige opgave, LOUD har, nemlig at skabe og distribuere kvalitetsindhold til unge, siger Martin Larsen.

Yderligere oplysninger fås ved henvendelse til:

Martin Larsen
Mobil 20 44 89 78