Lotto klub vandt 25 millioner på Joker: Vi er nærmest blevet en familie.

Det var ikke kun pengene en stor Lotto klub i Køge fik ud af at vinde en gevinst på over 25 millioner. Det har også skabt nære relationer i en gruppe af 18 mennesker med meget forskellige baggrunde.

Lotto klubber hitter i Danmark. For over en måned siden lancerede Danske Spil Spil Sammen, hvor du kan danne din egen Lotto klub på nettet sammen med familie og venner. Det har førhen kun været muligt, hvis man købte en kupon i kiosk eller supermarked på grund af skattereglerme. Indtil nu har 7.400 medlemmer dannet 4.400 større eller mindre Lotto klubber. Den største har 90 medlemmer og fælles for dem alle er, at de drømmer om at vinde den store gevinst – sammen.

For det er ganske enkelt sjovere at have nogen at drømme sammen med. Det mener Leanne Schweitz, som er kassér i en Lotto klub i Køge. I februar måned vandt klubben 25.631.473 kroner på en meget heldig Joker-kupon. Gevinsten blev fordelt mellem de 18 medlemmer i klubben og blev overrakt ved et af deres årlige fællesarrangementer – til stor glæde og overraskelse. Samhørigheden mellem medlemmerne, der er en kombination af venner og kunder med samlingssted på baren ”Slap Af” i Køge, har altid været åben og hjertelig. Men efter gevinsten er der kommet en ekstra dimension ind i billedet. Det fortæller ejer af baren og Lotto klubbens kassér og ”Mor” Leanne Micella Zophie Schweitz til Danske Spil i forbindelse med, at Danske spil lancerer spilleklubkonceptet ”Spil Sammen”. Her kan du online lave din egen spilleklub med dine venner og familie, og få gevinsten sat direkte ind på kontoen.

Det er ikke kun på omsætningen i baren, at Leanne Schweitz kan mærke, at medlemmerne i klubben er blevet mere rundhåndede. Det er de også med følelserne, fortæller hun.

-Det er altså lidt sjovt. Som du nok kan forestille dig, er der i en Lotto klub med 18 medlemmer, som har omdrejningspunkt omkring en bodega, meget forskellige typer af mennesker. Men efter vi har haft den oplevelse med at vinde, så føles det faktisk som om, vi er blevet en stor familie, fortæller hun. Selvom baren har været lukket ned på grund af Corona, så har hun haft løbende kontakt med mange af de heldige vindere, som også har set hinanden de seneste måneder. Selvfølgelig med behørig afstand. Nu er de så vendt tilbage til Slap Af, hvor de blandt andet sidder og hygger sig med at dele aktietips og andre gode investeringer, men de har også dannet nye venskaber på tværs af interesser.

-Der er nogle, der er begyndt at spille golf sammen, og hvis man lige skal have et råd til indretning af huse eller indkøb af bil, så er der altid hjælp at hente. Men også de lidt mere personlige ting, bliver der åbnet op for i gruppen. Man deler sorger og glæder på en helt ny måde. Det er virkelig fint at se, og noget man ikke kunnet have forestillet sig ud over, at folk selvfølgelig blev glade for at blive millionærer, lyder det.

Nogle af medlemmerne i klubben havde nærmest ikke salt til et æg før gevinsten, som Leanne formulerer det. Så hun har også med stolthed og glæde fulgt deres nye status som nybagte millionærer. Hvert medlem fik 1.423.970.72 kr.

-Du kan jo nærmest se, at flere års bekymringer bare har forladt deres ansigter. De er lyst helt op og ranker ryggen. Det gør mig utrolig stolt, at det er sket på baggrund af, at jeg lige købte den kupon på det rette sted og tidspunkt.

Den store Jokergevinst blev opdaget, da Leanne Schweitz sammen med sin kæreste Tommy, der også er med i klubben, hjem fra en ferie, og tjekkede de trækninger, der havde været, mens de var væk. På de mange alm. Lotto rækker, som Leanne Schweitz hver uge deler i klubbens Facebook-gruppe, så alt går rigtigt til, var der ingen gevinst. Men ingen af dem havde tænkt på, at der kunne gevinst på Joker, så de tal havde hun ikke delt nogen steder.

Da alle ved, at Leanne og Tommy spiller Lotto ved siden af klubben, kunne det sagtens have set ud som om, at de havde vundet på en af deres egne kuponer.

-Jeg tror, at vi et kort sekund jokede med tanken om, hvor langt man kunne rejse væk for 25 millioner og aldrig komme tilbage. Men det kunne altså aldrig falde mig ind at snyde de andre. Og jeg må indrømme, at jeg virkelig har været rørt over at se, hvad de penge har gjort for så mange.

Nu hvor man snart kan mødes igen, skal medlemmerne til endnu et fællesarrangement, der altid starter med et kulturelt indslag og slutter med fest om aftenen på baren.

-Det er længe siden vi alle har været samlet, og vi savner virkelig fællesskabet og hinanden. Så jeg glæder mig rigtig meget. Sidst vi festede var også der, hvor vi overbragte nyheden om, at vi havde vundet den store gevinst. Der var der jo en, der blev så glad, at han smed tøjet. Så vi ser da frem til, hvad der sker næste gang, siger hun med et grin.

Du kan allerede nu oprette din egen spilleklub på https://danskespil.dk/spil-sammen

Danske Spil: FCM ender sidst i Gruppe D21.10.2020 09:48:09 CESTPressemeddelelse

FC Midtjylland starter onsdag aften klubbens første Champions League-eventyr nogensinde. Ulvene lægger ud hjemme mod italienske Atalanta i turneringens Gruppe D, som foruden de to hold tæller Ajax og Liverpool. FCM var i fjerde seedningslag i lodtrækningen, og Danske Spil vurderer, at det danske mandskab får svært ved at bryde den seedning og slutte højere end sidstepladsen. - Selvom det her FC Midtjylland hold ligner et hold, der er klar til europæisk fodbold på højeste hylde, så er det bare modstand af ypperste kaliber, de er oppe mod her. Vi tror, de ender sidst i gruppen, siger Peter Emmike, oddsansvarlig hos Danske Spil. I onsdagens hjemmekamp mod Atalanta er italienerne store favoritter. Oddset på udesejr er 1,55, mens oddset på hjemmesejr er 5,70. - Atalanta er en stor mundfuld. Det er et af Europas bedste angrebshold. De har allerede scoret 14 gange i de første fire kampe i Serie A i denne sæson, og i sidste sæson scorede de hele 98 gange i ligaen, endte treer og kom også i kva

Kokain og kaos – et ærligt og unikt portræt af fodboldspilleren Ken Ilsø19.10.2020 13:17:56 CESTPressemeddelelse